קידום אורגני – SEO 

SEO קידום אתרים אורגני

מה זה SEO? בתכלס?.. להבין את האלגוריתם דירוג של גוגל, זה בדיוק מה שזה.

 אם יש לכם אתר אינטרנט ואתם היחידים שצופים בו – הגעתם למקום הנכון. 

בקצרה על קידום אורגני לכאלה שלא אוהבים לקבל חפירות

SEO היא שפה מקצועית המשמשת אנשי שיווק ומנהלי אתרים כדי לתקשר טוב יותר עם מנועי החיפוש, במקרה שלנו (Google). זה מין גישור בין בני אדם לרובוטים. כמו כן, קידום אתרים מתחלק לשתי קטגוריות עיקריות: קידום בעמוד וקידום מחוץ לעמוד (בהמשך אדבר על זה בהרחבה). למעשה מה שגוגל מבקש, מומחה SEO מבצע.

אם נפרק את התמונה הגדולה לחלקים קטנים, זה יכול להיות גורמים רבים המשפיעים על דירוג האתר (מעל 200 גורמי דירוג שונים) לדוגמה: זמן טעינת האתר, טייטל, תיאור, כותרות H1-H3, היררכייה, חווית משתמש, קישורים, תוכן מקורי, אופטימיזציה, שיפור קוד, צמצום בקשות, טיפול בשגיאות או בקיצור..שיפור כל האתר כולו.

קידום אתרים אורגני SEO

אופטימיזציה למנועי חיפוש

תוכן עיניינים

מה זה SEO?

קידום אורגני או בשפה מקצועית –  Search Engine Optimization משמע- "אופטימיזציה למנועי חיפוש". תהליך של שיפור דירוג האתר בגוגל כדי להתמקם בחלק העליון של תוצאות החיפוש עבור ביטויים רלוונטיים. ככל שנראה יותר דפים מהאתר בתוצאות החיפוש, כך נשיג יותר תשומת לב ונמשוך גולשים פוטנציאליים לאתר. 

איך גוגל עובד?

מנועי חיפוש באופן כללי משתמשים ב"עכבישים","בוטים","זחלנים" תקרא לזה איך שאתה רוצה. העכבישים סורקים דפים באינטרנט, עוברים בין האתרים, אוספים מידע על אותם דפים ומכניסים אותם לאינדקס.  האלגוריתם של גוגל מדרג דפים לפי כמות האתרים שמקשרים לעמוד מסויים, למעשה זה מצביע על הרלוונטיות של אותו עמוד. עם השנים גוגל התפתחה והחל מ-2015 נכנס ה-RankBrain (בינה מלאכותית) אשר משפיע גם הוא על דירוג האתר. היום האלגוריתם של גוגל הרבה יותר מורכב ממה שהוא היה בעבר ככה שבלתי אפשרי לשים את האצבע על נקודה אחת בקידום SEO.

האלגוריתם שגוגל פיתחה עם השנים נועד במטרה לספק לגולש חווית חיפוש יעילה, מהירה ורלוונטית. "אופטימיזציה" של האתר יכולה לעזור לדפים לקבל דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

אז מה עושה מקדם אתרים או "מומחה" SEO?

SEO מחוץ לעמוד ובתוך העמוד

קידום אורגני כולל בתוכו אלמנטים רבים קטנים. אם מסתכלים על התמונה הגדולה אפשר להגיד שהתחום מתחלק ל2 נושאים מרכזיים גדולים. האחד קידום אתרים In-Page והשני -Off Page בדיוק כמו שזה נשמע, פעולות שבוצעו בתוך האתר ופעולות שבוצעו מחוץ לאתר. בעבודת SEO יש מאות מרכיבים שונים שמשפיעים על דירוג האתר, גוגל הוא מנוע חיפוש חכם ומתקדם שנותן ערך ורלוונטיות לגולשים. תוכן ואופטימיזציה באתר לא בהכרח יספיק, על מנת לזכות בתואר ולהצליח בקידום אורגני יש להכיר את הגורמים העיקריים שמשפיעים על דירוג האתר ולפי זה לבנות אסטרטגיית קידום כדי ליצור קמפיין שיווקי מצליח.

איך עושים קידום אתרים ?

 

רבים חושבים שלקדם אתר הוא תהליך פשוט.. ובכן, האלגוריתם דירוג של גוגל מורכב למדי ומכיל כמויות של גורמים המשפיעים על דירוג האתר. אבל מה באמת חשוב בתהליך, איזה גורמים הם בעלי השפעה עיקרית ולמה SEO לא כזה פשוט ב-2021 ?

