קידום אורגני בגוגל – SEO 

SEO קידום אתרים אורגני

כמה מילים על SEO לכאלה שלא אוהבים חפירות

 

SEO – היא שפה מקצועית המשמשת אנשי שיווק ומקדמי אתרים כדי לתקשר טוב יותר עם מנועי החיפוש, במקרה שלנו (Google). 

כמו כן, קידום אתרים אורגני בנוי משתי קטגוריות עיקריות: קידום בעמוד וקידום מחוץ לעמוד (מידע נוסף בהמשך). 

אם נפרק את התמונה הגדולה למלא חלקים קטנים, זה יכול להיות מאות גורמים שונים המשפיעים על דירוג האתר (מעל 200 גורמי דירוג שונים) לדוגמה: זמן טעינת האתר, כותרות, נראות האתר, כותרות H1-H3, היררכייה נכונה, חווית משתמש, קישורים, תוכן איכותי, אופטימיזציה, שיפור קוד וצמצום בקשות, טיפול בשגיאות ועמודי 404 או בקיצור..

אופטימיזציה לאתר כולו!

קידום אתרים אורגני SEO

אופטימיזציה למנועי חיפוש

תוכן עיניינים

מה זה SEO?

קידום אורגני או בשמו המלא –  Search Engine Optimization הוא תהליך מתמשך שמבוסס על שיפור דירוג האתר כדי להוביל דפים כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש עבור ביטויים רלוונטיים. ככל שנראה יותר דפים מהאתר בתוצאות העליונות, כך נשיג יותר תשומת לב ונמשוך גולשים פוטנציאליים לאתר. 

איך גוגל מדרג אתרים?

מנועי חיפוש באופן כללי משתמשים ב"עכבישים""בוטים""זחלנים" תקרא לזה איך שאתה רוצה. אותם "עכבישים" סורקים דפים באינטרנט, עוברים בין האתרים באמצעות קישורים, אוספים מידע על אותם דפים ומכניסים אותם לאינדקס הגדול של גוגל. כך היה הדבר מאז ומתמיד.

ב-2015 נכנס ה-RankBrain (בינה מלאכותית) אשר משפיע ומשתדרג את אותם זחלנים באופן הדרגתי על דירוג האתר. אפשר להגיד שהיום האלגוריתם של גוגל הרבה יותר מורכב ממה שהיה בעבר ככה שבלתי אפשרי לשים את האצבע על נקודה אחת ויש לכסות כמה שיותר גורמים עיקריים, אך מהם אותם גורמים? 

כדי לפשט את העיניין תחשבו על זה ככה – גוגל רוצה לספק לגולש חווית חיפוש יעילה, מהירה ורלוונטית. ברגע שנהפוך את האתר לכזה נתחיל לטפס לתוצאות העליונות.

 

מה הפעולות שעושה מקדם אתרים או מומחה SEO?

SEO מחוץ לעמוד ובתוך העמוד

כמו שכבר הזכרתי קידום אורגני בנוי מאלמנטים רבים. אם נסתכל על התמונה הגדולה אפשר להגיד שהתחום מתחלק ל2 נושאים עיקריים. האחד קידום אתרים In-Page והשני –Off Page בדיוק כמו שזה נשמע. פעולות שבוצעו בתוך האתר ופעולות שבוצעו מחוץ לאתר

מומחה SEO מכיר באותם גורמים שונים המשפיעים על מיקום האתר ויודע לבנות אסטרטגייה נכונה עם תעדוף משימות.

תוכן ואופטימיזציה באתר לא בהכרח יספיק, על מנת לזכות בתואר ולהצליח להביא את האתר למקום הראשון בגוגל,יש להכיר את הגורמים העיקריים ולכסות כמה שיותר מהם.

איך עושים קידום אתרים?

 

רבים חושבים שלקדם אתר הוא תהליך פשוט.. ובכן, המציאות קצת אחרת.

האלגוריתם של גוגל מורכב למדי ומכיל כמויות של גורמים המשפיעים על מיקום האתר. אבל מה באמת חשוב בתהליך ואיזה גורמים הם בעלי השפעה עיקרית?

SEO

מה באמת חשוב בקידום אורגני?

מחקרים מצביעים על כך שישנם מאות פרמטרים לדירוג האתר. בפועל, אין אדם אחד שיודע את אותם גורמים ב-100% ( נשמע הגיוני סה"כ לא? ). מה שכן, אפשר להסיק מסקנות ולהפיק לקחים מקידום שמתבצע לאורך זמן. האלגוריתם של גוגל עושה שימוש בבינה מלאכותית – AI, "המכונה" החכמה הזו שנקראת גוגל לומדת משתפרת ומסיקה מסקנות גם היא, בדיוק כמונו בני האדם.

אז מה באמת חשוב?

לשם כך, נפרק את התהליך לכמה שלבים בודדים: 

  • מחקר מילות מפתח
  • מחקר מתחרים
  • הגדרת יעדים, ובניית תכנית 
  • בניית תוכן איכותי ומקורי על בסיס קבוע
  • תגיות מטא 
  • אופטימיזציה באתר ( On Site )
  • שיפור מהירות האתר
  • אופטמיזציית קוד
  • בניית קישורים + סמכות ( Off Site )
  • שיפור חווית משתמש 
  • מעקב, ניתוח ושיפור.

אבל מילה אחת בנושא. קידום אתרים לא מתחיל ומסתיים בצעדים אלה. כדי להמשיך להוביל בתוצאות החיפוש, יש לשמור על עקביות אחר התוצאות ולהיות ערני לתגובת הגולשים ולשינויים שגוגל מבצעת. 

