מג'יק מרקטינג

שיווק במנועי חיפוש – SEM

SEM - שיווק במנועי חיפוש

מה זה SEM?

הפירוש של SEM = Search Engine Marketing בעברית שיווק במנועי חיפוש.

בקצרה על SEM:

SEM היא אסטרטגיית שיווק דיגיטלית המשמשת להגדלת החשיפה של אתר אינטרנט בדפי התוצאות של מנועי חיפוש כמו גוגל. שיווק במנועי חיפוש מתכוון בעיקר לקידום אתרים ממומן שהמטרה היא להופיע בראש תוצאות החיפוש כאשר מישהו מחפש מילות מפתח רלוונטיות.

למה כדאי לשווק במנועי חיפוש?

החיפושים אף פעם לא פוסקים, להפך הם רק הולכים ומתגברים. 

השיווק במנועי חיפוש היא אחת האפשרויות פרסום היותר טובות ורלוונטיות שיש כיום. כולם יסכימו איתי שאין ליד חם יותר לעסק מאשר גולש שמחפש במדויק את המוצר או השירות של בעל העסק. 

בשונה משיווק במנועי חיפוש, במדיה חברתית למשל המפרסמים מטרגטים גולשים על סמך נתונים דמוגרפיים והתנהגות הגולשים כדי למקד את מודעות הפרסום. בגוגל, בינג ושאר מנועי חיפוש הכל בסוף מתבצע לפי מילות מפתח, שזה נחשב לדרך השיווקית הכי רלוונטית ואיכותית שיש!

השלבים לבניית אסטרטגיות שיווק במנועי חיפוש 

בחירת פלטפורמת פרסום ממומן (PPC): שעושים שיווק ממומן במנועי חיפוש אתה יוצר מודעות פרסום ומציע הצעות מחיר לפי כמה אתה מוכן לשלם בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלך. הפלטפורמות שיווק הנפוצות ביותר לכך הן גוגל אדס ובינג אדס. ב-SEM המודעות שלך יופיעו מעל תוצאות החיפוש האורגניות כאשר מישהו מחפש את מילות המפתח שבחרת.

בחירת מילות מפתח: מילים הם הבסיס בשיווק במנועי חיפוש (SEM). מילות מפתח הם ביטויים שאנשים מקלידים במנועי חיפוש כשהם מחפשים משהו. ב-SEM חשוב לעשות מחקר מילים מקצועי ולבחור ביטויים רלוונטיים לעסק כדי שאנשים יחפשו את המונחים האלה אתה זה שתופיע.

בניית דפי נחיתה שיווקיים: זה כרוך ביצירת תוכן מושך ורלוונטי למילות מפתח. אתה בוחר את דף הנחיתה (הדף שאנשים מגיעים אליו כשהם לוחצים על המודעה שלך) ומוביל את הגולשים דרך משפך שיווקי כדי להשיג כמה שיותר המרות, כמו ביצוע רכישה באתר או השארת פרטים בטופס הרשמה.

הגדרת תקציב: ב-SEM אתה מגדיר תקציב ומחליט כמה אתה מוכן להוציא על הקמפיין הממומן. אתה יכול להגיש הצעת מחיר מקסימלית עבור כל קליק, שהיא המקסימום שתשלם שמישהו ילחץ על המודעה שלך. העלות בפועל עשויה להיות נמוכה יותר, תלוי בתחרות, באיכות המודעה וגורמים נוספים.

מיקוד המודעה ואופטימיזציה לקמפיין: אחד הדברים החשובים ביותר בקידום במנועי חיפוש הוא למקד את המודעות פרסום על סמך גורמים שונים כמו מיקום, מין וגיל. אופטימיזציה מתמשכת חשובה לשיפור הביצועים של הקמפיין הממומן. זה כרוך בניתוח נתוני מודעות הפרסום וביצוע התאמות למילות מפתח, עריכת התוכן בדף ואפילו שלילת ביטויים כדי להשיג את היעדים.

מדידה ושיפור ביצועים: בפרסום במנועי חיפוש ישנם עשרות כלים למעקב אחר ביצועי הקמפיין. אתה יכול לראות כמה אנשים ראו את המודעות שלך, כמה לחצו עליהם ואיזה פעולות הם ביצעו באתר. נתונים אלו חשובים ויעזרו לך להבין את החזר ההשקעה (ROI) ולקבל החלטות אסטרטגיות חכמות יותר.

סיכום

קידום במנועי חיפוש (SEM) היא אסטרטגיית שיווק מעולה לאתרי אינטרנט שעדיין אינם מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש ורוצים להתחיל להתקדם ולמשוך גולשים לאתר. עם זאת, כאשר רוצים לשלב אסטרטגיות שיווק לטווח הרחוק ישר בוחרים ב-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש), המתמקד בהשגת דירוג גבוה בגוגל בתוצאות האורגניות כדי למנוע תלות בפרסום ממומן.

אולי יעניין אותך?

מגנט שמושך לקוחות
איך להביא לקוחות לעסק?

איך להביא לקוחות לעסק? נמאס לך לרוץ במקום בזמן שעסקים אחרים מגייסים עוד לקוחות? רוצה ללמוד איך להביא לקוחות לעסק? הנה כל הדרכים והפתרונות שיעזרו

עוד ->
קידום אתרים לעסקים קטנים
קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים לעסקים קטנים מבחינת גוגל גודל העסק לא באמת משנה. מה שעושה את ההבדל הוא איכות והרלוונטיות של האתר. עם הגישה הנכונה, קידום אתרים

עוד ->
מומחה קידום אתרים
מיהו מומחה לקידום אתרים?

מומחה קידום אתרים באינטרנט כל חאפר יכול להגדיר את עצמו מומחה קידום אתרים, אז איך נדע להבדיל בין מומחה בעל ניסיון למקדם אתרים מתחיל שטוען

עוד ->
×