מג'יק מרקטינג

CTR

מה אם הייתי אומר לך ששינוי קטן יכול להגדיל את כמות הקליקים על המודעות שלך ולהוביל ליותר מכירות? אם אתה רוצה להבין מה זה CTR ואיך מדד הזהב הזה הולך לשפר לך את השיווק, הנה כל מה שאתה צריך לדעת בנושא..

הגדלת שיעור הקליקים CTR

מה זה CTR?

CTR פירושו Click Through Rate בעברית פשוטה "כמות הקליקים" או "כמות הלחיצות".

לדוגמה, נניח שאתה מנהל קמפיין ממומן בגוגל תרצה למדוד את כמות הקליקים שהדף קיבל, נכון? כאן למעשה נכנס ה-CTR.

בשיווק דיגיטלי משתמשים ב-CTR כדי למדוד באיזו תדירות אנשים לוחצים על קישור ספציפי, פרסומת או מספר טלפון כדי להבין עד כמה הכותרת אטרקטיבית ומושכת.

איך לחשב CTR?

חישוב CTR הוא תהליך פשוט, כל מה שצריך לעשות זה לקחת את כמות הקליקים (נניח 7), לחלק בכמות החשיפות (נגיד 54) ולהכפיל ב-100.

7 קליקים/54 חשיפות כפול 100 = 12.96

התמונה הבאה ממחישה את זה בצורה טובה יותר:

איך מחשבים CTR? דוגמה פרקטית לחישוב מ-GSC

למה CTR חשוב בפרסום דיגיטלי?

בשיווק דיגיטלי שיעור הקלקות הוא אינדיקטור מרכזי למעורבות הגולשים המראה עד כמה מודעה מסקרנת את הקהל. שיעור קליקים גבוה יותר מוביל לרוב לפרסום חסכוני יותר, במיוחד בפלטפורמות פרסום המשתמשות במודל של עלות לקליק כמו גוגל.

שיעור הקליקים משפיע גם על ציון איכות המודעה, מה שעשוי לגרום למיקומי מודעות טובים יותר ולעלויות מופחתות. מעקב אחר שיעור הקליקים מסייע למשווקי ומנהלי קמפיינים לבצע התאמות של קמפיינים בזמן אמת, ומשמש כמדד לבדיקות A/B ואופטימיזציה. 

שיעור קליקים גדול יותר מגביר את המודעות למותג ומגדיל את הפוטנציאל להמרות בשילוב עם דף נחיתה שיווקי מותאם.

איך לשפר את אחוז הקלקה (CTR)?

שיפור שיעור הקליקים כרוך בשינוי הכותרות והפיכתם  למפתים יותר עבור הגולשים כדי לגרום להם ללחוץ על הפרסומות. הנה כמה אסטרטגיות יעילות להגדלת CTR:

כתבו כותרות מסקרנות: ודא שהכותרות רלוונטיות לתוכן ויותר מזה יהיו מסקרנות כך שאי אפשר להמשיך מבלי להקליק על המודעה. הכותרת צריכה להיות קצרה, ברורה ומסקרנת!

כתבו תוכן מושך שנותן ערך: תוכן המודעה צריך להיות משכנע ולגעת בנקודות הכאב או הרצונות של הקהל.

הקפידו על תמונות באיכות גבוהה: השתמשו בתמונות ברורות, רלוונטיות מושכות תשומת לב. מודעה עם תמונה מושכת ויזואלית יכולה להגדיל באופן דרמטי את שיעור הקליקים.

קריאה לפעולה (CTA): צור הנעה לפעולה, כמו "למידע נוסף", "מצבע ל-7 ימים בלבד" או "הירשם עכשיו בחינם". הצבע, הגודל והטקסט של כפתור קריאה לפעולה יכולים להשפיע על כמות הקליקים.

מיקוד: שים לב שהמודעות שלך מוצגות לקהל הנכון ברגע הנכון. זה יכול לכלול חידוד דמוגרפי, תחומי עניין והתנהגויות בהגדרות הקמפיין למודעות שלך.

בדיקת A/B: בדוק גרסאות שונות של מודעות, כותרות, תמונות או קריאה לפעולה כדי לראות איזו מהן מניבה את הביצועים הכי טובים. 

מיקום המודעה: עבור מנועי חיפוש, ככל שדירוג המודעה שלך יהיה גבוה יותר, כך החשיפה ושיעור הקליקים הפוטנציאלי יהיה גדול יותר. בצע אופטימיזציה לשיפור המודעה כדי להגדיל את כמות הקליקים.

בצעו אופטימיזציה לנייד: עם גולשים רבים במכשירים ניידים, חשוב לוודא שהמודעות ודפי הנחיתה שלך מתאימים לנייד.

השתמשו בתוספים: עבור פלטפורמות כמו גוגל אדס, כדאי להשתמש בתוספים כמו תוספי קישור לאתר, תוסף שיחות ומיקום. הם מספקים מידע נוסף לגולשים ומגדילים את כמות הלחיצות באופן טבעי.

רלוונטיות של המודעה: ודא שהמודעה שלך רלוונטית לקהל היעד. לדוגמה, אם אתה מפרסם ברשתות החברתיות, שים לב שהתוכן רלוונטי לקהל שטורגט.

בעוד ששיעור הקליקים הוא מדד חשוב, זה רק חלק אחד מהתמונה. המטרה היא שיפור יחס המרה שבא לידי ביטוי ביותר המרות, מכירות, הרשמות וזה מה שבסוף עושה את ההבדל.

אולי יעניין אותך?

קידום אתרים לעסקים קטנים
קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים לעסקים קטנים מבחינת גוגל גודל העסק לא באמת משנה. מה שעושה את ההבדל הוא איכות והרלוונטיות של האתר. עם הגישה הנכונה, קידום אתרים

עוד ->
×