מג'יק מרקטינג

 שיווק דיגיטלי 

הגיע הזמן שנדבר על שיווק דיגיטלי, הכלי העיקרי לצמיחה עסקית במאה ה-21.

בעידן שלנו, בו הכול קורה באינטרנט, חשוב להכיר את השיווק הדיגיטלי. מדובר במקצוע רחב ומעניין המשלב אוסף אסטרטגיות שיווק מודרניות ומציע מגוון פתרונות לעסקים וחברות – באתי לעשות קצת סדר בבלאגן.

סוגים שונים של שיווק באינטרנט

מה זה שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי (Digital Marketing) הוא שיווק באינטרנט המועבר בערוצים דיגיטליים שונים כמו: שיווק אורגני במנועי חיפוש, פרסום ממומן בגוגל, פרסום מודעות באתרי אינטרנט, שיווק ברשתות חברתיות, קידום באמצעות תוכן, שיווק בדוא"ל, באפליקציות והרשימה עוד ארוכה.. 
באמצעות פלטפורמות דיגיטליות אלה ואחרות נוכל להרחיב את קהל הלקוחות שלנו, לבסס מוניטין חזק יותר ולהפוך את העסק למותג גדול ועוצמתי יותר.
 
באופן כללי, אם הקמפיין השיווקי מתקיים באינטרנט זהו שיווק דיגיטלי.

למה שיווק דיגיטלי חשוב?

השיווק בדיגיטל מאפשר לעסקים להגיע בקלות לצרכנים ולתקשר עם הגולשים באינטרנט, לעקוב ולמדוד את האפקטיביות של מאמצי השיווק, ולהתאים את האסטרטגיות בזמן אמת כדי לענות במדויק על הצרכים והעדפות של הצרכנים.
 

פרסום דיגיטלי מדיד ומקצועי שמועבר עם מסר ברור ומשכנע יכול להוביל להצלחה עסקית גדולה במיוחד. גם אם אין לך את המוצר או השירות הטוב ביותר, אך יש לך צוות שיווק דיגיטלי מיומן שיודע לקדם מכירות באינטרנט ולזהות היכן קהל היעד שלך נמצא וכיצד להגיע אליו, יש לך יתרון על פני המתחרים.

כדי שהעסק ימשיך להתקיים ולתפקד כראוי, תצטרך לאמץ אלטרנטיבת שיווק מהמגוון הקיים. 

הכסף שתשקיע עבור פרסום באינטרנט נועד לגייס לך לקוחות ולהגדיל לך את ההכנסות! 

אם פעם שיווק בעיתונות או פרסום בחדשות תפס היום זה פאסה – חוקי המשחק השתנו! 

השיווק המסורתי עבר לאינטרנט ובעזרתו ניתן לבנות מותג דיגיטלי גדול וחזק יותר מאי פעם, 

השיווק באינטרנט חולל מהפכה ובזכותו אפשר – לפרוץ לשווקים בינלאומיים

היתרונות בשיווק דיגיטלי:

  • תוצאות מדידות ניתנות למעקב (CTR).
  • הגברת מודעות ואפשרות חשיפה רחבה או ממוקדת בהתאמה.
  • בקרה ושליטה מלאה על מערכות הפרסום.
  • אפשרות לעשות A/B Testing ולראות מה עובד ומה לא.
  • זמינות האתר ושיווק 24/7.
  • אמצעי תקשורת נוסף ושירות לקוחות.
  • כניסה לשוק העולמי.
  • קידום מכירות באינטרנט ורכישת מוצרים ושירותים בלחיצת כפתור אונליין.
  • אתר אינטרנט פופולרי = נכס דיגיטלי שעובד עבורך.

רוצה לגלות מהו הפתרון לשיווק דיגיטלי מוצלח?

חנות אונליין

שיווק דיגיטלי לעסקים שרוצים לגדול

כל בעל עסק או סטארט אפ שרוצה לשרוד את השנים הקרובות, צריך לגייס צוות שיווקי מקצועי או מומחה בשיווק ופרסום שמכיר היטב את הפעילות באינטרנט ויודע היכן למקד את התקציב השיווקי כדי לקבל החזר השקעה משתלם (ROI). 

צרכנים רבים עברו למרחב הדיגיטלי ומעולם לא היה פשוט וקל יותר לרכוש מוצרים ולקבל שירותים דרך האינטרנט. עסקים וחברות שרוצים לגדול ולהרוויח עוד לקוחות ישיגו את התוצאות הטובות ביותר באמצעות שיווק דיגיטלי ופרסום באינטרנט.

