בלוג

גוגל אנליטיקס מדריך למתחילים  

גוגל אנליטיקס

 

גוגל מספקת לבעלי אתרים כלים חינמיים רבים שנוכל להשתמש בהם לטובת קידום, פיתוח והעצמה. אחד מהכלים המומלצים נקרא גוגל אנליטיקסבמאמר זה אסביר מה הוא, נבין איך מתקינים אותו ונראה במה הוא יכול להועיל לנו כמקדמי אתרים..

 

מה זה גוגל אנליטיקס?

 

Google Analytics הוא כלי מתקדם של חברת גוגל שהושק בסוף שנת 2005 והוא נועד לניתוח אתרים. הכלי הזה מאפשר לנו לעקוב אחר מגוון עצום של נתונים הנוגעים לביצועי האתר, התנועה ואפילו התנהגות הגולשים. זהו כלי חינמי של חברת גוגל שמאפשר לנו, לבעלי אתרים לשנות לחלוטין את אסטרטגיית השיווק דיגיטלי. כל שנזדקק הוא רק לחשבון Google כדי להתחיל.

במדריך זה של גוגל אנליטיקס, אנו נבין את היסודות של אופן פעולתו של כלי שימושי זה, נבין איך להתקין את הקוד באתר וגם וכיצד לחקור ולהבין את הקהל שלנו בצורה טובה יותר.

למה צריך להשתמש בגוגל אנליטיקס?

 

הבנה של מסע הלקוח באתר היא חיונית לכל קמפיין שיווקי מוצלח. שאני אומר מסע אני מתכוון לתהליך שהלקוח עובר מהאינטראקציה הראשונה שלו באתר ועד הרגע בו הוא עוזב.

הכלי מאפשר לנו איסוף וניתוח נתונים שהם הליבה של שיווק דיגיטלי

מדדים אלה הם נחוצים עבור פיתוח העסק. כשיש לנו כלי חינמי לניתוח דיגיטלי מבית גוגל אנחנו נרצה להשתמש בו, ויותר מזה, נהיה חייבים לנצל אותו על מנת לקבל החלטות עסקיות מושכלות יותר.

המידע שהכלי הזה אוסף לנו זמין בדוחות שנוכל למצוא בממשק המשתמש. לאחר מכן נוכל לייצא את הדוחות לנתח ולהבין טוב יותר את קהל הלקוחות שלנו. בסופו של דבר, כלי אנליטי זה יעזור לנו לקבל את ההחלטות האסטרטגיות הטובות ביותר עבור האתר.

ניתוח נתונים

איזה נתונים אפשר לקבל מגוגל אנליטיקס?

 

בכלי האנליטי המטורף הזה, אפשר לקבל כמויות של דאטה ונתונים ויש אנשים שהמומחיות שלהם היא קריאה, ניתוח והסקת מסקנות לייעול המערכת.  כמו שכבר הבנתם, האלמנט העיקרי של גוגל אנליטיקס הוא איסוף וניתוח נתונים. הפלטפורמה יכולה לאסוף מגוון רחב של נתונים על האתר ואיך המבקרים שלנו מתנהגים בו. למשל:

  • כמה ביקרו בדף ספציפי
  • מאיזה מכשיר
  • מאיזה מדינה
  • מה מבקרים עושים בדפים 
  • מאיזה מקור הגולשים מגיעים
  • כמה זמן מבקרים שוהים בדפים
  • מתי הגולשים עזבו

ועוד הרבה מעבר..

כיצד עובד גוגל אנליטיקס?

 

הדבר הראשון שנצטרך לעשות הוא לפתוח חשבון ב- Google Analytics. השלב הבא הוא התקנת קוד מעקב של JavaScript לכל עמוד באתר. קוד פשוט זה יאסוף נתונים אנונימיים המתייחסים לאופן שבו הגולשים מתקשרים עם הדפים באתר.

נתונים אלה מועברים בדוחות רלוונטיים על סמך קריטריונים מסוימים שקיימים מראש. למשל, איך משתמש הגיע לאתר (דרך דסקטופ או נייד). ישנם דרכים להגדיר את גוגל אנליטיקס להתאמה אישית. למשל, אפשר לראות האם הגולשים הגיעו דרך מקור חיצוני כמו פייסבוק או דרך גוגל. בנוסף, אפשר לסנן נתונים שאין לנו צורך בהם.

