מג'יק מרקטינג

פרסום בגוגל או פייסבוק?

 

 היריבות בין החברות הגדולות מאז ומתמיד הייתה. השאלה שמעסיקה את רוב בעלי העסקים היא: מה עדיף פרסום בגוגל או פייסבוק? 

 גוגל ופייסבוק שתיהן אפשרויות מעולות לפרסום עסקים. 

בפוסט זה אחשוף את היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה ואיפה יותר משתלם לפרסם..

פרסום בגוגל או פייסבוק?

גוגל או פייסבוק? 

עבור רובנו, גוגל ופייסבוק מציעות את שירותיהם בחינם. גוגל לא מרוויחה כסף כאשר גולש מחפש מתכון לעוגת שוקולד. באופן דומה, פייסבוק לא מרוויחה כסף כאשר גולש מפרסם תמונה בחופי תל אביב. אבל, גוגל ופייסבוק מדווחות שתיהן על הכנסות של מיליארדי דולרים מדי שנה מכיוון שהן גובות ממפרסמים עמלות על פרסום המוצרים והשירותים שלהם. 

באמצעות פלפטורמת הפרסום של גוגל ופייסבוק נוכל להגדיל את כמות ההכנסות של העסק וליצור מודעה רלוונטית לקהל שלנו ולמשוך אותם לאתר, לעסק או למכירה ישירות מהטלפון.

אז מה מייחד את גוגל ופייסבוק ולמה שתי החברות האלו הפכו לענקיות הפרסום ורוב העסקים והחברות מפרסמים שם? 

פרסום בגוגל 

גוגל אדס היא פלטפורמת הפרסום הגדולה והפופולרית ביותר בעולם. 
 

מפרסמים המשתמשים בגוגל אדס מציעים הצעות מחיר למילות מפתח – מילים וביטויים ספציפיים שמקפיצים מודעות ברגע שהוזנו על ידי הגולשים. בכל פעם שמשתמש לוחץ על מודעה, המפרסם מחויב בסכום מסוים ומכאן השם PPC "פרסום בתשלום לקליק". הצעת מחיר ואופטימיזציה בקמפיין ממומן הם נושא מורכב, ומעבר למה שאפשר להסביר בפוסט זה, אך בגדול, בעלי עסקים משלמים עבור הפוטנציאל למצוא לקוחות חדשים על סמך מילות המפתח שהם מזינים בגוגל. דרך נוספת להתחרות עם ביטויים בגוגל היא באמצעות קידום אתרים אורגני SEO.

פרסום בפייסבוק

אחת האפשרויות הפופולריות ביותר בקרב משווקים מתחילים היא פייסבוק. פרסום ממומן בפייסבוק הרבה יותר פשוט וידידותי מזה של גוגל (לא אומר שהוא יותר טוב). הדבר מאפשר גם למשתמשים חסרי רקע עם הבנה בסיסית באינטרנט לפרסם מודעה בכמה דק' בלבד. נכון להיום פייסבוק עדין הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם עם המספר הגבוה ביותר של משתמשים פעילים, אך אפשר לראות האטה וככל הנראה משתמשים רבים עוברים לאינסטגרם ולטיק טוק.
 

אז מה עדיף לפרסם בגוגל או פייסבוק?

שאלה זו מאוד מורכבת ותלויה במספר גורמים ומשתנים של צרכי העסק והמטרות השיווקיות. מפרסמים המשתמשים בשתי הפלטפורמות מקדמים את עסקיהם בצורה מהירה יותר (אתם יכולים לדמיין כמה החשיפה היא גדולה ועוצמתית). בניגוד למנוע חיפוש (Google), המסייע לעסקים למצוא לקוחות חדשים באמצעות מילות מפתח, פייסבוק עוזרת למשתמשים למצוא עסקים על סמך הדברים שהם מעוניינים בהם ובדרכי ההתנהגות שלהם.

כשמדובר בהבדל העיקרי בין גוגל למודעות פייסבוק, אפשר לפרש את זה ככה: 

גוגל עוזרת לך למצוא לקוחות חדשים, בעוד שפייסבוק עוזרת ללקוחות למצוא אותך!

 

כעת, לאחר שהבנו את ההבדל העיקרי בין מודעות גוגל אדס ומודעות פייסבוק, בואו נבחן את נקודות החוזק של כל פלטפורמה וכיצד ניתן למנף את השיווק בצורה יעילה טובה ומקצועית יותר.

שילוב מודעות גוגל אדס ופייסבוק

שתי מערכות הפרסום מומלצות והם כלי שיווק דיגיטלי לעסקים יעיל במיוחדיחד עם זאת, לכל אחת מהן יש יתרון על פני השנייה.

כאשר מעריכים את נקודות החוזק בכל פלטפורמה, אפשר לראות את שתי הפלטפורמות בצורה משלימה ולא יריבה, ועדין הרבה אנשים מתעקשים להשוות בין מודעות פייסבוק לגוגל.

לעסקים בעלי תקציב, הייתי ממליץ לפרסם בשתי המערכות. כל מערכת והיתרונות שלה.

חשוב להבין איך להשתמש ולנצל בצורה מקצועית כל פלטפורמה להחזר מקסימלי (ROI) ולצמיחה עסקית גבוהה יותר.

לכן, גוגל ופייסבוק הן שתי פלטפורמות פרסום שונות מאוד, עם כוונות שונות.

הנה העניין – מודעות גוגל אדס ומודעות פייסבוק שתיהן מקומות מומלצים לקידום עסקים. הם זולים יחסית (תלוי בענף) ולכל אחד מהם מליונים של משתמשים פעילים עם אפשרויות מיקוד שונות.

אז איזה עסקה טובה יותר? ברור שהתשובה תלויה מאוד בפעילות העסקית ביעדים ובתקציב הפרסום.

סיכום

יש כמה שאלות שאתה צריך לשאול את עצמך..
 

מה המטרה הסופית? לבצע מכירה? להגדיל תנועה לאתר?

מה אתה מחפש להוציא מהפרסום? 

אם התשובה היא מודעות למותג או חשיפה, פייסבוק זה המקום להיות בו.

אם תרצה למכור מוצרים ישירות, גוגל תעשה את זה בצורה טובה יותר.

אולי יעניין אותך?

לידים לעסקים
לידים איכותיים לעסקים

לידים חמים לעסקים כבעל עסק אני מבין את הצורך שיש לך בלידים. ולמרות זאת, מי כמוך יודע שאיכות הלידים חשובה לא פחות מהכמות. בפוסט זה

עוד ->
kpi - Key Performance Indicators
מה זה KPI?

מה זה KPI? שמעת את המושג KPI ולא הבנת מה רוצים ממך? הנה מדריך קצר ולעניין שמסביר מה זה KPI, למה הוא נועד ואיך בונים

עוד ->
×