אפשרויות שיווק דיגיטלי לעסקים:

  • קידום אתרים אורגני (SEO).
  • פרסום כתבות וקידום תוכן שיווקי בעזרת טאבולה ואאוטבריין (Content Marketing).
  • פרסום ממומן בגוגל (PPC).
  • שיווק שותפים.
  • פרסום ביוטיוב.
  • פרסום פודקאסט.
  • פרסום ברשתות חברתיות – פייסבוק, טיקטוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדין.
  • שיווק במייל (אימייל מרקטינג).
  • פרסום באפליקציות מובילות כמו Waze ואתרי חדשות כמו Ynet ומאקו.
  • אוטומציות שיווקיות ועוד.

איך ואיפה ללמוד שיווק דיגיטלי?

למרבה המזל, ישנם מספר משאבים מקוונים בחינם שיכולים להקנות לך את הכישורים הדרושים כדי להפוך למקצוען בפרסום ושיווק דיגיטלי (האינטרנט הוא אחד מהם).

השיווק באינטרנט הוא תחום רחב מחולק למלא אפשרויות שיווק שונות. זו עבודה קשה שדורשת סבלנות התמדה ולמידה, החדשות הטובות הן שלא בהכרח צריך ללמוד במכללה או לעשות תואר אקדמי כדי להיות מומחה בשיווק. כדי להפוך למקצוען אמיתי בשיווק ופרסום דיגיטלי צריך להתנסות בשטח ולא ללמוד רק מתיאוריות קורסים וספרים.

כמו שאומרים "אין חכם כבעל ניסיון".

קורס שיווק דיגיטלי חינמי של Google – ממליץ מאוד לאלה ששוקלים להיכנס לתחום ורוצים לקבל טעימה קטנה והצצה לעולם המופלא הזה.

נוכחות דיגיטלית לטובת מאמצי השיווק הדיגיטלי

בניית נוכחות דיגיטלית לעסק הכרחי יותר מתמיד

עסק שאין לו פנים וירטואליות – פשוט לא קיים.

בניית תדמית דיגיטלית לעסק היא חשובה ומכרעת. אנשים רוצים לקבל מידע על המוצרים, לבצע השוואות מחירים ולקרוא על השירותים השונים לפני קנייה וחשוב שהעסק שלנו יהיה שם. השאלה המהותית היא, איך מצליחים להפוך מעסק קטן וזעיר לחברה גדולה ושתלטנית באינטרנט? מה מייחד את המותג שלכם? מה מבדל את העסק? האם אתם מספקים מוצר/שירות טוב יותר מהמתחרים?

הרעיון בשיווק דיגיטלי הוא למצוא יתרון אחד ברור שיש לעסק על פני המתחרים ולדעת להשתמש בו!

הצלחת העסק תלויה גם באיכות השיווק ועד כמה גבוה ורחוק אתם מוכנים להגיע. גם אם תחזיקו במוצר הכי טוב ואיכותי בעולם, אך לא תדעו לשווק אותו נכון באינטרנט ולהגיע לקהל היעד, הקונים הפוטנציאליים לא יגיעו על דעת עצמם.

מה שחשוב הוא הסיפור אותו אתם מספרים ללקוחות שלכם. ספקו משהו חדשני, משהו שלא קיים אצל המתחרים או כמו שאני אומר..

מצאו את הבידול והפתרון הייחודי שלכם ותגרמו ללקוחות לרצות את המוצר או השירות שאתם מוכרים.

שיווק דיגיטלי

החשיבות של שיווק ופרסום דיגיטלי רק הולך וגדל

גוגל – Google

מנוע החיפוש הטוב ביותר בעולם הוא Google.

בכל הנוגע למנועי חיפוש, גוגל היא המובילה הבלתי מעורערת. זהו מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, עם מיליארדי משתמשים שפונים לגוגל מדי יום כדי למצוא מידע, מוצרים ושירותים.

בתוצאות החיפוש של גוגל יש 2 סוגי מודעות שצריך להכיר.

