מג'יק מרקטינג

קידום אתרי מסחר וחנויות דיגיטליות

גוגל כבר שנים מתפקד כמנוע חיפוש עיקרי בישראל. הקרב על המקום הראשון בתוצאות האורגניות רק הולך והופך תחרותי יותר וכל זה כדי לזכות בכמות גדולה של גולשים שמחפשים מוצר דומה לשלהם. במדריך זה אעבור איתך צעד צעד על הפרמטרים החשובים ביותר בקידום אורגני לאתרי מסחר וחנויות וירטואליות ככה שגם אם אין לך ידע מקדים או ניסיון ב-SEO תצליח לקדם את החנות שלך בגוגל.

חנות וירטואלית, אתר מסחר איקומרס

אחד האתגרים המהותיים איתם מתמודדים בעלי אתרים רבים הוא קידום האתר בגוגל. רבים מבעלי האתרים משקיעים הון של מזומנים על עיצוב ופיתוח האתר וזונחים מהמשימה האמיתית והמאתגרת – קידום המוצרים בחנות האינטרנטית.

עד כמה זה מאתגר לקדם אתרי מסחר וחנויות באינטרנט?

כמו בכל דבר בחיים, גם בקידום אתרים הביטויים הכלליים והנפוצים יש עליהם תחרות גבוהה בגוגל וסביר להניח שתתקשה להתברג עליהם. ולמרות זאת, זה לא אומר שאתה צריך להתייאש ולוותר, להיפך תראה את זה כאתגר! ישנם טכניקות SEO רבות שיאפשרו לך לקדם אתרי מסחר, להגיע לקהל המתאים ולהניע למכירה.

לפני שניגש לפרקטיקה חשוב שתדע, קידום אורגני בגוגל לחנויות ואתרי מסחר הוא מסע לטווח הארוך ולא תהליך קצרצר. אם אתה מחפש לקדם את החנות הוירטואלית שלך במיידי ולנסות להניע למכירה עוד היום, תצטרך לשלם כסף על פרסום ממומן בגוגל.

איך לעשות קידום אורגני ואופטימיזציה לאתרי מסחר?

קידום אורגני SEO לאתרים מסחריים וחנויות וירטואליות לא שונה מקידום אורגני לאתרי תדמית. בסופו של דבר כולם נשענים על אותם יסודות SEO.

אם החנות הוירטואלית שלך בנויה בוורדפרס, תוכל להיעזר בתוספים חינמיים ייעודיים כמו YoastSEO ו-Rank Math לקידום אתר וורדפרס.

במדריך נעבור על היסודות בתהליך אופטימיזציה לחנות באינטרנט (אתרי איקומרס) ונבין מהם אותם גורמים עיקריים המשפיעים על דירוג ומיקום האתר בגוגל.

5 שלבים עיקריים ל-SEO

שלב ראשון : מחקר ביטויים/מחקר מילות מפתח

כל פרויקט קידום אתרים (SEO) מתחיל במחקר מילות מפתח. לפני שנוגעים בהיבטים טכניים הקשורים לקידום אורגני ואופטימיזציה, תצטרך לדעת במדויק מה הגולשים מחפשים, איך בדיוק הם מחפשים וכיצד אתה משלב את מילות המפתח בתוכן באתר.

דוגמה למחקר מילים:

הביטוי "נעלי ריצה" (מחקר ביטויים)

מחקר מילות מפתח הוא הבסיס בקידום אורגני לחנויות אינטרנטיות אשר מציג לנו את הביקוש הקיים עבור כל ביטוי (נפח חיפושים חודשי) ורק לאחר מכן אפשר להמשיך הלאה לדברים טכניים ומורכבים יותר הנוגעים באופטימיזציה לדפים באתר.

כדי לעשות מחקר ביטויים בעצמכם תוכלו להיעזר בכלים לקידום אתרים כמו: Ahrefs, Semrush או בכלי לניהול מילות מפתח של גוגל המאפשר לדעת כמה חיפושים יש עבור כל ביטוי וביטוי.

שלב שני: אופטימיזציה באתר (On-Page)

לאחר שמצאת את הביטויים שתרצה לקדם בגוגל תצטרך להתאים את הדף עבור הגולשים ועבור מנועי החיפוש. תהליך שכזה נקרא אופטימיזציה בדף (On-Page).

הנה הצ'ק ליסט לקידום אתרי מסחר וחנויות וירטואליות:

  • השתמשו נכון בתגיות מטא: כותרות SEO, Meta Description
  • השתמשו בביטויים בתגיות H1-H3 ו-ALT לתמונות
  • דחסו את התמונות באתר
  • שפרו את מהירות האתר!
  • התאימו את הדפים באתר לניידים 
  • סדרו את המוצרים בחנות לפי קטגוריות.
  • ספקו פירוט מלא על המוצר: מידות, אורך, רוחב, מחיר, כמות, דגם מדויק, אפשרויות שילוח וכו'.
  • הטמיעו קישורים פנימיים/יוצאים במידת הצורך.
  • נצלו בחוכמה את כתובת ה-URL של הדף.
  • הפכו את הדף לרלוונטי כמה שיותר.

כמו כן, קידום אורגני לאתרי מסחר לא נגמר פה. כדי להתקדם באופן אורגני בגוגל צריך הבנה עמוקה וידע מקצועי בביצוע אופטימיזציה לאתרים. מה שציינתי למעלה זה רק 25% מעבודת ה-SEO, ישנם טכניקות רבות ומגוונות המשתנות בהתאם לביטוי ולכוונת הגולש.

