איך עושים מחקר מילות מפתח?

מה זה מחקר מילות מפתח, איך זה מתבצע ולמה זה אחד החלקים הכי חשובים שיש בקידום אתרים? כל המידע בהמשך..

מחקר מילות מפתח ל-SEO

מהו מחקר מילות מפתח?

מחקר מילות מפתח הוא תהליך לזיהוי המילים שאנשים משתמשים כאשר הם מחפשים מידע באינטרנט או יותר נכון בגוגל. זה אחד החלקים החשובים ביותר בקידום אתרים אורגני (SEO)

על ידי מחקר מילות מפתח מקצועי ובחירת הביטויים הנכונים, תוכל לדעת איך הגולשים מחפשים, מה הם מחפשים ועל מה אתה הולך לכתוב מאמרים ולבצע אופטימיזציה לאתר כדי להשיג דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל ובכך תצליח למשוך תנועת גולשים ממוקדת ורלוונטית לאתר שלך.

חיפוש מילות מפתח נעשה בדרך כלל באמצעות כלים מקצועיים שאנשי שיווק וחברות קידום אתרים עושות כדי לזהות ביטויים רלוונטיים ולקבל נפחי חיפושים, מידע על התחרות, כוונת הגולש, מחיר לקליק ועוד הרבה מעבר לזה. לאחר המחקר, תוכל לשלב את הביטויים בתוכן במאמרים, בתגיות מטא, כותרות ומקומות נוספים כדי להוביל את הדפים גבוה יותר בגוגל ולמשוך תנועה ממוקדת ורלוונטית לאתר.

למה מחקר מילים חשוב?

 

להבין מה הגולשים מחפשים: על ידי מחקר אתרים וזיהוי מילות מפתח פופולריים, אנשי מקצוע שעוסקים בקידום אתרים יכולים לזהות ביטויים חדשים ולקבל תובנות לגבי כוונת החיפוש. ניתן להשתמש במידע הזה ליצירת תוכן שתואם את כוונת הגולש במדויק ובכך ניתן להשיג דירוג גבוה יותר במנועי חיפוש.

להשיג ביטויים עם תנועה גבוהה ותחרות נמוכה: באמצעות מחקר מקצועי, מומחה לקידום אתרים יכול לזהות ביטויים ממירים שגולשים מחפשים לעתים קרובות ויש להם תחרות נמוכה ביחס לביטויים אחרים נפוצים שכולם מכירים. ביטויים אלו נקראים זנב ארוך (Long tail keywords).

לעשות אופטימיזציה למילים: אחד הדברים החשובים לאחר המחקר מילים הוא לדעת לעשות אופטימיזציה לתוכן באתר ולשלב את הביטויים בצורה נכונה בכותרות, תמונות ובגוף המאמר.

ניתוח אתרי מתחרים: כלים מקצועיים למחקר מילים מאפשרים לבצע מחקר על אתרים שונים כדי לזהות ביטויים בהם המתחרים שלנו משתמשים. כלים מקצועיים לקידום אתרים יחסכו לנו טונות של זמן ועבודה בחיפוש ביטויים חדשים ויספקו לנו את כל המידע הנחוץ כדי לעקוף את המתחרים בגוגל. זה יכול להוות כלי עזר משמעותי עבור מומחי SEO כדי לזהות פערים באסטרטגיה וליצור תוכן טוב ורלוונטי יותר.

צריכים עזרה במחקר מילות מפתח? רוצים לדעת איזה ביטויים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים? השאירו פרטים ונחזור בהקדם האפשרי.

חיפושים קשורים בגוגל

הכלים הטובים ביותר למחקר מילות מפתח

ישנם עשרות כלים למחקר מילים ולכל כלי יש את היתרונות והחסרונות שלו, מחקר מילים ברמה גבוהה מתבצע בדרך כלל על ידי כלים מקצועיים שאוספים נתונים, לכן אספתי עבורכם את שלושת הכלים המומלצים והמקצועיים ביותר למחקר מילות מפתח:

SEMrush – הוא כלי מדהים למשווקים דיגיטליים ולעבודת SEO מקיפה ומקצועית ואחד האהובים עליי למחקר מילים שמציע מגוון אפשרויות. באמצעותו אפשר לחקור ביטויים חדשים, לנתח את האסטרטגיות של המתחרים ולעקוב אחרי מיקומי מילות המפתח שלך לאורך זמן. אתה יכול גם להשתמש ב-SEMrush כדי לבצע סריקה טכנית ולזהות אזורים לשיפור בעיות באתר וגם כיצד לתקן אותם

Ahrefs – כלי נוסף ופופולרי לקידום אתרים אורגני שאהוב במיוחד בקרב מקדמי אתרים ישראלים ומומלץ בעיקר לעבודת Off-Page לניתוח קישורים. אחד היתרונות של כלי זה על פני כלים אחרים הוא היכולות הגבוהות בכל מה שקשור לבניית פרופיל קישורים חזק. בנוסף לכך, Ahrefs מציעה מגוון אפשרויות אחרות כמו מחקר מילות מפתח מעמיק שהופכות אותו לכלי SEO מועדף במיוחד! 

כלי מילות המפתח של גוגל מתכנן מילות המפתח של גוגל הוא כלי חינמי שמסופק על ידי גוגל אדס (למפרסמים פעילים) ומאפשר לחפש מילות מפתח וביטויים רלוונטים. הכלי מספק מידע בסיסי על נפחי חיפוש, תחרות והצעת מחיר עבור כל ביטוי. מתכנן מילות המפתח של גוגל יכולה להיות נקודת התחלה טובה למתחילים שרוצים לבצע מחקר בסיסי.

טיפים חשובים לשימוש נכון במילות מפתח

אוקיי עברנו את שלב המחקר, איתרנו את הביטויים הרלוונטים, עכשיו כל מה שנשאר זה להשתמש במילים באתר בצורה נכונה.

איפה כדאי לשלב את מילות המפתח?

  • כותרות ותיאור – Title , Description
  • כותרות במאמר – H1-H3
  • תיאור תמונות – ALT
  • וכמובן איך לא, בגוף המאמר.

בעבר מקדמי אתרים היו דוחפים את המילים עשרות פעמים בכותרות ובגוף המאמר וזה היה עובד להם, היום זה כבר לא המצב ואפילו רחוק מזה!

חשוב להשתמש במילות המפתח בחכמה ולשלב אותם בתוכן באתר בטבעיות מבלי לפגוע במשפט עצמו. שימוש בביטויים דומים בוריאציות שונות בהחלט יכול לעזור לקידום האתר וזה עדיף מאשר לדחוס את אותם מילות מפתח שמצאנו עשרות פעמים, אז פשוט הימנעו מכך.

אם כל זה לא היה מספיק אז הנה סרטון פרקטי שמסביר איך לעשות מחקר מילות מפתח עם הכלי של גוגל אדס

רוצה שנבנה לך הצעה מותאמת אישית?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם!

עוד על הנושאים החמים ביותר בתחום..
באנר מעוצב מג'יק מרקטינג
עיצוב באנרים

עיצוב באנרים לעסקים מחפש דרך יצירתית לשים את העסק שלך במרכז הבמה? באנר מעוצב נכון יכול לעשות את ההבדל ולהזניק את המכירות שלך. במדריך הזה

עוד ->
איך לשווק את העסק בדיגיטל?
איך לשווק את העסק באינטרנט?

איך לשווק את העסק באינטרנט? פתחת עסק ואתה מתקשה לשווק אותו באינטרנט ולהגיע ללקוחות? הנה כל הטריקים שיעזרו לך להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את המכירות.

עוד ->