מג'יק מרקטינג

מה זה KPI?

שמעת את המושג KPI ולא הבנת מה רוצים ממך? הנה מדריך קצר ולעניין שמסביר מה זה KPI, למה הוא נועד ואיך בונים KPI עבור העסק?

kpi - Key Performance Indicators

KPI ראשי תיבות של "Key Performance Indicator". למעשה, KPI מייצג מדידה שעסקים וארגונים משתמשים כדי למדוד ולהבין את הביצועים וההישגים שלהם. 

לדוגמה: נניח שאתה מתחיל קמפיין ממומן בגוגל והמטרה שלך היא למדוד את כמות ההרשמות בטופס הרשמה או כמות הקליקים על שיחות הטלפון באתר, אתה תעשה את זה עם KPI.

חברות וארגונים שואפים למדוד את האפקטיביות והיעילות של העסק כדי לראות ולהעריך את הצמיחה העסקית. כאשר בעלי עסקים שואפים להגדיל את המכירות ב-10% בכל שנה הם למעשה משתמשים במדד ה-KPI שמודד את כמות המכירות על פני ציר זמן מסוים (שבועי, חודשי, שנתי וכו'). המדד בדרך כלל משמש עבור נתונים כלכליים אך הוא יכול לשמש גם לנתונים שיווקיים כמו כמות הכניסות לאתר, שיפור יחס המרה (CRO) וכו'.

במילים אחרות, מדד KPI הוא סוג של "דוח ביצועים" עבור עסק או פרויקט מסוים וכולו מבוסס נתונים!

הKPI אומר לך אם אתה מתקרב ליעדים שלך או אם אתה צריך לנקוט בשינויים אסטרטגיים והתאמות.

מה בעלי עסקים מודדים עם KPI?

הנה כמה דוגמאות KPI נפוצות:

הכנסות ממכירות: לעסקים חשוב למדוד את כמות ההכנסות ממכירת המוצרים או השירותים של העסק. זה יכול להראות אם האסטרטגיות שיווק אכן יעילות.

העלות של הלקוח (CAC): זה למעשה מייצג את העלות של הלקוח החדש בהתחשב בהוצאות השיווק והמכירות. זה שימושי כדי להבין עד כמה העסק עובד בצורה יעילה.

שביעות רצון לקוחות: לעתים קרובות עסקים מודדים את שביעות רצון הלקוח באמצעות סקרים זה מצביע על עד כמה הלקוחות מרוצים מהמוצרים או השירותים של העסק.

שולי רווח נקי: זהו אחוז ההכנסה שנותר לאחר ניכוי ההוצאות של העסק. זה מראה את הרווח הנקי של העסק לאחר כל ההוצאות השונות.

שיעור התחלופה של העובדים: זהו הקצב שבו עובדים עוזבים את החברה. שיעור תחלופה גבוה יכול להצביע על בעיות בשביעות רצון העובדים, בצוות ההנהלה או באסטרטגיות שימור עובדים.

איך בונים KPI עבור העסק שלי?

כאשר בעלי עסקים רוצים לבנות KPI עבור העסק  הם צריכים לענות על ארבעת השאלות הפשוטות הבאות:

מה המטרה של העסק שלך? זה יכול להיות מכירת מוצרים, הגדלת כמות הפניות בטופס הרשמה, שיפור שביעות רצון הלקוחות. כל עסק והמטרות שלו.

מה אתה יכול למדוד כדי להגיע ליעדים? לדוגמה, אם המטרה שלך היא למכור כמה שיותר מוצרים, תוכל למדוד את מספר המוצרים שנמכרו בכל חודש.

מהו יעד ריאלי עבורי? אתה יכול לשאוף למכור 500 מוצרים, אך יותר חשוב הוא להגדיר יעד ריאלי מתאים ומאתגר עם סיכוי פוטנציאלי למימוש. 

באיזו תדירות עליי לבדוק את המדידה? אתה יכול להחליט לבדוק כמה מוצרים מכרת השבוע, החודש או אפילו ברבעון הנוכחי. זה לגמרי תלוי בך.

סיכום

חשוב להבין שמדד KPI יכול להיות כל דבר שהוא מדיד. מדובר ביעד מוגדר שאתה מנסה להגיע אליו אשר מציג את ההתקדמות שלך לעברו. יצירת KPI הוא בעצם להכריז על יעדים ומטרות ולמצוא דרכים כדי למדוד את ההתקדמות של אותם יעדים לעבר המטרות. 

אולי יעניין אותך?

פרסום בגוגל או פייסבוק?
גוגל או פייסבוק?

פרסום בגוגל או פייסבוק?    היריבות בין החברות הגדולות מאז ומתמיד הייתה. השאלה שמעסיקה את רוב בעלי העסקים היא: מה עדיף פרסום בגוגל או פייסבוק? 

עוד ->
דפי נחיתה לעסקים
דפי נחיתה לעסקים

מבצע לזמן מוגבל: בניית דף נחיתה לעסק במחיר מצחיק של 999 ש"ח בחודש ללא שום התחייבות! בניית דפי נחיתה לעסקים מה זה דף נחיתה וכיצד זה

עוד ->
תוכן הוא המלך
שיווק באמצעות תוכן

שיווק באמצעות תוכן עם טריליוני חיפושי מידע בגוגל מדי שנה ומיליוני גולשים פעילים במדיה חברתית, מעולם לא היה חשוב יותר להשקיע בתוכן שיווקי כדי למשוך

עוד ->
×