קידום אתרים אורגני

איזה פרמטרים חשובים בקידום אורגני ?

כמו שכבר הבנתם, מחקרים מצביעים על כך שישנם מאות פרמטרים לדירוג האתר. בפועל, אין אחד שיודע אותם ב-100% ( הגיוני סה"כ לא? ). מה שכן, אפשר לקבל תובנות ולהסיק מסקנות מקידום אתר שמתבצע לאורך זמן. האלגוריתם של גוגל משתמש בבינה מלאכותית, זאת אומרת "המכונה" החכמה הזו לומדת, משתפרת ומסיקה מסקנות גם היא, בדיוק כמונו (בני האדם). לפני שמומחה SEO מתחיל לקדם אתר, חשוב יהיה לגבש תוכנית אסטרטגית על מנת ליצור קמפיין אורגני מוצלח. 

לשם כך, נפרק את התהליך לכמה שלבים בודדים: 

  • מחקר מילות מפתח
  • מחקר מתחרים
  • הגדרת יעדים, ובניית תכנית 
  • בניית תוכן איכותי ומקורי על בסיס קבוע
  • אופטימיזציה באתר ( On Site )
  • שיפור מהירות האתר
  • אופטמיזציית קוד
  • בניית קישורים + סמכות ( Off Site )
  • שיפור חווית משתמש 
  • מעקב, ניתוח ושיפור שוב.

אבל מילה אחת בנושא, קידום אתרים לא מתחיל ומסתיים בצעדים אלה. על מנת לזכות בתהילה מתמשכת, יש להשאר מעודכן, לעקוב אחר התוצאות ולהיות ערני לתגובת הגולשים ולשינויים שגוגל מבצעת. 

למתחילים ובעלי אתרים שרוצים לשפר כבר מעכשיו את דירוג האתר בגוגל, כתבתי פוסט קצר שעשוי לזרז את התהליך: 5 טיפים לקידום אורגני.

מה יכול להזיק בקידום אורגני ?

 

יחד עם זאת, ישנם פעולות שרצוי להמנע מהם ועלולות להזיק בקידום האתר, איש SEO מקצועי צריך להכיר את המאפיינים השונים ולקדם אתר בצורה שתראה "טבעית" לגוגל.

פעולות שכדאי להימנע מהם:

  • כותרות מושכות עם תוכן לא תואם.
  • התמקדות במילות מפתח ולא בבני אדם.
  • הפצצת קישורים לא איכותיים מאתרים לא סמכותיים.
  • תגובות ספאם בפורומים לא רלוונטים.
  • אתר לא מותאם למובייל.
  • אתר לא מאובטח ושלא משרה בטחון לגולש.
  • תמונות ואנימציות כבדות.
  • אתר איטי וכבד.

למה SEO חשוב?

אני רוצה שתשאלו את עצמכם שאלה אחת פשוטה.. יש מישהו בשנת 2021 שלא מחפש בגוגל ? 

למה SEO חשוב?

קידום אתרים תופס חלק מרכזי בענף ה- שיווק דיגיטלי. אנשים עורכים טריליוני חיפושים מדי יום, לעתים קרובות מתוך כוונה לבצע רכישה של מוצרים ושירותים שונים. זה שיש לנו אתר אינטרנט שממוקם בעמוד 57 והסורקים של גוגל הם היחידים "שקראו" באתר לא באמת מקדם את המותג שלנו.  דירוג גבוה יותר של האתר בביטויים תחרותיים יכול להשפיע מהותית על ההכנסות של העסק

חברות ועסקים גדולים זקוקים לקידום באינטרנט עבור העסק, היתרונות שהם יקבלו מכך והתנועה הגדולה שאפשר לייצר היא ללא ספק אחד הדברים שכל בעל עסק היה רוצה – להיות מקום ראשון בגוגל.

במה לבחור קידום אורגני או פרסום ממומן ?

SEO היא דרך טובה יותר לרכוש אמון מהגולשים. שהאתר מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש ומקבל נראות, קהל היעד לא רק יכנס לאתר או לדף, אלא גם יסמוך עליך. התוצאות העליונות בגוגל הם מה שאנשים מתמקדים בו. כולם מסכימים שהתוצאות העליונות ביותר הן גם הרלוונטיות? הדבר פחות נתפס בפרסום ממומן. הפרסום בגוגל אדס מסומן בצד כמודעה, הוא מופרד מהתוצאות האורגניות וידוע לגולש. לרוב זה נתפס כפחות אמין, אך עדין זה כלי פרסום אפקטיבי שנותן בראש.
 