טיפ חשוב: ברוב המקרים, המותגים הגדולים הם אלה שיופיעו בתוצאות הראשונות בגוגל. כדי לעקוף אותם תצטרכו לספק ערך גבוה יותר באמצעות תוכן, להציע סל מוצרים רחב יותר או להתמקד במוצרים מסוימים ולתת עליהם מידע מקיף כמה שיותר! (זאת תמונה כללית כדי שתבינו את הרעיון).

שלב שלישי: בניית קישורים ויצירת סמכות לחנות הוירטואלית (off-page)

כולנו מסכימים פה אחד שהתוצאות במנוע החיפוש של גוגל הן רלוונטיות איכותיות וסמכותיות, נכון? גוגל לא תיתן לאתר חדש ובטח שלא לחנות אלקטרונית חדשה שאף אחד לא שמע עליה להגיע למקום הראשון.

בניית קישורים לאתרים יכולה להיות עבודה קשה ומתישה במיוחד. למרות זאת, ישנם שיטות שיאפשרו לך להשיג קישורים לאתר בחינם, אך ברוב המקרים בעלי אתרים מתייאשים מנושא הקישורים ושוקלים לקנות קישורים לאתר (אישית אני ממש לא ממליץ).

אז איך בכל זאת אפשר להצליח לקדם חנות וירטואלית בגוגל גם בלי קישורים? נסו למצוא ביטויים ארוכים (מעל 3 מילים) ובצעו להם אופטימיזציה. ביטויים ארוכים הם לרוב ממירים יותר וקלים לדירוג גבוה בגוגל (בכלל התחרות הנמוכה). קחו לדוגמא את הביטוי: "נעלי ריצה" הוא הרבה יותר תחרותי מהביטוי: "נעלי נייק דגם איר מקס 270". ברגע שאתם יוצרים דף רלוונטי וממוקד עבור כל מוצר בחנות הוירטואלית שלכם, יהיה לכם יתרון על פני המתחרים, ונוסף לכך כוונת הגולש פה היא ברורה, הוא מחפש לקנות מותג ספציפי! 

חווית גלישה

שלב רביעי: שיפור חווית הגלישה באתר או יותר נכון חווית הקנייה

שגולש נכנס לאתר אינטרנט או במקרה הנוכחי לחנות וירטואלית/אתר מסחר (E-commerce) הוא רוצה לראות שיש על מי לסמוך! שיש באתר: טלפון ליצירת קשר, אימייל, כתובת העסק, שעות פעילות, שירות לקוחות ופרטים נוספים על המותג. 

בנוסף לכך, תרצו שהאתר יהיה מהיר וקל לשימוש עם תמונות איכותיות שמוכרות את עצמן.

שיפור חווית המשתמש חשוב מאוד בקידום אתרי מסחר וחנויות באינטרנט עם מוצרים למכירה. גולשים לא נותנים בקלות אמון באתרים ובטח שלא באתרים שמציעים מוצרים למכירה והם לא מאובטחים עם תעודת SSL.

שלב חמישי: שיפור דברים טכניים הנוגעים לקידום אתרים (SEO)

שמדובר בקידום חנויות דיגיטליות ואתרי מסחר כל אחד יכול לקרוא מדריך כזה או אחר המספר איך לקדם חנות בגוגל ולשלב בעצמו את החומר שלמד מהמדריך בחנות האינטרנטית שלו. שוב אציין, SEO הוא מקצוע לכל דבר ועניין המצריך עקביות, יצירתיות והרבה ניסוי וטעייה. כדי שהחנות האינטרנטית שלך תצליח לעקוף את המתחרים בגוגל תצטרך להשקיע המון זמן ומאמץ. בקידום אתרים לפעמים יש דברים טכניים שמונעים מהאתר להתקדם וגורמים אלה לא גלויים לעין. 

על איזה דברים טכניים אני מדבר?

  • טיפול וצמצום קוד באתר
  • טיפול בתוכן משוכפל 
  • טיפול בהפניות 301
  • תיקון קישורים שבורים 404
  • ואפילו טיפול בבעיות אינדוקס

לשם כך ועוד רצוי להעסיק מומחה קידום אתרים שיודע לטפל ולתקן בעיות טכניות באתרי מסחר וחנויות וירטואליות.

סיכום השלבים ותובנות

בסופו של דבר, קידום אתרי מסחר (איקומרס) וחנויות באינטרנט מצריך ידע מקצועי! כדי להצליח בקידום אורגני לחנות הדיגיטלית תצטרך להבין לעומק כיצד האלגוריתם של גוגל בנוי ולפי מה הוא מדרג דפים. הגורמים שציינתי בפוסט זה חשובים ביותר ואם תבצע אותם בדפים באתר שלך אין לי ספק שתצליח להתקדם בתוצאות האורגניות עם הזמן. דרך נוספת ומהירה יותר שתעזור לך לקדם את החנות האינטרנטית בגוגל, למשוך גולשים ולקדם מכירות בחנות היא באמצעות קידום ממומן בגוגל שיספק לך תוצאות מהירות בטווח הקצר.

אם אתה רוצה לקחת את החנות הדיגיטלית שלך כמה צעדים קדימה ואתה מבין את ההשפעה שיש לזה על ההכנסות של העסק, אני פה בשבילך.

אולי יעניין אותך?

תיקון אתר וורדפרס
תיקון אתרי וורדפרס

תיקון אתרי וורדפרס יש לך אתר וורדפרס וצצה לה בעיה? שגיאה? או אולי אתה צריך טיפול נקודתי? אהלן, שמי ענבר ואני מומחה בתיקון ופתרון בעיות

עוד ->
גרף מסחר בשוק ההון
שוק ההון למתחילים

מדריך שוק ההון למתחילים רוצים להתחיל להשקיע במניות ולא יודעים איך להתחיל? רוצים להבין מה זה בכלל שוק ההון ומה משפיע על מחירי המניות? הנה

עוד ->
×