קידום אורגני או פרסום ממומן?
אחת השאלות שמעסיקות בעלי עסקים רבים היא: מה עדיף קידום אורגני או פרסום ממומן? בפוסט זה אשתף מהניסיון שצברתי במהלך השנים ואסביר את ההבדלים בין קידום אורגני לממומן ומה מהם עדיף?
למה כדאי לשלב פרסום ממומן עם קידום אורגני?
אני שם לב שעסקים וחברות משתמשים או בקידום אורגני או בקידום ממומן בלבד כדי לקדם את האתר. בשלב כלשהו, נופל האסימון שכדי להשיג את התוצאות השיווקיות הטובות ביותר עבור העסק רצוי לשלב קידום אורגני וממומן יחד. לדוגמא, אם תסתמך על קידום אורגני בלבד, בסופו של דבר אתה יכול להמתין מספר חודשיים לפעמים גם שנה ואפילו שנתיים ומתישהו תבין שכדי למשוך תנועה לאתר תצטרך לבוא בגישה של: "שלם וקבל", בטח אם אנחנו מדברים על תחומים תחרותיים במיוחד. הגולש הממוצע נחשף ליותר מאלף סוגים של מודעות בכל פעם שהוא מחפש משהו. אתה לא יכול לצפות שהמותג שלך יפרוץ בין לילה עם קידום אורגני בלבד.
אם אתה רוצה להבין טוב יותר מה ההבדל בין קידום אורגני לממומן הנה מספר יתרונות וחסרונות עבור כל אפשרות.
יתרונות של קידום אורגני – SEO:
- טראפיק ולידים איכותיים.
- יחסי המרה גבוה יותר.
- יצירת מוניטין ושיפור תדמית לאתר.
- אמינות וסמכות.
חסרונות:
- תהליך שלוקח זמן.
- לא בשליטה.
- דינמי ומשתנה בתדירות גבוהה.
יתרונות של פרסום ממומן – PPC:
- תנועה לאתר וחשיפה מיידית.
- הגדרות מתקדמות ושליטה מלאה בהצגת המודעות.
- אתה בוחר את מילות המפתח.
חסרונות:
- הולך ומתייקר עם השנים.
- שילמתם = קיבלתם | הפסקתם לשלם = איבדתם (כמו דמיי שכירות)
- בזבוז קליקים של מתחרים.
- נתפס כפחות אמין ופחות איכותי.
לסיכום – קידום אורגני ופרסום ממומן עובדים טוב יותר יחד ועשויים לתרום משמעותית לצמיחה וקידום העסק.
איך למצוא את האיזון הנכון בין קידום אורגני לממומן?
עם זאת, הקידום האורגני בטווח הארוך עשוי להיות יעיל חסכוני ואפקטיבי הרבה יותר מפרסום ממומן, בנוסף לכך האורגני נחשב לאיכותי ואמין יותר עם אחוזי המרה גבוהים יותר. כדי להתברג בתוצאות האורגניות תצטרך לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש ולכסות כמה שיותר גורמים רלוונטים בעבודת SEO, וכמובן תצטרך לספק תוכן שיווקי איכותי ומקורי וכזה שעונה על שאלות הגולשים.
להרוויח במיידי באמצעות פרסום ממומן
קידום ממומן היא דרך מהירה להתחיל למשוך תנועה לאתר על ההתחלה. אם יש לך אתר חדש ואתה רוצה לקבל חשיפה גדולה ולגייס לקוחות מגוגל במיידי, פרסום ממומן יעשה את זה בצורה טובה יותר.
בתחומים מסויימים זה בהחלט יכול להתעלות על קידום אורגני שעשוי להיות איטי ארוך ומתיש. שלא תבין אותי לא נכון, אני לא אומר שהפרסום הממומן בגוגל "שווה" יותר מקידום אורגני, אני אומר שהכל תלוי בפעילות העסקית, ביעדים ובתקציב השיווקי.
מציאת ההתאמה הנכונה בין אורגני לממומן לעסק
*חשוב לי לציין שאם מדובר בעסק יציב פיננסית ובהסתכלות ארוכת טווח קידום אורגני יתעלה באפקטיביות על פני פרסום ממומן.
אז לאיזה עסקים עדיף פרסום ממומן על פני אורגני? ברוב המקרים לנותני שירותים, לדוגמה: מנעולנים, אינסטלטורים, שירותי החלפת מצברים שיפוצניקים וכו'.
פרסום אורגני וממומן הוא שילוב מנצח
סיכום
אני רוצה לשאול אותך שאלה אחת פשוטה..
האם יש לך את הזמן להמתין עד לקבלת התוצאות האורגניות? אם כן, בצע קידום אורגני לעסק זה יהיה שווה את זה!
במידה ואין לך סבלנות להמתין ואתה מעוניין בתוצאות במיידי, פרסום ממומן יעשה את העבודה בצורה טובה יותר. רק אל תשכח, ברגע שתפסיק לשלם תעלם ממנוע החיפוש כאילו לא היית שם מעולם!