שיווק באמצעות תוכן

עם טריליוני חיפושי מידע בגוגל מדי שנה ומיליוני גולשים פעילים במדיה חברתית, מעולם לא היה חשוב יותר להשקיע בתוכן שיווקי כדי למשוך לקוחות חדשים. בעזרת שיווק תוכן, עסקים יכולים לקדם ביעילות את המוצרים והשירותים שלהם. אבל איך נוכל להבטיח שהתוכן שלנו שווה את הזמן והמאמץ?

תוכן הוא המלך

מה הוא שיווק תוכן?

שיווק באמצעות תוכן נקרא גם קידום תוכן או קופירייטינג, מתמקד ביצירת תוכן שיווקי ופרסומו ברחבי האינטרנט.

תוכן איכותי שמסתובב באינטרנט יכול לתפקד כמנוע שיווקי חזק ביותר ויתגלה כבעל ערך גדול יותר מפרסום ממומן או כל אפשרות שיווקית אחרת.

בעלי עסקים רבים שזכו להצלחה גדולה עשו זאת באמצעות שיווק תוכן באינטרנט, הקמת בלוג וכתיבת תכנים מקוריים בעלי ערך במטרה למשוך גולשים מתעניינים שיהפכו ללקוחות נאמנים.

מה הקסם שעומד מאחורי שיווק תוכן?

במילים פשוטות, שיווק באמצעות תוכן היא גישה המתמקדת בכתיבה שיווקית של תוכן כדי למשוך, לשמר ולהמיר קהל יעד מסוים.

המטרה היא להשפיע על התנהגות הגולשים, להגביר את המודעות למותג, לקדם מכירות של מוצרים ושירותים ולבנות מערכת יחסים עמוקה יותר עם הלקוחות.

במקום להסתמך על פרסום ממומן, שיווק באמצעות תוכן מספק מידע וערך שימושי לקהל אליו אנו פונים, כך שהם נמשכים באופן טבעי אל הצעת הערך של העסק.

למה כדאי לקדם תוכן באינטרנט?

אני בטוח ששמעת את המשפט: התוכן הוא המלך.

והאמת? זה לגמרי נכון!

ככל שנספר יותר על העסק ונפרט על השירות או המוצר אותו אנחנו משווקים, נגיע לקהל גדול ורחב יותר. יצירת תוכן שיווקי היא דרך מעולה לחשיפה, שיווק אורגני וקידום מכירות. דרך אגב, קידום אתרים אורגני ברובו מתבסס על קידום באמצעות תוכן. מאמרים שיווקים שעוברים אופטימיזציה SEO, יכול להוביל את האתר למקום הראשון בגוגל על ביטויים רלוונטים, כל עוד התוכן מספק את "הסחורה", נותן ערך ועונה על שאלות הגולשים.

איך לכתוב תוכן שיווקי?

מה משמעות המילה תוכן? האם התוכן שאנו יוצרים חייב להיות כתיבה? ממש לא.

תוכן יכול לשמש גם כתמונה, סרטון, פודקאסט ואפילו קורס דיגיטלי. תוכן יכול להיות כל דבר שנותן ערך לגולשים, זה ממש לא חייב להיות באמצעות כתיבה שיווקית של מאמר.

אם אתם טובים בדיבור מול קהל, אולי עדיף לכם לעשות פודקאסט ולהעביר אותו לקהל שלכם, או אולי לצלם סרטון ולהעלותו ליוטיוב? אנשים צורכים תכנים מכל הסוגים וכדאי שאתם תהיו שם בישביל לספק להם אותו!

שיווק באמצעות תוכן מטרתו לספק ערך לגולש ולמסור לו מידע שישאיר אותו אצלנו, סוג של תתן ותקבל חזרה. דבר נוסף, הכתיבה צריכה להיות על משהו שיש לו ביקוש, הרי לא תרצו להשקיע את זמנכם בכתיבת תוכן שאף אחד לא צורך.

טיפים יצירתיים לכתיבה שיווקית וקידום תוכן באינטרנט

טיפים לקידום תוכן באינטרנט

הכר את הקהל שלך: לפני שאתה מתחיל לכתוב, חשוב לדעת למי אתה כותב. חשוב על הקהל אליו אתה פונה והשתמש במידע שיש לך כדי ליצור תבנית נכונה שתדבר את השפה הנכונה.

מה מטרת התוכן?: ודא שלכל פיסת תוכן שאתה כותב תהיה מטרה ברורה, בין אם זה לחנך, ללמד, לבדר או למכור. זה יעזור לך למקד את הכתיבה שלך ולהבטיח שהקהל יתחבר אליו.

ספר סיפור מרתק: אנשים אוהבים סיפורים טובים, אז שקול לשלב בתוכן סיפור מעניין ויצירתי. זה יכול להיות באמצעות דוגמאות או מקרים מהחיים האישיים שעוזרים לך להביא את המסר שלך לידי ביטוי.

השתמש בתוכן ויזואלי: תוכן חזותי, כגון תמונות, סרטונים ואינפוגרפיקה, יכול למשוך את הגולשים ולהפוך את הכתיבה למושכת וקלה להבנה. שקול לשלב את האלמנטים האלה בתוכן שלך ולשלב מדי פעם תמונה או סרטון בתוכן.

