מג'יק מרקטינג

קידום אתרים במנועי חיפוש

רוצה ללמוד לקדם אתרים במנועי חיפוש? להבין מה חשוב יותר מה פחות ולהצליח לעקוף את המתחרים בגוגל? בפוסט זה אשתף אותך מהניסיון שצברתי במהלך השנים מהם 5 הגורמים העיקריים ביותר בקידום אתרים במנועי חיפוש.

SEO

איך לקדם אתר במנועי חיפוש?

קידום אתרים אורגני או בשמו המקצועי – אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא דרך מצויינת למשוך גולשים לאתר בצורה אורגנית בחינם. קידום אתרים במנועי חיפוש הוא מקצוע שלא מפסיק להשתנות ולהתפתח, מה שעבד למומחי SEO לפני עשור היום כבר לא עובד, בטח שלא רלוונטי ואפילו עלול להזיק להתקדמות האורגנית של האתר.

אז מה צריך לעשות כדי לקדם אתר במנועי חיפוש? 

אם נסתכל על התמונה הגדולה, למנועי חיפוש יש שלוש מטרות עיקריות: לספק לגולשים תוצאות רלוונטיות, אמינות ומהירות.

קידום ותחזוקת אתר דורש תשומת לב למדדים רבים וירידה לפרטים קטנים במיוחד, בקידום אתרי אינטרנט בגוגל יש המון פרמטרים שצריך לשים לב אליהם.

לדוגמה, כמות ואיכות הקישורים הנכנסים לאתר, איכות התוכן, מהירות האתר, סמכות, וותק הדומיין, חווית משתמש וגורמים נוספים המשפיעים על מיקום האתר במנועי חיפוש.

כדי להקל עליך בתהליך האופטימיזציה, אמליץ לך להשתמש בכלים לקידום אתרים אורגני.

אז עם כל כך הרבה כלים וגורמי דירוג שונים איך אפשר לקדם אתר במנועי חיפוש בצורה נכונה מבלי להסתבך? ומה הם הגורמים העיקריים והחשובים ביותר בקידום אורגני במנועי חיפוש? עכשיו מגיע החלק המעניין..

5 גורמים עיקריים בקידום אתרים במנועי חיפוש 

גוגל בעיצוב מרשים

1.כתבו תוכן איכותי מעניין ורלוונטי שמקיף את הנושא כולו

על בינה מלאכותית שמעתם? או באנגלית Rankbrain. שיפור איכות התוכן באתר צריך להתחיל כבר עכשיו! ספרו על המוצרים והשיר
ותים שלכם באופן מקיף. התוכן חייב להיות איכותי ולרוונטי, מכיוון שאין שום תועלת בניסיון לדרג תוכן שלא מעניין אף אחד.
 
בטח אתם שואלים מה זה אומר תוכן איכותי? ובכן, בראש ובראשונה תוכן שעונה על שאלות הגולשים, נותן ערך ללקוח ופותר לו בעיה מסויימת! התוכן יכול להגיע בשלל דרכים כמו: טקסט, תמונות, סרטונים, אינפוגרפיקה ועוד פתרונות, פשוט תהיו יצירתיים!

2.האתר חייב להיות מהיר ותואם לכל המכשירים

גוגל מקפידה על מהירות השירות, היא רוצה לספק לגולשים חווית חיפוש מהירה ואיכותית. אם עד שנת 2018 רוב הגולשים היו מחפשים דרך הדסקטופ, היום רוב החיפושים מתבצעים ממכשירים ניידים. שינוי זה הגיוני, בהתחשב שיותר מחצי מהגולשים מחפשים מהניידים. בעקבות זאת, תהיו חייבים אתר רספונסיבי ומהיר שתואם לכל סוגי המכשירים.

3.לבצע אופטימיזציה לתוכן באתר

יש לף כבר עמוד מוכן באתר? מעולה! עכשיו מגיע החלק המאתגר, אופטימיזציה לאתר. לאחר מחקר מילות מפתח תרצה תוכן שעונה על שאלות הגולשים, להטמיע ביטויים חשובים בכותרות באתר, לערוך תגיות ולשפצ'ר את התוכן ולייעל אותו כמה שיותר לגולשים (ולמנועי החיפוש). 

חשוב לעשות אופטימיזציה לאתר ולכתוב תוכן מקיף ורלוונטי שמכסה את התחום כולו! הסוד בשיווק במנועי חיפוש הוא לדעת להתאים את התוכן לכוונת הגולש! גוגל כבר לא מסתכלת רק על המילה עצמה, גוגל מנתחת את הסמנטיקה ומנסה להבין את ההקשר הכולל ומה היא כוונתו של הגולש וכיצד אתה משקף את זה בתוכן שלך.

4.שפרו את חווית המשתמש באתר

בסופו של דבר, גם אם תצליח להגיע למקום הראשון בגוגל או ל-5 התוצאות הראשונות אך תספק חווית גלישה מאכזבת עם תוכן לא רלוונטי ואחוזי נטישה גבוהים מהממוצע, מהר מאוד תרד במיקומים והאתר פשוט יצלול למטה! 
 

