מדריך שיווק דיגיטלי למתחילים 

הגיע הזמן שנדבר על שיווק דיגיטלי, הכלי העיקר לצמיחת עסקים ב-2021.

בעידן שלנו, בו הכול קורה אונליין, חשוב להכיר את עולם הפרסום באינטרנט. מדובר בתחום רחב, המציע מגוון פתרונות לעסקים וחברות – באתי לעשות קצת סדר בבלאגן.

סוגים שונים של שיווק באינטרנט

תוכן עיניינים

מה הוא שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי מתייחס לפרסום המועבר בערוצים דיגיטליים כגון מנועי חיפוש, אתרי אינטרנט, מדיה חברתית, דוא"ל, אפליקציות ועוד. באמצעות ערוצי מדיה אלה נוכל להרחיב את קהל הלקוחות שלנו, לבסס מוניטין חזק יותר ולהפוך למותג גדול יותר. שיווק דיגיטלי הוא השיטה בה חברות מחזיקות בסחורות, שירותים ומותגים. צרכנים מסתמכים מאוד על אמצעים דיגיטליים כדי לחקור מוצרים. בעידן של היום מחקרים מראים כי יותר מ-60% מהמשתמשים מחפשים בגוגל כדי לחקור מוצרים ושירותים מסויימים.

איפה ללמוד שיווק דיגיטלי?

למרבה המזל, בעולם המודרני של היום ישנם מספר משאבים מקוונים בחינם שיכולים להקנות את הכישורים הדרושים כדי להפוך למקצוען מודרני בשיווק דיגיטלי (גוגל הוא אחד מהם).

השיווק באינטרנט הוא תחום רחב שמציע מגוון אפשרויות, זו עבודה קשה שדורשת הרבה סבלנות התמדה ולמידה, אבל החדשות הטובות הן שלא בהכרח צריך ללמוד במכללה או לקחת קורס כדי להיות 'מומחה בשיווק דיגיטלי', כדי להתמקצע באמת רצוי להתנסות בשטח ולא ללמוד רק מתיאוריות.

דוגמאות לערוצים שנכללים תחת המונח 'שיווק דיגיטלי':

  • שיווק במנועי חיפוש (SEO)
  • תוכן שיווקי (Content Marketing)
  • פרסום ממומן (PPC)
  • שיווק שותפים
  • שיווק ברשתות חברתיות
  • שיווק במייל (אימייל מרקטינג)
  • כלים לניתוח שיווק באינטרנט (אנליטיקס)

קורס חינם של גוגל: העקרונות הבסיסיים של שיווק בדיגיטל ( ממליץ מאוד לאלו שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום )

למה שיווק דיגיטלי חשוב?

על מנת להתקיים ולתפקד כראוי בעידן המודרני של היום, השיווק באינטרנט הכרחי עבור כל עסק ואפילו חובה עבור עסקים חדשים. 

הכסף שנשקיע עבור פרסום באינטרנט נועד כדי לגייס עוד לקוחות לעסק ולהרחיב את קהל הלקוחות הקיים. בישביל להשיג זאת נצטרך לבנות משפך שיווקי. השלב הראשון הוא, להבין מי קהל היעד שלנו והיכן הוא נמצא.

למה שיווק דיגיטלי עדיף על פני אסטרטגיות שיווק ישנות יותר ?

כי כולם באינטרנט !

אם פעם פרסום בעיתונות או בחדשות תפס, היום זה האוט – חוקי המשחק השתנו! פרסום דיגיטלי מאפשר לנו להגדיל את קהל הלקוחות ולבנות מותג גדול וחזק יותר מאי פעם, הדבר אפילו מאפשר לפרוץ לשווקים בינלאומיים

היתרונות הבולטים בשיווק דיגיטלי:

  • תוצאות הניתנות למעקב ומדידות.
  • הגברת מודעות למותג וחשיפה מקסימלית.
  • בקרה ושליטה על מערכות הפרסום.
  • זמינות האתר 24/7 .
  • אמצעי תקשורת נוסף ושירות ללקוחות.
  • אפשרות כניסה לשוק העולמי.
  • אמינות וסמכות.
חנות אונליין

למה בניית נוכחות דיגיטלית חשובה?

 

בבניית נוכחות דיגיטלית יש מספר יתרונות, למשל: חשיפה, אמינות, אמצעי תקשורת נוסף, אפשרויות רכישה, שירותיות, הדרכה ועוד הרבה מעבר לזה.

בעידן המודרני בו אנו חיים, בניית תדמית לעסק היא חשובה ומכרעת. אך איך מצליחים להפוך מעסק קטן למפלצת? מה מייחד את המותג שלנו? מה מבדל אותי מהמתחרים? 

כדי להצליח לשווק באינטנרנט יש להכיר מקרוב את האפשרויות שעומדות לפנינו ואיך משתמשים בהם לטובתנו.כדי להפוך למותג מוביל נהיה חייבים לספק ללקוח משהו חדשני, משהו שלא קיים אצל המתחרים, או בקיצור – לגרום לו לרצות את המוצר שאנחנו מציעים.