כתוב גם עבור מנועי חיפוש (SEO): אני לא רוצה שתתבלבל חלילה, הכתיבה שלך קודם כל אמורה לשרת בני אדם! אני מתכוון שאם אתה כותב תוכן שיווקי בבלוג באתר, חשוב שהתוכן יהיה ניתן לסריקה, קל לקריאה וישלב אלמנטים של קידום אורגני – SEO. השתמש בפסקאות קצרות, בכותרות משנה ובנקודות תבליטים כדי לפצל את התוכן לכמה חלקים בשביל להקל על הקוראים ועל הסורקים של גוגל כדי למצוא את המידע שהם מחפשים.

כתיבה שיווקית טובה דורשת זמן ומאמץ, הקפידו להקדיש מספיק זמן לעריכה ויצירה מחודשת של התוכן באתר שלכם. זה יעזור לכם להבטיח שהתוכן נטול שגיאות והקריאה היא חלקה ונעימה.

איך להפיץ את התוכן שכתבנו ואיפה?

אתה יכול להשתמש במגוון דרכים להפצת תוכן בישביל להשיג לידים איכותיים. דרך אחת היא באמצעות פרסום ממומן בגוגל, דרך נוספת היא פרסום בפייסבוק/אינסטגרם ובשאר הרשתות החברתיות ואפילו אפשר לשווק תוכן באימייל.

עם זאת, הדרך החינמית הטובה והמשתלמת ביותר להפצת תוכן ברחבי האינטרנט היא בעזרת קידום אתרים אורגני.

גוגל יודעת לזהות תוכן איכותי שנכתב בשפה אנושית ומספקת ערך לגולש, כתיבה רובוטית לא יצליח להתקדם אורגנית ובטח שלא יגיע למיקומים גבוהים. 

דרף נוספת ופופולרית במיוחד לקידום תוכן באינטרנט ופרסום כתבות היא בעזרת טאבולה אפשר להפיץ את התוכן באתרים חזקים ולמשוך גולשים שהתעניינו בעבר בשירותים או מוצרים דומים לשלנו. זה פועל בצורה דומה לקמפיין ברשת המדיה של גוגל.

איך עושים קידום אתרים באמצעות תוכן?

כתיבת תוכן לאתרים היא דרך מצויינת לקידום האתר בגוגל. מליוני גולשים מחפשים וצורכים מידע באינטרנט. עברנו מעידן התעשייתי לעידן המידע המודרני. שיווק תוכן אורגני הפך לפופולרי במיוחד וכל מה שצריך לעשות הוא לכתוב תוכן איכותי מקורי וייחודי שנותן ערך לגולשים ומחזיק אותם אצלנו.

שימו לב בתמונה הבאה לביטוי "עורך דין" ולכמות המחפשים (Volume = ממוצע חיפושים חודשי).

מידע על ביטוי עורך דין

כתיבת תוכן שנעשה בו שימוש בטכניקות SEO יכול לעזור לעסק שלכם להגיע לגולשים פוטנציאליים רבים ברחבי האינטרנט.

זהו היכן הקהל שלכם נמצא והשקיעו שם את המאמצים

לפני שניגשים לעבודה ומתחילים ליצור תוכן ולקדם אותו באינטרנט, חשוב להבין היכן נמצא הקהל שלנו ומה הדרך הטובה ביותר להגיע אליו. כדי להגיע לביצועי שיא ולהשיג את התוצאות השיווקיות הטובות ביותר עבור העסק, אפשר ואפילו רצוי להיעזר ביועץ שיווק דיגיטלי.

כתיבת תוכן על ציוד ומכשור רפואי שונה בסגנונו מכתיבה על קידום אתרים. שימו לב שהכתיבה נעשית בשפה המתאימה לתחום בו אתם עוסקים, אם אתם לא יודעים מה השפה המדוברת העיפו מבט אצל המתחרים.

סיכום

שיווק באמצעות תוכן היא דרך מעולה לפרסום והגדלת החשיפה באינטרנט, באפשרותך לרכוש שירות לכתיבת מאמרים מקצועיים או ליצור תוכן בעצמך. סיפור משכנע שנכתב בצורה ברורה בגובה העיניים ומספק ערך לגולשים יכול לעבוד כגורם שיווקי עיקרי. במהלך הכתיבה הקפידו לפרט כמה שיותר על הנושא אותו רוצים לקדם ולענות על שאלות רלוונטיות של הגולשים, התמורה בהחלט תהיה שווה את המאמץ!

רוצה לקבל הצעה ייחודית? השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

עוד על הנושאים החמים ביותר בתחום..

פרסום עסקים באינטרנט
פרסום עסקים באינטרנט

פרסום באינטרנט בעלי עסקים רבים משקיעים עשרות אלפי שקלים על פרסום באינטרנט עוד לפני שהם מבינים היכן קהל היעד שלהם נמצא. זו טעות נפוצה שעולה

עוד ->
איך לעשות קידום אורגני בגוגל
איך עושים קידום אורגני בגוגל?

איך עושים קידום אורגני בגוגל? רוצים לדעת איך גוגל מדרג אתרים בתוצאות החיפוש? מה משפיע על מיקומי התוצאות האורגניות ואיך עושים קידום אורגני בגוגל? הנה

עוד ->
×