MVP
לפני שאתם משקיעים בפיתוח מוצר יקר, כדאי לכם להבין מה זה MVP ואיך זה יכול לחסוך לכם הרבה תסכול וגם לא מעט כסף בדרך.
מה זה MVP?
MVP ראשי תיבות של Minimum Viable Product מייצג "מוצר בר-קיימא מינימלי" בעברית פשוטה זה אומר פיתוח מוצר מינימלי שהלקוחות שלנו יכולים להתנסות עליו. זוהי דרך יעילה לבדיקת מוצר חדש בשוק ולהשגת תובנות וממצאים על הפוטנציאל העתידי שלו. מטרת MVP היא לבדוק את המוצר בשוק מבלי לבזבז זמן, כסף ומשאבים רבים על פיתוח מלא של המוצר.
הנה הסבר נוסף:
תאר לעצמך שאתה רוצה לייצר מכונית, אבל לפני שאתה משקיע את כל הזמן והכסף שבעולם בהקמת מפעל לייצור מכוניות, אתה קודם כל בונה קורקינט או אופניים. זו לא מכונית, אבל זו דרך פשוטה לגרום לאנשים לנוע מנקודה א' לנקודה ב'. על סמך האופן שבו אנשים משתמשים בסקייטבורד או באופניים ואוהבים אותו, תוכל להחליט אם כדאי להשקיע במשהו מתקדם יותר ולעבור לשלב הבא.
מה המטרה של MVP ואיך זה עוזר לנו?
מטרה: לבדוק רעיון למוצר חדש במינימום מאמץ, זמן וכסף. זוהי הגרסה הפשוטה ביותר של המוצר שלך המאפשרת לך להתחיל בתהליך הלמידה במהירות האפשרית.
למה זה חשוב בעולם העסקים?
חוסך זמן וכסף: במקום לבנות מוצר מלא, אתה בונה גרסה בסיסית. אם זה נכשל, לא בזבזת הרבה.
משוב מהיר: אתה לומד במהירות מה הלקוחות אוהבים או לא אוהבים. לאחר מכן תוכל לבצע שינויים והתאמות.
מפחית סיכון: לפני שמוציאים הרבה על מוצר מלא, אתה יכול לבדוק אם באמת יש לו ביקוש.
שלושה שלבים עיקריים לפיתוח MVP
זהה את הבעיה: הבן את הבעיה העיקרית העומדת בפני הלקוחות הפוטנציאליים שלך. זה דורש מחקר, סקרים, או אפילו ראיונות אחד על אחד.
קבע את הפתרון: החלט על התכונה או קבוצת התכונות החיונית ביותר שיכולה לטפל בבעיה זו. זה צריך להיות משהו שמציע ערך ברור אבל לא כרוך בהשקעה גבוהה עבור פיתוח המוצר המלא.
יצירת Wireframe/אב טיפוס: צור עיצוב בסיסי של המוצר. ניתן להשתמש בכלים כמו Sketch, Figma, או אפילו סקיצות נייר.
ושלושת הצעדים הנדרשים
פיתוח מוצר: בנה את ה-MVP עם התכונות החיוניות ביותר. תעדוף פונקציונליות על פני אסתטיקה. זכור, ה-MVP נועד לאמת את הרעיון, לא בהכרח להרשים עם עיצוב מתקדם או תכונות מרובות.
שחרור המוצר: שחרר את המוצר שלך לקבוצה של משתמשים או חברים. זה יכול להיות בודקי בטא, משתמשים ספציפיים, או אפילו חברים ובני משפחה אם זה רלוונטי. דרך נוספת היא לשווק את המוצר באינטרנט לקהל המתאים כדי להעריך את הביקוש.
איסוף משוב: השתמש בסקרים, ראיונות או תצפיות ישירות כדי להבין כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם ה-MVP שלך. קבע מה הם אוהבים, מה הם לא, ומה חסר ובצע אופטימיזציה בהתאם.