קידום אורגני לאתרי איקומרס וחנויות דיגיטליות
התחרות על המקום הראשון בגוגל עבור חנויות דיגיטליות מתעצמת מיום ליום, כשכל עסק נאבק על תשומת הלב של גולשים שמחפשים מוצרים דומים לשלך. במאמר הזה אעבור איתך על כל הפרמטרים החשובים ביותר בSEO לאתרי מסחר אלקטרוני ככה שגם אם אין לך ידע או ניסיון קודם, תוכל לקדם את החנות שלך בגוגל.
אחד האתגרים המהותיים איתם מתמודדים בעלי אתרים הוא קידום האתר בגוגל. רבים מבעלי האתרים משקיעים הון של מזומנים על עיצוב ופיתוח האתר וזונחים מהמשימה האמיתית והמאתגרת ביותר – קידום המוצרים של החנות בגוגל.
עד כמה זה מאתגר לקדם אתרי חנות בגוגל?
קידום חנויות באינטרנט יכול להיות מאתגר, במיוחד כשמדובר בביטויים פופולריים שיש עליהם תחרות גבוהה בגוגל. סביר להניח שבהתחלה יהיה קשה להגיע למקומות הראשונים, אבל זה לא אומר שצריך לוותר, להיפך תראה את זה כאתגר!
ישנם עשרות טכניקות שיווק שיאפשרו לך לקדם את המוצרים באינטרנט, להגיע לקהל המתאים ולהניע למכירה. טכניקות כמו SEO, אימייל מרקטינג ופרסום ממומן בגוגל וברשתות החברתיות צריכים להיות בתכנית השיווקית לקידום המוצרים בחנות הדיגיטלית שלך.
לפני שניגש לפרקטיקה, חשוב שתדע קידום אורגני לחנויות דיגיטליות ואתרי מסחר הוא מסע לטווח הארוך ולא תהליך קצרצר. אם אתה מחפש לקדם את החנות הוירטואלית שלך במיידי ולנסות להניע למכירה עוד היום, תצטרך לשפוך כסף על קידום ממומן.
איך עושים קידום אורגני לחנות וירטואלית?
קידום אורגני SEO לחנויות וירטואליות לא שונה מקידום אורגני לאתרי תדמית. בסופו של דבר כולם נשענים על אותם יסודות SEO.
אם החנות הוירטואלית שלך בנויה בוורדפרס, תוכל להיעזר בתוספים חינמיים ייעודיים כמו YoastSEO ו-Rank Math לקידום אתר וורדפרס.
בעוד רגע נעבור על היסודות בתהליך אופטימיזציה לחנות באינטרנט (אתרי איקומרס) ותבין מהם הגורמים העיקריים המשפיעים על מיקום האתר בגוגל.
5 צעדים פשוטים לקידום החנות בגוגל
שלב ראשון : מחקר ביטויים/מחקר מילות מפתח
כל פרויקט קידום אתרים (SEO) מתחיל במחקר מילות מפתח. לפני שנוגעים בהיבטים טכניים הקשורים לקידום אורגני ואופטימיזציה, תצטרך לדעת במדויק מה הגולשים מחפשים, איך בדיוק הם מחפשים וכיצד אתה משלב את מילות המפתח בתוכן באתר.
דוגמה למחקר מילים:
מחקר מילות מפתח הוא הבסיס בקידום אורגני לחנויות אינטרנטיות אשר מציג לנו את הביקוש הקיים עבור כל ביטוי (נפח חיפושים חודשי) ורק לאחר מכן אפשר להמשיך הלאה לדברים טכניים ומורכבים יותר הנוגעים באופטימיזציה לדפים באתר.
כדי לעשות מחקר ביטויים בעצמכם תוכלו להיעזר בכלים לקידום אתרים כמו: Ahrefs, Semrush או בכלי לניהול מילות מפתח של גוגל המאפשר לדעת כמה חיפושים יש עבור כל ביטוי וביטוי.
שלב שני: אופטימיזציה לדפים בחנות (On-Page)
לאחר שמצאת את הביטויים שתרצה לקדם בגוגל תצטרך להתאים את הדפים עבור הגולשים ועבור מנועי החיפוש כאחד. תהליך שכזה נקרא אופטימיזציה בדף (On-Page).
הנה הצ'ק ליסט המלא לקידום אתרי מסחר וחנויות וירטואליות:
- השתמשו נכון בתגיות מטא: כותרות SEO, Meta Description
- השתמשו בביטויים בתגיות H1-H3 ו-ALT לתמונות
- דחסו את התמונות באתר
- שפרו את מהירות האתר!
- התאימו את הדפים באתר לניידים
- סדרו את המוצרים בחנות לפי קטגוריות.
- ספקו פירוט מלא על המוצר: מידות, אורך, רוחב, מחיר, כמות, דגם מדויק, אפשרויות שילוח וכו'.
- הטמיעו קישורים פנימיים/יוצאים במידת הצורך.
- נצלו בחוכמה את כתובת ה-URL של הדף.
- הפכו את הדף לרלוונטי כמה שיותר.
כמו כן, קידום אורגני לאתרי חנות לא נגמר פה.
כדי להתקדם בתוצאות האורגניות צריך הבנה עמוקה וידע מקצועי בביצוע אופטימיזציה לאתרים. מה שציינתי למעלה זה רק 25% מעבודת ה-SEO, ישנם טכניקות רבות ומגוונות המשתנות בהתאם לביטוי ולכוונת הגולש.