שיווק דיגיטלי

האפשרויות הפופולריות ביותר לשיווק ופרסום דיגיטלי בשנת 2021

גוגל – Google

גוגל כבר מזמן הפך למובן מאליו עבור בני האדם, כבר שנים שהוא מתפקד כמנוע החיפוש העיקרי שלנו ושל מדינות נוספות ולמעשה כל המידע שנרצה להשיג נמצא שם.

בגוגל יש שני סוגים עיקריים של מודעות.

המודעה העליונה ממומנת – בתשלום

המודעה התחתונה אורגנית – בחינם

מודעה אורגנית ומודעה ממומנת

פרסום בגוגל – PPC

גוגל מציעה את מערכת הפרסום PPC הטובה ביותר בעולם. הפרסום בגוגל אדס הוא מקור ההכנסה העיקרי של חברת גוגל ואמצעי לפרסום מודעות בתשלום במנוע החיפוש של גוגל. מודל PPC עובד על כך שאנחנו נשלם רק אם גולשים יכנסו למודעה שלנו. הסכום משתנה לפי מספר פרמטרים שונים כמו הצעת מחיר, תחרות ועוד.

קידום אתרים – SEO

בשפה מקצועית, Search Engine Optimization משמע 'אופטימזציה למנועי חיפוש'. תהליך שנועד לקדם אתר/דף מסויים לראש תוצאות החיפוש.

כשאנחנו מחפשים ביטוי מסויים במנועי החיפוש למשל גוגל, אנחנו נרצה שהאתר שלנו יופיע בתוצאות העליונות כדי למשוך לקוחות לאתר שלנו. האלגוריתם של גוגל מונה מעל 100 פרמטרים שונים של נתונים שמשפיעים על דירוג האתר ועל מיקומו בתוצאות החיפוש. על פי כל הנתונים שהאלגוריתם של גוגל אוסף הוא יודע להציג ולדרג את התוצאה הרלוונטית ביותר לגולש.

פרסום בפייסבוק

הרשת החברתית הגדולה והמובילה בעולם היא פייסבוק אשר מונה למעלה ממליארד משתמשים רשומים. הפרסום בפייסבוק לא פחות אפקטיבי בהשוואה  לפרסום בגוגל, הכל תלוי ביעדים ובמטרות שלנו.

בעזרת הפרסום בפייסבוק, נוכל לחשוף את המותג שלנו, למצוא עוד לקוחות פוטנציאלים וכמובן להגדיל את המכירות.

 

 שאלות ותשובות

המחיר משתנה בהתאם לפלטפורמות, לאיכות העבודה, לניסיון של איש המקצוע ולהיקפי הפרויקט. קידום איכותי אשר יניב תוצאות, ומתפרש במגוון רחב של מדיות, יתומחר בהתאם. 

 

קיימים קורסים רבים אשר מלמדים את התחום, פרקטיקות ושיטות עבודה. בתום הקורס, תוכלו להשתמש בידע שרכשתם, ולקדם את העסק שלכם או עסקים של אחרים. אולם, לא לכל אדם יש את היכולת או הזמן ללמוד את התחום. ברוב המקרים כדאי לפנות למומחה בשיווק דיגיטלי שלמד את הנושא וחי אותו.

בפרסום מודעה ממומנת בגוגל ופייסבוק אין תקציב מינימום, אפשר להתחיל לפרסם בכל תקציב, כמובן שהתוצאות בהתאם.

 

זה תלוי בעסק ובסוג מוצר/שירות שאתה מוכר.

לדוגמה: אם העסק בנוי על עבודה במיידי יהיה נכון יותר לפרסם מודעה ממומנת. לעומת זאת, אם התחום יציב "ובטוח" קידום אורגני יהיה טוב ואפקטיבי לטווח הארוך. רוב פעמים עדיף לשלב בין השניים ולראות בשטח מה עובד יותר ומה פחות.

כל פלטפורמה והיתרונות שלה.

גוגל מעולה לפרסום ממוקד לפי מילות חיפוש – הכוונה שהלקוחות מקלידים מונחים בשורת החיפוש וככה הם מגיעים אליך.

בפייסבוק הפרסום מבתצע בדרך קצת אחרת, אנחנו מטרגטים את הקהל בעזרתם אוסף של נתונים.  הפרסום בפייסבוק היא דרך מעולה ליצירת חשיפה של עסק.

רוצים לקרוא עוד על שיווק דיגיטלי? כנסו לבלוג מג'יק מרקטינג.

ליצירת קשר,שיחת ייעוץ או כל דבר שקשור לשיווק דיגיטלי מוזמנים לשלוח הודעה להתקשר או למלא את הטופס בתחתית העמוד.

שיווק דיגיטלי
× שלח הודעה