איך להתמודד עם השינויים בקידום אורגני?
קידום אורגני הוא מקצוע תנודתי עם שינויים בלתי פוסקים, כל מקדם אתרים שחי את המקצוע זמן מה מודע לחוסר ודאות שיש במיקומי התוצאות האורגניות בגוגל. אז איך בכל זאת אפשר להמשךי להוביל בתוצאות החיפוש ולהישאר כמה שיותר רלוונטים?
קידום אורגני – פעם פה פעם שם
חברת גוגל דוגלת בראש ובראשונה לספק לגולשים תוצאות רלוונטיות וכמה שיותר איכותיות, פה אחד כולנו מסכימים שאם הדבר לא היה כך כולנו היינו מחפשים מנוע חיפוש אחר כמו בינג לדוגמה.
הטכנולוגיה מתפתחת לה בקצב מהיר מהרגיל וגוגל מנסה להמשיך לייעל את האלגוריתם כדי שאנחנו הגולשים נמשיך להנות ממידע מספק ואיכותי.
כדי לדעת לעשות קידום אתרים אורגני בגוגל בצורה מקצועית המקדם צריך לעבור דבר או שניים בתחום ולהבין לעומק כיצד פועלים מנועי חיפוש.
בתור מקדם אתרים לא פעם יצא לי לחוות תנודות קיצוניות במיקומי התוצאות האורגניות בגוגל, זה יכול להיות מסתכל נורא בהתחלה אבל עם הזמן מבינים שזה טבעי לחלוטין והדבר מהר מאוד חוזר לקדמותו (בהנחה שהכל תקין כן?). מדי שנה חברת גוגל מבצעת עדכונים ושינויים באלגוריתם כדי לשפר לנו, לגולשים, את איכות המודעות בתוצאות החיפוש.
עם כל השינויים הקיצוניים האלה לא עדיף פרסום ממומן?
כבר עשרות פוסטים נכתבו על ההבדל בין פרסום ממומן לאורגני ככה שאני לא מתכוון לעשות את ההשוואה הזאת מחדש. אני רק אציין ואגיד שזה תלוי. זה תלוי בתחום עיסוק, בתקציב השיווקי, במטרות יעדים וכו'.
פרסום ממומן בגוגל היא בהחלט הזדמנות מצויינת לבעלי עסקים מסוימים להרוויח עוד לקוחות. ולמרות זאת, קידום אורגני לעסקים הוא איכותי, יעיל ואפקטיבי יותר, בהנחה שאתם שמסתכלים לפרק זמן ארוך יותר. הנתונים מראים שהלידים האיכותיים לעסקים מגיעים באמצעות קידום אורגני SEO. השינויים באלגוריתם כן יכולים לגרום לתנודות קיצוניות בתוצאות החיפוש אך מהר מאוד זה חוזר למצב הרגיל (בהנחה שהכל תקין באתר).
אוקיי, אז מה אני כן צריך לעשות בשביל להישאר בעניינים?
כדי להמשיך להוביל בתוצאות החיפוש האורגניות נדרש לתחזק אתר אינטרנט על בסיס יומי, או לפחות שבועי. בעלי עסקים שקיבלו החלטה לבנות אתר אינטרנט לעסק חושבים שמדובר בהשקעה חד פעמית, זה רחוק מהמציאות. גוגל הוא מכרז לעסקים, לוח ענק של מודעות פרסום ככה שהתחרות היא גבוהה בכל תחום. על בעל האתר להמשיך לכתוב תוכן לאתר, לבדוק את תקינות האתר וכמו שאנחנו המקדמים אומרים – לבצע אופטימיזציה לאתר.
לסיכום:
בקידום אתרים בגוגל יש מלחמת ביטויים כמעט בכל התחומים, כדי להוביל בתוצאות החיפוש ולמשוך תנועת גולשים, ניהול אתר אינטרנט ע"י מקדם אתרים מקצועי יכול לעשות פלאים. אם אתה לא רוצה להוציא הרבה כסף על שירותי קידום אתרים זה גם בסדר, יש כאלו המספקים שירותי קידום אתרים בזול רק אם מדובר בתחום לא תחרותי במיוחד, הכל בהתאם לכמות העבודה הנדרשת.
בשורה התחתונה, אם הגעת עד לפה ואתה רוצה לטפל באתר שלך באופן עצמאי, נסה כמה שיותר לתת ערך לגולשים, לפתור להם בעיה כי זה מה שגוגל רוצה ולשם אנחנו צריכים לחתור כבעלי אתרים אם אנחנו רוצים להמשיך ולהוביל בתוצאות האורגניות.
בהצלחה 🙂