*לבעלי אתרים שרוצים להנות מקידום אפקטיבי בגוגל, כתבתי פוסט קצר שעשוי לזרז את התהליך – 5 טיפים לקידום אורגני.

מה יכול להזיק בקידום אורגני?

 

יחד עם זאת, פעולות מסויימות עלולות להזיק בקידום האתר ורצוי מאוד להמנע מהן. בשפה מקצועית זה נקרא – Black Hat SEO. 

פעולות שכדאי להימנע מהם:

  • כותרות מושכות עם תוכן לא תואם.
  • התמקדות במילות מפתח ולא בבני אדם.
  • הפצצת קישורים לא איכותיים מאתרים לא סמכותיים ולא רלוונטים.
  • פוסטים מועתקים מאתרים אחרים.
  • תגובות ספאם בפורומים לא רלוונטים.
  • אתר ישן שלא מותאם למובייל.
  • אתר לא מאובטח ושלא משרה בטחון לגולש.
  • שגיאות כתיב ותוכן רובוטי 
חשוב להכיר בגורמים אלו ולפעול בצורה שתראה טבעית.

האם SEO משפיע על ההכנסות של העסק?

אני אשאל שאלה אחת פשוטה.. 

יש מישהו בשנת 2022 שלא מחפש בגוגל? כי אני לא מכיר אחד כזה.

למה SEO חשוב?

קידום אורגני תופס חלק מרכזי בעולם השיווק דיגיטלי. אנשים עורכים טריליוני חיפושים מדי יום, לעתים קרובות מתוך כוונה לבצע קנייה של מוצרים ושירותים שונים. זה שיש לנו אתר אינטרנט שממוקם בעמוד 57 "והעכבישים" של גוגל הם היחידים "שסרקו" את האתר לא באמת מקדם את העסק שלנו. 

מיקום גבוה של דפים באתר על ביטויים תחרותיים יכול להשפיע מהותית על ההכנסות של העסק!

חברות ועסקים זקוקים לקידום באינטרנט, היתרונות שהם יקבלו מכך והתנועה הגדולה שאפשר לייצר היא ללא ספק אחד הדברים שכל בעל עסק רוצה – להיות מקום ראשון בגוגל!

מה עדיף קידום אורגני או פרסום ממומן?

SEO היא דרך טובה וברוב המקרים מוכרת יותר מאשר פרסום ממומן, אך הדרך לשם ארוכה ובשלבים מסויימים יהיה עדיף לשלב פרסום ממומן כדי לקבל תנועה מיידית לאתר.
התוצאות העליונות בגוגל הם מה שאנשים מתמקדים בו. כולם מסכימים שהתוצאות העליונות ביותר הן גם הרלוונטיות ביותר?
 

להלן ההבדלים העיקריים בין פרסום ממומן לאורגני.

 

יתרונות בקידום אורגני: 

  • טראפיק ולידים איכותיים .
  • יחסי המרה גבוהים יותר.
  • מוניטין ומשפר תדמית לאתר.
  • יציבות לאורך זמן.
  • דירוג טוב יותר ואמינות.

חסרונות:

  • תהליך שלוקח זמן.
  • לא תמיד בשליטה.
  • תחום דינמי ומשתנה.

יתרונות בפרסום ממומן:

 
  • תנועה ומכירות במיידי.
  • היכולת לייצר חשיפה מירבית ושליטה בתזמון מודעות.

חסרונות:

  • הולך ומתייקר עם השנים.
  • שילמתם = קיבלתם | הפסקתם = איבדתם (כמו דמיי שכירות)
  • קליקים של יריבים מתחרים.
  • נתפס כפחות אמין.
 

האם SEO עדין רלוונטי גם בעידן המודרני של היום? 

תשובה: כן, בהחלט! 

עם תוכן רלוונטי ואיכותי, קידום אורגני יקבל יותר קליקים ויגדיל את התנועה לאתר. כאשר אותם גולשים יגיעו לאתר, קרוב לוודאי שהם יישארו זמן רב יותר וסיכוי שהם יחזרו גם הוא גבוה יותר. העובדות מראות שמשתמשים אורגניים הם עדיין הלקוחות הטובים והנאמנים ביותר לטווח הארוך. קידום אורגני SEO בהחלט רלוונטי ובעיקר בעידן המודרני של היום שמפציצים אותנו בפרסמות מכל צד. התוצאות מראות שהלידים בקידום אורגני הם איכותיים יותר מכל אפיק שיווקי אחר.

 

האם אני צריך מקדם אתרים?

יצירת קמפיין SEO בגוגל או כל קמפיין שיווקי דיגיטלי אחר אינה משימה קלה ומצריכה איש מקצוע מיומן. זה דורש מומחיות וידע רחב. בישביל לקבל את הטוב ביותר עבור קידום האתר ולהגביר את אסטרטגיות הפרסום הדיגיטלי, עבודה עם מומחה SEO שמכיר את חוקי המשחק היא מומלצת וחיונית במיוחד. הדבר חל רק אם מדובר במקדם אתרים מיומן שמביא תוצאות ויודע מה הלקוח והגולש צריכים כאחד. 

קידום אורגני הוא מקצוע לכול דבר שמצריך ידע רחב עקביות, התמדה, השקעה ועוד הרבה מעבר. צעדים לא נכונים יכולים לפגוע ולהזיק משמעותית לאתר!

מקדמים עצמאיים שרוצים כלים לקידום אתרים אורגני בחינם

לאלו שנפגעו מחברות קידום אתרים בעבר, אני מספק שירותי SEO במחירים הוגנים עם שקיפות מלאה לאורך הדרך ותוצאות מוכחות.

קידום אתרים אורגני בגוגל

לפרטים נוספים צרו קשר עוד היום!

שיווק דיגיטלי
× שלח הודעה