האלגוריתם מייחס חשיבות רבה לשיעורי ההקלקה על המודעה וזמן שהייה של הגולש באתר. אחוזי נטישה גבוהים ומהירים, בקלות יכול להנחית את האתר למיקומים רחוקים מהעמוד הראשון. לעומת זאת, אם הגולש שביקר באתר שלך נשאר זמן רב מהרגיל, זאת אומרת שהוא אהב את התוכן באתר והוא מצא את מה שהוא חיפש ופה הדף למעשה קיבל נקודת זכות, כל זה ועוד מתקשר לחווית הגלישה באתר

טיפ קטן וחשוב – אין צורך להעמיס על האתר ולסבך אותו, ספקו עיצוב פשוט וידידותי והכי חשוב שיהיה קל וברור לנווט באתר.

5.בניית קישורים ויצירת אתר סמכותי ואמין

בנייה וניהול נכון של הקישורים באתר הוא גורם חשוב שעוזר לסורקים של גוגל לסרוק ולהבין את האתר בצורה טובה יותר. בנו נכון את הקישורים הפנימיים באתר והוסיפו קישורים יוצאים לאתרים רלוונטים שיכולים לעזור לגולשים שלכם ומשלימים להם את המידע הדרוש.

טיפ זהב ממני אליך, נסה לקשר בחכמה בין דפים באתר ובכך תאותת למנועי חיפוש אילו דפים נחשבים חשובים באתר שלך, זה נקרא בניית קישורים פנימיים באתר וזה בהחלט יעזור לך לקדם את האתר בגוגל ושאר מנועי החיפוש.

כמו כן, קישורים נכנסים מאתרים סמכותיים עם DR גבוה הוא היבט חשוב באופטימיזציה Off-Page, קישורים יכולים לעזור לאתר שלך להתקדם בגוגל ולקבל דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, קישורים נכנסים אומר לגוגל שהאתר הזה כנראה חשוב אמין וסמכותי יותר מאתרים אחרים, נשמע הגיוני סה"כ לא? 

הנה כמה דרכים שיעזרו לך להשיג קישורים נכנסים לאתר שלך

 

צור תוכן איכותי ומעניין שגולשים אחרים ירצו לקשר אליו: אחת הדרכים היעילות ביותר להשגת קישורים נכנסים לאתר היא ליצור תוכן איכותי שנותן ערך. כמה שזה נשמע מובן מאליו זה עדיף על קניית קישורים, במקום זה השקיעו באופטימיזציה לתוכן באתר ותנו לדברים להתקדם בטבעיות. בנוסף לכך, חשוב לי להגיד שהפצצת קישורים מאתרים אחרים יכול לאותת למנועי חיפוש על פעילות חשודה ואפילו לפגוע בדירוג האתר. 

פנה לבלוגרים ואתרים אחרים ברשת: אם יש לך תוכן מקורי או משאב אחר בעל ערך רב במיוחד, תוכל לנסות לפנות לבלוגרים מובילים ולבקש מהם לקשר לאתר שלך. זה יכול להיות יעיל במיוחד אם מדובר באתר עם דומיין סמכותי (DR) גבוה והוא קשור לענף או לנישה שלך.

פרסם ברשתות החברתיותקידום האתר ברשתות חברתיות כמו פייסבוק אינסטגרם וטיקטוק יכול להוביל משתמשים לאתר שלך ועל הדרך לגרום להם לקשר לאתר שלך. 

בסך הכל, בניית פרופיל קישורים נכנסים לאתר דורש שילוב של תוכן יצירתי ואיכותי, השתתפות בקהילות וקבוצות ברשתות באינטרנט, פנייה לאתרים אחרים וכל מיני טריקים ושטיקים כאלה ואחרים. כמו כן, עדיף להתמקד יותר באופטימיזציה לאתר במקום לנסות לרמות את מנועי החיפוש ולרכוש מספר גדול של קישורים באיכות נמוכה או קישורי זבל כמו שאני אומר.

סיכום

מקדמי אתרים שלא מתקדמים יחד עם גוגל ולא שומרים על הקצב, עשויים למצוא את האתר שלהם מדורג בתחתית העמוד הראשון אם לא רחוק משם. כדי להצליח בקידום אתרים במנועי חיפוש צריך להשאר מעודכנים והכי חשוב – לספק ערך לגולש! בסופו של דבר, אנחנו הגולשים נקבע אם התוכן איכותי או לא ולשם גוגל חותרת באמצעות אלגוריתם חכם שעושה שימוש בבינה מלאכותית (AI).

אולי יעניין אותך?

נכסים דיגיטליים
נכסים דיגיטליים

נכסים דיגיטליים האינטרנט הוא יקום בפני עצמו שלא מפסיק להתפתח ומביא איתו מלא הזדמנויות חדשות. בשנים האחרונות, צצה לה תופעה חדשה שנקראת נכסים דיגיטליים (Digital

עוד ->
איך לקדם את העסק בגוגל
איך לקדם את העסק בגוגל?

איך לקדם את העסק בגוגל? כל בעל עסק רוצה להופיע בגוגל ברגע שגולש מחפש שירות או מוצר דומה לשלו. עשרות בעלי עסקים מתחרים על התוצאות

עוד ->
×