איך להשיג קישורים לאתר?
שמתי לב שבעלי אתרים נאבקים קשות על קישור בודד ויש גם כאלה שמוכנים לשלם הרבה כסף על קישורים איכותיים לאתר. חלקם פונים לאתרי חדשות כמו YNET וכלכליסט כדי להשיג קישור יוצא לאתר ויש גם כאלה שקונים קישורים ב-Fiverr מאיזה הודי מפוקפק. במאמר זה אסביר איך אפשר להשיג קישורים לאתר והאם קישורים זה מה שיתן לכם את "הבוסט" בתוצאות האורגניות של גוגל?
כדי להתקדם בגוגל צריך להשיג הרבה קישורים לאתר?
אז זהו שזה תלוי. בעוד רגע תבינו הכל אבל לפני זה חשוב להסביר מה זה בכלל קישורים?
קישור לאתר, נקרא גם היפר-לינק או לינק. הקישור הוא הפניה בדף אינטרנט שעליו אתה יכול ללחוץ כדי לדלג לעמוד אחר. הקישורים מופיעים בדרך כלל בטקסט מודגש עם צבע ולפעמים הם יכולים להופיע בלחצנים או על תמונות.
כאשר אתה לוחץ על קישור, זה לוקח אותך לדף אחר. זה יכול להיות עמוד באותו אתר או עמוד באתר אחר לגמרי. כל קישור משויך לכתובת URL (Uniform Resource Locator), שהיא כתובת האינטרנט של הדף שאליו הוא מוביל.
אם אתם רוצים להתקדם בגוגל על ביטויים תחרותיים כמו "ביטוחים" "קידום אתרים" "צימרים" ולא חסרים ביטויים פופולריים תחרותיים אחרים, סביר מאוד שתתקשו להגיע לטופ 3 ללא קישורים נכנסים אם בכלל תגיעו לעמוד הראשון בגוגל.
אבל מי אמר שזה מה שאתם צריכים?
בתור אחד שעוסק בקידום אתרים אורגני אני יכול להגיד לכם שדווקא הביטויים הארוכים (Long Tail Phrase) הם הרבה יותר קלים לדירוג, ממוקדים וממירים!
שגולש מחפש ביטוי כמו: "צימרים" הוא בעצמו לא יודע מה הוא רצה למצוא. אבל ברגע שגולש מחפש" צימרים לזוג ברמת הגולן" יש פה כוונת רכישה ברורה או לכל הפחות, התעניינות ברורה.
בגוגל לא חסרים ביטויים פופולריים שהם לא תחרותיים, שווים הרבה מאוד כסף ואפשר להתברג עליהם עם כמות קטנה של קישורים ואפילו ללא קישורים נכנסים בכלל. עם זאת, בתחומים התחרותיים איפה שהכסף הגדול נמצא, צריך להשיג קישורים לאתר, ורצוי שיהיו גם כמה שיותר איכותיים!
רוצים לפרסם כתבה שיווקית ולהוציא קישור איכותי לאתר שלכם?
השאירו פרטים ותקבלו הצעה ייחודית שלא תוכלו לסרב לה!
3 דרכים שיעזרו לך להשיג קישורים לאתר
התמקד בפרסום תוכן איכותי ולא פחות חשוב ברלוונטיות שלו
בעולם התחרותי של היום, אלפי אתרים רוצים לכבוש את הפסגה בגוגל כדי להשיג עוד לקוחות. חלקם הגדול שוכח מהדבר החשוב מכל – כתיבת תוכן איכותי לאתרים. יצירת תוכן מקורי ורלוונטי לגולש יכול לתת בוסט רציני לאתר ואפילו לגרום לכך שיוציאו קישור לאתר שלכם מבלי שתדעו. תתפלאו זה יכול לקרות. האלגוריתם החכם של גוגל נותן עדיפות לתוכן אנושי ואיכותי ורצוי שיהיה כמה שיותר רלוונטי לכוונת הגולש. לא סתם מיליוני אנשים ממשיכים לחפש בגוגל.
פרסם פוסט/מאמר באתרים אחרים הקשורים לתעשייה שלך
כדי לעשות את זה, אתה יכול להציע לבעלי אתרים מאמר פרקטי בעל ערך ולהרוויח על הדרך קישור לאתר שלך (יכול לקשר אותך לזה). דרך נוספת נפוצה וקלה יותר היא לשלם 2000 שקל על מאמרים חסרי תועלת באתרי חדשות כמו YNET, גלובס או מאקו, ופשוט לבזבז את הכסף.
נכון שיש לאתרים האלה עשרות אלפי כניסות חודשיות וDR גבוה, עדיין אני חושב שזה כסף מיותר ועדיף להשקיע אותו בקידום אורגני לאתר. במקום זאת, נסו לחשוב על דרך יצירתית לשת"פ עם בעלי אתרים אחרים ובלוגרים שנמצאים בתעשייה שלכם ועל הדרך תרוויחו קישור נכנס ואיכותי לאתר.
תלמד SEO או אם לדייק אז Off-Page SEO
שעושים קידום אתרים לעסקים חלק נכבד מהעבודה היא לדעת להשיג כמה שיותר קישורים נכנסים לאתר של בעל העסק בדגש על בניית קישורים איכותיים ורלוונטיים. אתה יכול להשתמש בכלים מקצועיים לקידום אתרים בחינם כדי לקבל אינדיקציה ומידע על אתרים אחרים, לראות איך המתחרים פועלים ומאיפה הם משיגים קישורים.
דרך נוספת שתעזור לך להשיג קישורים לאתר היא באמצעות אתר כמו המלצה. באתר המלצה תוכל להוסיף את פרטי העסק שלך ולהוציא קישור נכנס לאתר. זאת רק דוגמה אחת מאלפי אתרים אחרים הפזורים ברשת ומאפשרים לבעלי אתרים להרוויח קישורים יוצאים לאתר.
סיכום
כמות ואיכות הקישורים הנכנסים לאתר מאז ומתמיד היה פקטור חשוב ב-SEO. למרות זאת, גוגל מנסה להילחם בבעלי אתרים שקונים קישורים נכנסים ותאמינו לי שיש לגוגל מספיק דרכים יצירתיות כדי להבין האם האתר השיג קישורים אמיתיים או שלמעשה מדובר בבניית קישורים מלאכותיים(אצלנו זה טבעי). בקיצור, התמקדו בערך שאתם נותנים לגולש, שפרו את חווית המשתמש ותשקיעו בקידום אורגני.
הכי חשוב זה להימנע ככל האפשר מקניית קישורי זבל שרק יכולים לפגוע בדירוג האתר שלכם בטווח הארוך!