עקרונות SEO
לא פעם אני שומע על בעלי אתרים שחושבים שגוגל לא אוהב אותם ולא מבינים מה לא בסדר עם הקידום האורגני שהם עושים לאתר.
במקצוע תנודתי שכזה, חשוב ליישם מספר עקרונות SEO לקידום אורגני מוצלח של האתר. יישום העקרונות שאציג בהמשך חשוב מכמה סיבות, בעיקר כדי לשפר את החשיפה בגוגל, למשוך יותר תנועה אורגנית לאתר, לשפר את הביצועים הכוללים ולהבטיח צמיחה מתמשכת לאורך זמן. על ידי אופטימיזציה של דפים באתר והתאמתם למנועי חיפוש כמו גוגל ובינג, תוכלו לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש ולהקל על הגולשים למצוא את האתר.
חמישה עקרונות SEO חשובים שיעזרו לך בקידום האורגני של האתר
1.מחקר מילות מפתח: חשוב להכיר את מילות המפתח והביטויים בהם קהל היעד שלך משתמש כאשר הוא מחפש מוצרים, שירותים או מידע הקשור לעסק שלך. כלים כמו Google Keyword Planner, Ahrefs או SEMrush יעזרו לך למצוא ביטויים רלוונטים עם נפח חיפושים גבוה ותחרות נמוכה. לאחר המחקר, נסו לשלב את מילות המפתח באופן טבעי בתוכן באתר, בכותרות, בתיאורי מטא ובכתובת האתר URL. מחקר מילים הוא הבסיס בקידום אתרים אורגני ואחד הדברים החשובים ביותר להצלחת SEO.
2.יצירת תוכן איכותי וישפור חווית הגלישה באתר: חשוב להקפיד ליצור תוכן איכותי רלוונטי ומקורי שפונה ישירות לגולשים ומדבר את השפה שלהם. התוכן יכול להגיע באמצעות טקסט, תמונות, סרטונים ורכיבי מדיה אחרים. תוכן טוב צריך להיות קל לעיכול, מושך ויזואלית, ובנוי עם כותרות ברורות (H1-H3) כזה שגם אתם הייתם רוצים לקרוא ונותן ערך. בנוסף לתוכן, חשוב לשפר את חווית המשתמש באתר ולוודא שהדפים נטענים במהירות, ידידותיים לנייד עם ניווט פשוט וקל לשימוש, כמה שפחות מסורבל האתר כך יותר טוב לגולשים.
3.אופטימיזציה לדפים: ודא שכל עמוד באתר שלך מותאם כראוי לדרישות מנועי חיפוש וקל להבנה. זה כולל שימוש במילות מפתח בכותרות ותגיות מטא. ודא שהאתר שלך בנוי בצורה ברורה, והשתמש בקישורים פנימיים כדי להדריך את הגולשים ואת הסורקים של גוגל לדפים רלוונטיים אחרים באתר שלך (או מחוץ לאתר). בנוסך לכך, אתה יכול להשתמש בסכימה (למשל, Schema.org) כדי לעזור למנועי חיפוש להבין טוב יותר את התוכן באתר, לתפוס קטעים עשירים ורחבים יותר בתוצאות החיפוש ולשפר את יחס הקליקים. כתבתי מדריך מקיף על אופטימיזציה לאתרים לאלו מכם שרוצים לקחת את הנושא צעד אחד קדימה.
4.מוניטין ובניית קישורים: החשיבות שגוגל נותנת לקישורים נכנסים מאתרים אחרים ממש לא כמו פעם, המגמה של בניית פרופיל קישורים לאתר נמצא בירידה (לדעתי לפחות). תאמינו או לא אבל האלגוריתם של גוגל מייחס פחות חשיבות מבעבר לקישורים נכנסים. ולמרות זאת, ההשפעה עדיין מורגשת בביטויים תחרותיים. אז איך אפשר להשיג קישורים לאתר? באמצעות פרסום כתבות אורח, יצירת תוכן איכותי שניתן לשיתוף, השתתפות בקהילות דיגיטליות רלוונטיות. חשוב לי לציין שמדובר בבניית קישורים נכנסים האיכות חשובה יותר מהכמות, שכן מנועי החיפוש נותנים חשיבות לסמכות והרלוונטיות של האתר המקשר.
5.קידום אתרים טכני: השלב האחרון עוסק בתקינות האתר מבחינה טכנית. חשוב לזכור שאין בגוגל בן אדם פיזי שיושב ומדרג דפים, מדובר באלגוריתם (Google Bot) שסורק את הדפים באתר. חשוב לטפל בבעיות טכניות כמו קישורים שבורים 404, תוכן משוכפל והפניות 301/302. חשוב שהמבנה של האתר יהיה ברור והגיוני, הגישו מפת אתר XML בגוגל סרצ קונסול ובצעו שימוש בסכימה כדי לספק יותר מידע לסורקים של גוגל. בנוסף לכך, עד היום יוצא לי להתקל באתרים לא מאובטחים HTTPS, אם האתר שלך כזה הגיע הזמן להפוך אותו למאובטח כדי לשדר אמינות לגולשים. כמו כן, חשוב לדחוס את משקל התמונות באתר, לצמצם קבצי-JavaScript ו-CSS כבדים ולדאוג לכל היבט טכני כזה או אחר שיכול להשפיע על הקידום האורגני של האתר.
*עקרון נוסף שחשוב ליישם בקידום אורגני הוא: התמדה ועקביות.
יישום עקרונות SEO יגרום לכך שתראו התקדמות של האתר בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש ותשיגו הצלחה ארוכת טווח.