טיפ חשוב: ברוב המקרים, המותגים הגדולים הם אלה שיופיעו בתוצאות הראשונות בגוגל. כדי לעקוף אותם תצטרכו לספק ערך גבוה יותר באמצעות תוכן, להציע סל מוצרים רחב יותר או להתמקד במוצרים מסוימים ולתת עליהם מידע מקיף כמה שיותר! (זאת תמונה כללית כדי שתבינו את הרעיון).
שלב שלישי: בניית קישורים ויצירת מוניטין לחנות הוירטואלית (off-page)
כולנו מסכימים פה אחד שהתוצאות במנוע החיפוש של גוגל הן רלוונטיות איכותיות וסמכותיות, נכון? גוגל לא תיתן לאתר חדש ובטח שלא לחנות אלקטרונית חדשה שאף אחד לא שמע עליה להגיע למקום הראשון.
בניית קישורים לאתרים יכולה להיות עבודה קשה ומתישה במיוחד. למרות זאת, ישנם שיטות שיאפשרו לך להשיג קישורים לאתר בחינם, אך ברוב המקרים בעלי אתרים מתייאשים מנושא הקישורים ושוקלים לקנות קישורים לאתר (אישית אני ממש לא ממליץ).
אז איך בכל זאת אפשר להצליח לקדם חנות וירטואלית בגוגל גם בלי קישורים? נסו למצוא ביטויים ארוכים (מעל 3 מילים) ובצעו להם אופטימיזציה. ביטויים ארוכים הם לרוב ממירים יותר וקלים לדירוג גבוה בגוגל (בכלל התחרות הנמוכה). קחו לדוגמא את הביטוי: "נעלי ריצה" הוא הרבה יותר תחרותי מהביטוי: "נעלי נייק דגם איר מקס 270". ברגע שאתם יוצרים דף רלוונטי וממוקד עבור כל מוצר בחנות הוירטואלית שלכם, יהיה לכם יתרון על פני המתחרים, ונוסף לכך כוונת הגולש פה היא ברורה, הוא מחפש לקנות מותג ספציפי!
שלב רביעי: שיפור חווית הרכישה בחנות הדיגיטלית
שגולש נכנס לחנות וירטואלית/אתר מסחר (E-commerce) הוא רוצה לראות שיש על מי לסמוך! הקפידו להציג באתר: טלפון ליצירת קשר, אימייל, כתובת העסק, שעות פעילות, שירות לקוחות, מדיניות משלוחים/החזרים ופרטים נוספים על המותג.
בנוסף לכך, תרצו שהאתר יהיה מהיר וקל לשימוש עם תמונות איכותיות שמוכרות את עצמן.
שיפור חווית המשתמש חשוב מאוד בקידום אתרי מסחר וחנויות באינטרנט עם מוצרים למכירה. גולשים לא נותנים בקלות אמון באתרים ובטח שלא באתרים שמציעים מוצרים למכירה והם לא מאובטחים עם תעודת SSL.
שלב חמישי: אופטימיזציה טכנית – שיפור היבטים טכניים הנוגעים לקידום אתרים (SEO)
שמדובר בקידום חנויות דיגיטליות ואתרי מסחר כל אחד יכול לקרוא מדריך כזה או אחר המספר איך לקדם חנות בגוגל ולשלב בעצמו את החומר שלמד מהמדריך בחנות האינטרנטית שלו. שוב אציין, SEO הוא מקצוע לכל דבר ועניין המצריך עקביות, יצירתיות והרבה ניסוי וטעייה. כדי שהחנות האינטרנטית שלך תצליח לעקוף את המתחרים בגוגל תצטרך להשקיע המון זמן ומאמץ. בקידום אתרים יש דברים טכניים שמונעים מהאתר להתקדם וגורמים אלה פחות גלויים לעין.
על איזה דברים טכניים אני מדבר?
- טיפול וצמצום קוד באתר
- טיפול בתוכן משוכפל
- טיפול בהפניות 301
- תיקון קישורים שבורים 404
- ואפילו טיפול בבעיות אינדוקס
לשם כך ועוד רצוי להעסיק מומחה קידום אתרים שיודע לטפל ולתקן בעיות טכניות באתרי מסחר וחנויות וירטואליות.
סיכום השלבים ותובנות
בסופו של דבר, קידום אורגני לאתרי מסחר איקומרס מצריך הרבה עבודה וכמובן גם ידע מקצועי. כדי להצליח לקדם אורגנית את המוצרים בחנות הדיגיטלית תצטרך להבין לעומק כיצד האלגוריתם של גוגל בנוי ולפי מה הוא מדרג דפים. הגורמים שציינתי חשובים ביותר ואם תבצע אותם בדפי המוצרים בחנות שלך אין לי ספק שתצליח להתקדם בתוצאות האורגניות. דרך נוספת ומהירה יותר שתעזור לך לקדם את החנות האינטרנטית בגוגל, למשוך גולשים ולהניע למכירות היא באמצעות קידום ממומן בגוגל שיספק לך תוצאות מהירות בטווח הקצר.
אם אתה רוצה לקחת את החנות הדיגיטלית שלך כמה צעדים קדימה ואתה מבין את ההשפעה שיש לזה על ההכנסות של העסק, אנחנו פה בשבילך.