יתרונות בקידום אורגני: 

  • טראפיק ולידים איכותיים .
  • יחסי המרה גבוהים יותר.
  • מוניטין ומשפר תדמית לאתר.
  • יציבות לאורך זמן.
  • דירוג טוב יותר ואמינות.

חסרונות:

  • תהליך שלוקח זמן.
  • לא תמיד בשליטה.
  • תחום דינאמי ומשתנה.
יתרונות בפרסום ממומן:
 
  • תנועה ומכירות במיידי.
  • היכולת לייצר חשיפה מירבית ושליטה בתזמון מודעות.

חסרונות:

  • הולך ומתייקר עם השנים.
  • שילמתם = קיבלתם | הפסקתם = איבדתם (כמו דמיי שכירות)
  • קליקים של יריבים מתחרים.
  • נתפס כפחות אמין.
 

האם SEO עדין רלוונטי גם בעידן המודרני של היום? 

בהחלט כן

עם תוכן רלוונטי ואיכותי, קידום אתרים SEO יפיק יותר קליקים ויגדיל את התנועה לאתר. המשמעות היא שהמשתמש ימצא אותך מדורג באופן גבוה יותר. כאשר אותם גולשים יגיעו לאתר, קרוב לוודאי שהם יישארו זמן רב יותר וסיכוי שהם יחזרו גם הוא גבוה יותר. העובדות מראות שמשתמשים אורגניים הם עדיין הלקוחות הטובים והנאמנים ביותר לטווח הארוך. קידום אורגני בגוגל בהחלט אפקטיבי, מספק תוצאות מתמשכות ולידים איכותיים יותר מכל אפיק שיווקי אחר.

 

אני צריך מקדם אתרים?

יצירת קמפיין קידום אתרים בגוגל או כל קמפיין שיווקי דיגיטלי אחר אינה משימה קלה ומצריכה איש מקצוע מיומן. זה דורש מומחיות וידע רחב. בישביל לקבל את הטוב ביותר עבור קידום האתר או להגביר את אסטרטגיות הפרסום הדיגיטלי, עבודה עם מומחה SEO שמכיר את חוקי המשחק באינטרנט ויודע מה הוא עושה היא מומלצת וחיונית. הדבר חל רק אם מדובר במקדם אתרים מיומן שמביא תוצאות ויודע מה הלקוח והגולש צריכים. תהליך קידום אורגני הוא מקצוע לכול דבר שמצריך ידע רחב עקביות, התמדה, השקעה ועוד הרבה מעבר. צעדים לא נכונים בתהליך יכולים לפגוע ולהזיק משמעותית בקידום האתר. 

לאלו שנפגעו מחברת קידום אתרים בעבר, אני מציג שירותי SEO במחירים הוגנים עם שקיפות מלאה לאורך כל התהליך.

קידום אתרים אורגני בגוגל

סיכום ותובנות

היום שיש כל כך הרבה אתרים בשוק והתחרות גבוהה, קידום אורגני בהחלט נהפך לעסק מורכב. התחום עדין חי ואפקטיבי ואת התוצאות נראה בעיקר בטווח הארוך. מקדם אתרים טוב יודע איך לקחת אתר "בלתי נראה" ולהפוך אותו לאתר מוביל בתוצאות החיפוש. את תוצאות הקידום האורגני נראה לרוב לאחר כמה חודשים בודדים, לפעמים יותר לפעמים פחות. בביטויים תחרותיים במיוחד זה יכול לקחת גם שנה ואפילו יותר. לעומת זאת, בפרסום ממומן את התוצאות נראה במיידי.

על מנת ליצור קמפיין SEO מוצלח, רצוי מאוד להיעזר במקדם אתרים מקצועי שיודע להוביל אתר למקום הראשון בגוגל 🙂


חשוב לי לציין, אני לא אקח על עצמי פרויקט שגדול עליי ושאני לא בטוח שאוכל לקדם, זה סתם יהיה בזבוז של זמן לשנינו.

לפרטים נוספים ושיחת ייעוץ צור קשר עוד היום !

שיווק דיגיטלי
× שלח הודעה