בלוג

פרסום בגוגל או פייסבוק?

 
פרסום בגוגל או פייסבוק?

תמיד יש את היריבות בין המותגים הגדולים. כל פלטפורמה והיתרונות שלה, איזו מהן טובה יותר ולמה? מה עדיף לעסק שלנו? ומהי מטרת הפרסום בכלל? 

רק שתדע, גוגל ופייסבוק הם האפשרויות הפופולריות ביותר לפרסום עסקים בשנת 2021. 

בפוסט זה נבין את החוזקות של השניים ולמה רצוי לשלב ביניהם. 

תוכן עיניינים

גוגל או פייסבוק מי טובה יותר? 

 

עבור הרוב המכריע של הגולשים, גוגל ופייסבוק מציעים את שירותיהם בחינם. גוגל לא מרוויחה כסף כאשר גולש מחפש מתכון לעוגת שוקולד. באופן דומה, פייסבוק לא מרוויחה כסף כאשר גולש מפרסם תמונה בחופי תל אביב. אבל, גוגל ופייסבוק מדווחות שניהם על הכנסות של מיליארדי דולרים מדי שנה מכיוון שהן גובות ממפרסמים עמלות על פרסום המוצרים או השירותים שלהם. באמצעות פלפטורמת הפרסום של גוגל ופייסבוק נוכל להגדיל את כמות ההכנסות של העסק ולייצר מודעה רלוונטית לקהל שלנו במטרה למשוך אותם לאתר, לעסק או לבצע מכירה ישירות מהטלפון.

אז מה מייחד את גוגל ופייסבוק ולמה שתי החברות האלו נחשבות לענקיות ורוב המשתמשים יעדיפו לפרסם דווקא שם?

פרסום בגוגל 

 

גוגל אדס היא פלטפורמת הפרסום הגדולה והפופולרית בעולם. 

מפרסמים המשתמשים בגוגל אדס מציעים הצעות מחיר למילות מפתח – מילים וביטויים ספציפיים שמקפיצים מודעה ברגע שהוזנו על ידי הגולשים. בכל פעם שמשתמש לוחץ על מודעה, המפרסם מחויב בסכום כסף מסוים ומכאן השם PPC "פרסום בתשלום לקליק". הצעת מחיר ואופטימיזציה בפרסום ממומן הם נושא מורכב, ומעבר למה שאפשר להסביר בפוסט זה, אך בגדול, בעלי עסקים משלמים עבור הפוטנציאל למצוא לקוחות חדשים על סמך מילות המפתח שהם מזינים בגוגל.

פרסום בפייסבוק

 

הפרסום בפייסבוק עובד קצת אחרת. אחת האפשרויות הפופולריות ביותר בקרב משווקים מתחילים היא פייסבוק. ולמה זה? הפרסום בפייסבוק הרבה יותר פשוט וידידותי מזה של גוגל (לא אומר שהוא יותר טוב) הדבר מאפשר גם למשתמשים פשוטים עם הבנה בסיסית באינטרנט לפרסם מודעה בכמה דק' בלבד. נכון להיום פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם עם המספר הגבוה ביותר של משתמשים פעילים. פייסבוק מזמן הפכה לאמצעי שיווק משתלם עבור עסקים רבים וגדולים.

אז מה עדיף לפרסם בגוגל או פייסבוק ?

 

חשוב להבין שזה משתנה בהתאם לצרכי העסק ולמטרות השיווקיות. מפרסמים המשתמשים בשתי הפלטפורמות מקדמים את עסקיהם בצורה מהירה יותר, אתם יכולים לדמיין כמה החשיפה היא גדולה ועוצמתית. בניגוד למנוע חיפוש (Google), המסייע לעסקים למצוא לקוחות חדשים באמצעות מילות מפתח, פייסבוק הרשת החברתית עוזרת למשתמשים למצוא עסקים על סמך הדברים שהם מעוניינים בהם ובדרכי ההתנהגות שלהם.

כשמדובר בהבדל העיקרי בין גוגל למודעות פייסבוק, אפשר לפרש את זה ככה: 

גוגל עוזרת לך למצוא לקוחות חדשים, בעוד שפייסבוק עוזרת ללקוחות למצוא אותך!

 

כעת, לאחר שהבנו את ההבדל העיקרי בין מודעות גוגל אדס ומודעות פייסבוק, בואו נבחן את נקודות החוזק של כל פלטפורמה וכיצד ניתן למנף את השיווק בצורה יעילה טובה ומקצועית יותר.

שילוב מודעות גוגל אדס ופייסבוק

 
שוב אציין כי שתי מערכות הפרסום הם אפשרות מעולה לשיווק דיגיטלייחד עם זאת, לכל אחת מהן יש יתרון על פני השנייה.

כאשר מעריכים את נקודות החוזק בכל פלטפורמה, אפשר לראות את שתי הפלטפורמות בצורה משלימה ולא יריבה. הרבה אנשים מתעקשים להשוות בין מודעות פייסבוק לגוגל.

לעסקים בעלי תקציב, הייתי ממליץ לבצע פרסום בשתי המערכות, כל מערכת והיתרונות שלה.

יותר חשוב להבין איך להשתמש בצורה מקצועית ולשלוט בכל פלטפורמה להחזר מקסימלי (ROI) ולצמיחה עסקית גבוהה יותר.

לכן, גוגל ופייסבוק הן שתי פלטפורמות פרסום שונות מאוד, עם כוונות שונות.

הנה העניין – מודעות גוגל אדס ומודעות פייסבוק הן שתיהן מקומות מומלצים לפרסום עסקים. הם זולים יחסית (תלוי בענף) ולכל אחד מהם אלפים של משתמשים פעילים עם אפשרויות מיקוד מגוונות.

אז איזה עסקה טובה יותר? ברור שהתשובה תלויה מאוד ביעדים העסקיים ובתקציב הפרסום.

סיכום

 

יש כמה שאלות שאתה צריך לשאול את עצמך..

מה המטרה הסופית? לבצע מכירה ישירה? להגדיל תנועה לאתר?

מה אתה מחפש להוציא מהפרסום? 

אם התשובה היא מודעות למותג או חשיפה, פייסבוק זה המקום להיות בו.

אם נרצה למכור מוצרים ישירות, גוגל תעשה את זה בצורה טובה יותר.

שיהיה בהצלחה 🙂

אולי יעניין אותך ?

פרסום בגוגל או פייסבוק?
גוגל או פייסבוק?

פרסום בגוגל או פייסבוק?   תמיד יש את היריבות בין המותגים הגדולים. כל פלטפורמה והיתרונות שלה, איזו מהן טובה יותר ולמה? מה עדיף לעסק שלנו?

להמשך קריאה ->
שיווק שותפים affiliate-marketing
שיווק שותפים

מה זה שיווק שותפים וכמה כסף אפשר לעשות מזה?   כולם חולמים על לייצר הכנסה פאסיבית מהאינטרנט בזמן שהם ישנים, האם זה אפשרי? איך זה עובד? שיווק שותפים

להמשך קריאה ->
אימייל מרקטינג שיווק באימייל
אימייל מרקטינג

אימייל מרקטינג – שיווק באמצעות אימייל   תחום נוסף ששייך לענף השיווק דיגיטלי הוא אימייל מרקטינג. משום מה הנושא פחות מדובר ברחבי הרשת.. והאמת? הוא

להמשך קריאה ->
× שלח הודעה