SEO וניתוח אנליטי

כיצד גוגל אנליטיקס יכול לעזור בקידום האתר-SEO?

 

ניתוח SEO מתייחס לתהליך של איסוף, מעקב וניתוח נתוני השיווק שהמטרה המרכזית היא להגדיל את התנועה האורגנית באתר.

זה שימושי במיוחד מכיוון שהוא מאפשר לזהות הזדמנויות לשיפור, לקבל הבנה מעמיקה יותר של נתוני האתר, ובסופו של דבר למקסם את החזר ה- ROI על מאמצי הקידום.

גוגל אנליטיקס מכיל נתונים חשובים שאפשר להשתמש בהם כדי לשפר את ביצועי ה- SEO ממילות מפתח ועד להפניות המובילות באתר ועוד הרבה יותר מזה.

Google Analytics מספק גישה לכמות עצומה של נתונים הקשורים לאופן שבו המשתמשים מוצאים את האתר ומתקשרים איתו.

ניתן להוסיף את אנליטיקס באתר האינטרנט באמצעות קוד או באמצעות תוסף וורדפרס שנקרא: (MonsterInsights) שבנושא הבא נסביר עליו.

כיצד להטמיע קוד של גוגל אנליטיק באתר?

 

גוגל אנליטיקס משתמש בקוד JavaScript פשוט שאוסף את כל הנתונים הללו. את הקוד מקבלים לאחר שפתחנו חשבון והסופנו נכס חדש.

אם יש לך אתר וורדפרס (כמו זה למשל), תוכל להתקין את קוד המעקב בקלות לכל דפי האתר.

כל שעליך לעשות הוא להוריד את התוסף הבא: MonsterInsights ולעקוב אחר ההוראות. הם הופכים את התהליך לפשוט וקל לכולם. אך עבור אתרים אחרים שנבנו באמצעות HTML, או פלטפורמות שונות יש להוסיף את הקוד באפן ידני בדפים שאחריהם תרצה לעקוב. ברגע שזה נעשה, הגיע הזמן להתחיל לנתח את הקהל באמצעות אנליטיקס.

לאוהבי הסרטונים, מדריך קצר שמראה איך לחבר את גוגל אנליטיקס לאתר.

לגלות מאיפה התנועה מגיעה בעזרת גוגל אנליטיקס

 

כעסק מתחיל, ללא ספק נרצה לפרסם כמה שיותר. עסקים רבים משתמשים בפרסום מאמרים בבלוגים, פרסומות בתשלום, אינסטגרם, פייסבוק, פרסום ממומן ועוד. עכשיו אחרי שפירסמנו והפצנו את הבשורה, איך אנחנו מודדים איזה פלטפורמה עשתה הכי הרבה רעש ושלחה לנו טראפיק לאתר?

הבעיה היא: אם איננו יודעים איזו מהאסטרטגיות פרסום היא זו שמביאה את כל הפעילות לאתר איך נדע איזה פרסום הוא המשתלם ביותר ? 

לשם כך נוצר גוגל אנליטיקס.

האפשרויות בגוגל אנליטיקס

סיכום

 

כעת, אתה מוכן להתחיל לעקוב אחר נתוני האתר באמצעות גוגל אנליטיקס. אתה יודע על מה מדובר ואיך להטמיע את הקוד באתר. כדאי שיהיה לך מושג לגבי הדרכים השונות שבהן אתה יכול להשתמש בכלי המוצלח הזה כדי לעזור לאתר, החל משינוי קמפיינים ועד לשיפור תוכן או עיצוב האתר.

מה שהופך את הפלטפורמה לכל כך שימושית שהיא מספקת נתונים מוחשיים. אתה יכול לקבל נתונים באתר מהגולשים. נתונים אלה מספקים תובנות קונקרטיות בהן תוכל להשתמש כדי לפתח את האתר עוד יותר ועוד יותר ולהפוך למותג גדול יותר.

אולי יעניין אותך ?

פרסום עסקים בחינם באמצעות גוגל לעסק שלי
פרסום בגוגל בחינם

פרסום בגוגל בחינם  שאתה שומע את המילה פרסום ישר אתה חושב שצריך להוציא על זה כסף ובצדק.. כל בעל עסק רוצה להופיע בתוצאות הראשונות ולהתפרסם בגוגל.

להמשך קריאה ->
× שלח הודעה