המודעה העליונה ממומנת – בתשלום

המודעה התחתונה אורגנית – בחינם

זה נראה כך:

מודעה אורגנית לעומת מודעה ממומנת

פרסום ממומן – PPC

גוגל אדס מציעה את אחת ממערכות הפרסום בתשלום (PPC) לפי קליק הטובות בעולם, שהיא גם מקור ההכנסה העיקרי של החברה. באמצעות קידום ממומן בגוגל, עסקים יכולים לפרסם מודעות בפלטפורמות שונות, ביניהן מנוע החיפוש, גוגל שופינג, יוטיוב ורשת המדיה. מודל PPC הוא מודל פרסום נפוץ באינטרנט, שבו מפרסמים משלמים רק כאשר משתמש לוחץ על המודעה שלהם. המחיר לקליק משתנה בהתאם לגורמים כמו תחרות, איכות המודעה והרלוונטיות של דף הנחיתה.

קידום אתרים אורגני – SEO

SEO, או אופטימיזציה למנועי חיפוש, הוא תהליך מתמשך של שיפור דירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל עבור מילות מפתח ספציפיות. המטרה של קידום אתרים אורגני היא להופיע בתוצאות האורגניות הראשונות ולמשוך תנועה רלוונטית לאתר. האלגוריתם של גוגל שוקל למעלה מ-200 פרמטרים שונים המשפיעים על דירוג האתר והמיקום שלו. בעזרת אוסף נתונים ייחודיים, האלגוריתם החכם של גוגל מציג ומדרג את התוצאות הרלוונטיות והאיכותיות ביותר עבור המחפש.
 

פרסום ברשתות החברתיות

נכון להיום פייסבוק עדיין הרשת החברתית הגדולה בעולם עם למעלה ממיליארד משתמשים רשומים. עם זאת, לאחרונה יותר ויותר משתמשים פונים לפלטפורמות חדשות כמו אינסטגרם וטיקטוק. הפרסום במדיה החברתית הוא כלי שיווקי רב עוצמה עבור עסקים. על ידי מינוף והשקעה ברשתות החברתיות, עסקים יכולים להגיע ללקוחות חדשים, להגדיל את כמות המכירות ולספק שירות לקוחות טוב יותר.

 

 שאלות נפוצות

המחיר משתנה בהתאם לפלטפורמות, לאיכות העבודה, לניסיון של איש המקצוע ולהיקף הפרויקט. קידום איכותי אשר יניב תוצאות, ומתפרש במגוון רחב של מדיות, יתומחר בהתאם. בד"כ חברות שיווק דיגיטלי גובות מחיר גבוה יותר מאשר פרילנסר או משווק דיגיטלי פרטי.

קיימים קורסים רבים אשר מלמדים את התחום ונותנים שיטות עבודה מומלצות. למרות זאת, שיווק דיגיטלי הוא מקצוע שמחייב התנסות מעשית ותיאוריות בלבד לא יובילו לידע פרקטי בתחום.

אני אישית למדתי באמצעות קורסים דיגיטליים שונים, למדתי המון דרך גוגל ויוטיוב, והתנסתי בערוצים השונים כדי לצבור ניסיון מעשי בשיווק דיגיטלי ופרסום באינטרנט.

כדי לבנות תכנית שיווקית או משפך שיווקי שעובד, רצוי להיעזר באיש שיווק מיומן שיודע לנתח את הפעילות העסקית ולפעול בהתאם לקהל היעד ותנועת הגולשים. יכול להיות שלחלק מהעסקים עדיף להתמקד בגוגל בעוד שלעסקים אחרים עדיף להתמקד ברשתות החברתיות.

השכר הממוצע למנהל שיווק דיגיטלי הוא בסביבות ה-13,000 ש"ח. עם זאת, המשכורות בשיווק דיגיטלי משתנות בהתאם לניסיון וליכולות המשווק ונעות בין 7,500 למתחילים חסרי ניסיון ויכולות לעבור את ה-20K למומחי שיווק שיודעים מה הם עושים.

שיווק באינטנרט עדיף פי כמה וכמה על פני שיווק מסורתי והנה כמה סיבות לכך:

חשיפה גדולה יותר: השיווק הדיגיטלי מאפשר להגיע לקהל רחב יותר.

פרסום ממוקד: כלי שיווק דיגיטליים מאפשרים להתמקד בקהל הנכון ולקלוע במדוייק.

עלויות נמוכות יותר: השיווק באינטרנט זול יותר מפרסום מסורתי.

תוצאות מדידות: ניתן לעקוב, למדוד ולנתח קמפיינים דיגיטליים בקלי קלות.

מעורבות באינטרנט: אפשר ליצור קשר עם הגולשים, לספק שירות טוב יותר ולענות על הצרכים האישיים של כל אחד ואחת מהם.

×