בלוג

גוגל אנליטיקס מדריך למתחילים  

גוגל אנליטיקס

 

גוגל מספקת לבעלי אתרים כלים חינמיים רבים לטובת קידום, פיתוח והעצמת האתר. אחד מהכלים המומלצים נקרא גוגל אנליטיקסבמאמר זה אסביר מה הוא, נבין איך מתקינים אותו ונראה במה הוא יכול להועיל לנו כבעלי אתרים.

 

מה זה גוגל אנליטיקס?

 

Google Analytics הוא כלי מתקדם של חברת גוגל שהושק בסוף שנת 2005 והוא נועד לניתוח אתרים. הכלי הזה מאפשר לנו לעקוב אחר מגוון עצום של נתונים הנוגעים לביצועי האתר, התנועה ואפילו התנהגות הגולשים. זהו כלי חינמי של חברת גוגל שמאפשר לנו, לבעלי אתרים לשנות לחלוטין את אסטרטגיית השיווק דיגיטלי. כל שנזדקק הוא רק לחשבון Google כדי להתחיל.

במדריך זה של גוגל אנליטיקס, אנו נבין את היסודות של כלי שימושי זה, נבין איך להתקין את הקוד באתר וכיצד לחקור ולהבין את הקהל שלנו בצורה טובה יותר.

למה צריך להשתמש בגוגל אנליטיקס?

 

הבנה של מסע הלקוח באתר היא חשובה לכל קמפיין שיווקי מוצלח. שאני אומר מסע אני מתכוון לתהליך שהלקוח עובר מהאינטראקציה הראשונה שלו באתר ועד הרגע בו הוא עוזב.

הכלי מאפשר לנו איסוף וניתוח נתונים שהם הליבה של שיווק דיגיטלי

מדדים אלה הם נחוצים עבור פיתוח האתר. כשיש לנו כלי חינמי לניתוח דיגיטלי מבית גוגל אנחנו נרצה להשתמש בו, ויותר מזה, נהיה חייבים לנצל אותו על מנת לקבל החלטות חכמות ומושכלות יותר.

המידע שהכלי הזה אוסף לנו זמין בדוחות שנוכל למצוא בממשק המשתמש. לאחר מכן נוכל לייצא את הדוחות, לנתח ולהבין טוב יותר את קהל הלקוחות שלנו. בסופו של דבר, בעזרת גוגל אנליטיקס נקבל את ההחלטות האסטרטגיות הטובות ביותר עבור האתר והגולש כאחד.

ניתוח נתונים

איזה נתונים אפשר לקבל מגוגל אנליטיקס?

 

בכלי אנליטי זה, אפשר לקבל כמויות של דאטה ונתונים ויש אנשים שהמומחיות שלהם היא קריאה, ניתוח והסקת מסקנות לייעול המערכת. כמו שכבר הבנתם, האלמנט העיקרי של גוגל אנליטיקס הוא איסוף וניתוח נתוני הגולשים באתר. הפלטפורמה יכולה לאסוף מגוון רחב של נתונים על הגולשים באתר ואיך המבקרים שלנו מתנהגים בו. 

לדוגמה:

  • כמה גולשים ביקרו בדף ספציפי
  • מאיזה מכשיר הגיעו הגולשים
  • מאיזה מדינה
  • איזה פעולות הגולשים עושים בדפים 
  • מאיזה מקור הגולשים הגיעו לאתר
  • כמה זמן גולשים שוהים בדפים
  • מתי הגולשים עזבו

ועוד הרבה מעבר לזה.

פתיחת חשבון גוגל אנליטיקס

 

הדבר הראשון שנצטרך לעשות הוא לפתוח חשבון ב- Google Analytics. השלב הבא הוא התקנת קוד מעקב של JavaScript לכל עמוד באתר. קוד פשוט זה יאסוף נתונים אנונימיים המתייחסים לאופן שבו הגולשים מתקשרים עם הדפים באתר.

נתונים אלה מועברים בדוחות רלוונטיים על סמך קריטריונים מסוימים שקיימים מראש. למשל, איך משתמש הגיע לאתר (דרך דסקטופ או נייד). ישנם דרכים להגדיר את גוגל אנליטיקס להתאמה אישית. למשל, אפשר לראות האם הגולשים הגיעו דרך מקור חיצוני כמו פייסבוק או דרך גוגל. בנוסף, אפשר לסנן נתונים שאין לנו צורך בהם.

SEO וניתוח אנליטי

כיצד גוגל אנליטיקס יכול לעזור בקידום האתר-SEO?

 

ניתוח SEO מתייחס לתהליך של איסוף, מעקב וניתוח נתוני השיווק שהמטרה המרכזית היא להגדיל את התנועה האורגנית באתר.

זה שימושי במיוחד מכיוון שאפשר לזהות הזדמנויות לשיפור ולקבל הבנה מעמיקה יותר על נתוני האתר ובסופו של דבר למקסם את החזר ה- ROI על מאמצי הקידום.

גוגל אנליטיקס אוגר נתונים חשובים שאפשר להשתמש בהם לטובת ביצועי ה- SEO.

Google Analytics מספק גישה לכמות עצומה של נתונים הקשורים לאופן שבו המשתמשים מוצאים את האתר ומתקשרים איתו.

ניתן להוסיף את אנליטיקס באתר האינטרנט באמצעות קוד או באמצעות תוסף וורדפרס שנקרא: (MonsterInsights) שבנושא הבא אפרט עליו.

כיצד להטמיע קוד של גוגל אנליטיקס באתר?

 

גוגל אנליטיקס משתמש בקוד JavaScript פשוט שאוסף את כל הנתונים באתר. את הקוד מקבלים לאחר שפתחנו חשבון באנליטיקס והסופנו נכס חדש.

אם יש לך אתר וורדפרס (כמו זה למשל), תוכל להתקין את קוד המעקב בקלות לכל דפי האתר.

כל שעליך לעשות הוא להוריד את התוסף הבא: MonsterInsights ולעקוב אחר ההוראות הבאות. הם הופכים את התהליך לפשוט קל וידידותי לכולם. אך עבור אתרים אחרים שנבנו באמצעות HTML, או פלטפורמות שונות יש להוסיף את הקוד באפן ידני בדפים שאחריהם תרצה לעקוב. 

לאוהבי הסרטונים – סרטון קצרצר שמראה איך להוסיף את גוגל אנליטיקס לאתר.

לגלות מאיפה התנועה מגיעה בעזרת – גוגל אנליטיקס

 

כעסק מתחיל, ללא ספק נרצה לפרסם כמה שיותר. עסקים רבים משתמשים בפרסום מאמרים בבלוגים, פרסומות בתשלום, אינסטגרם, פייסבוק, פרסום ממומן ועוד. עכשיו אחרי שפירסמנו והפצנו את הבשורה, איך אנחנו מודדים איזה פלטפורמה עשתה הכי הרבה רעש ושלחה לנו טראפיק לאתר?

אם איננו יודעים איזו מהאסטרטגיות פרסום היא זו שמביאה את כל הפעילות לאתר איך נדע איזה פרסום הוא המשתלם ביותר ? 

לשם כך נוצר גוגל אנליטיקס.

האפשרויות בגוגל אנליטיקס

אולי יעניין אותך ?

פייסבוק
פרסום בפייסבוק

פרסום ממומן בפייסבוק   ידעתם ש-Facebook מונה יותר מ2.5 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש?! או שמספר הרשומים הפעילים עבר את המיליארד? פייסבוק הרשת החברתית כבר

להמשך קריאה ->
× שלח הודעה