בלוג

פרסום בגוגל או פייסבוק?

 
פרסום בגוגל או פייסבוק?

תמיד יש את היריבות בין המותגים הגדולים. גם בענף הפרסום הדיגיטלי זה קורה, איזו מהן טובה יותר ולמה? מה עדיף לעסק שלנו? מהי מטרת הפרסום? ולמה דווקא לפרסם בגוגל ופייסבוק?

גוגל ופייסבוק הם האפשרויות הפופולריות ביותר לפרסום עסקים בשנת 2021. 

בפוסט זה נבין את החוזקות של כל מערכת ולמה רצוי לשלב בין השניים.. 

אך לפני זה, מה זה בכלל פרסום? 

תוכן עיניינים

פרסום 

 

הגדרה: פרסום הוא אמצעי לתקשורת עם המשתמשים. פרסומות הן הודעות ששולמו על ידי מי ששלח אותן ונועדו להודיע או להשפיע על אנשים שמקבלים אותם.

תיאור: פרסום קיים תמיד, גם אם אנשים לא מודעים לכך. בעולם של ימינו, הפרסום קורה בכל מדיה אפשרית כדי להעביר מסר מסויים. המסר יכול לעבור באמצעות טלוויזיה, בית דפוס, עיתונים,  רדיו, אינטרנט, מכירה ישירה, דיוור, תחרויות, פוסטרים, בגדים, אירועים, צבעים, צלילים וכו'..

תעשיית הפרסום היא אחת התעשיות הגדולות שיש בעולם ובטופ העליון של התעשייה מככבות לה גוגל ופייסבוק !

גוגל Vs פייסבוק ראש בראש 

 

עבור הרוב המכריע של המשתמשים, גוגל ופייסבוק מציעים את שירותיהם בחינם. גוגל לא מרוויחה כסף כאשר גולש מחפש מתכון לפנקייק. באופן דומה, פייסבוק לא מרוויחה כסף כאשר משתמש מפרסם תמונה בחוף של תל אביב. אבל, גוגל ופייסבוק מדווחות שניהם על הכנסות של מיליארדי דולרים מדי שנה מכיוון שהן גובות ממפרסמים עמלות להצבת המוצרים או השירותים שלהם מול המשתמשים שלהם. באמצעות פלפטורמת הפרסום של גוגל ופייסבוק נוכל להגדיל את כמות ההכנסות ולייצר מודעה רלוונטית לקהל שלנו במטרה למשוך אותם לאתר, לעסק או לבצע מכירה ישירות מהטלפון.

אז מה מייחד את גוגל ופייסבוק? למה שתי החברות האלו נחשבות לענקיות הפרסום ורוב המשתמשים יעדיפו לפרסם דווקא שם ?

פרסום בגוגל 

 

גוגל אדס היא פלטפורמת הפרסום הגדולה והפופולרית בעולם. 

הפרסום בגוגל מתמקד בעיקר במילות מפתח ומודעות נוספות שפזורות ברחבי הרשת. מפרסמים המשתמשים בגוגל אדס מציעים הצעות מחיר למילות מפתח – מילים וביטויים ספציפיים שמקפיצים מודעה ברגע שהוזנו על ידי הגולשים. בכל פעם שמשתמש לוחץ על מודעה, המפרסם מחויב בסכום כסף מסוים ומכאן השם PPC "פרסום בתשלום לקליק". הצעת מחיר ואופטימיזציה בפרסום ממומן הם נושא מורכב, ומעבר למה שאפשר להסביר בפוסט זה, אך בעיקרו של דבר, בעלי עסקים משלמים עבור הפוטנציאל למצוא לקוחות חדשים על סמך מילות המפתח שהם מזינים בגוגל.

פרסום בפייסבוק

 

הפרסום בפייסבוק עובד קצת אחרת. אחת האפשרויות הפופולריות ביותר בקרב משווקים מתחילים היא פייסבוק. ולמה זה? הפרסום בפייסבוק הרבה יותר פשוט וידידותי מזה של גוגל (לא אומר שהוא יותר טוב) הדבר מאפשר גם למשתמשים פשוטים עם הבנה בסיסית באינטרנט לפרסם מודעה בכמה דק' ספורות. נכון להיום פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם עם המספר הגבוה ביותר של משתמשים פעילים. פייסבוק הפכה מזמן לאמצעי שיווק משתלם במיוחד באסטרטגיות הפרסום הדיגיטלי של עסקים רבים וגדולים.

אז מה עדיף לפרסם בגוגל או פייסבוק ?

 

חשוב להבין שזה משתנה בהתאם לצרכי העסק ולמטרות השיווקיות. מפרסמים המשתמשים בשתי הפלטפורמות מקדמים את עסקיהם בצורה מהירה יותר, אתם יכולים לדמיין כמה החשיפה היא גדולה ועוצמתית. בניגוד למנוע חיפוש (Google), המסייע לעסקים למצוא לקוחות חדשים באמצעות מילות מפתח, פייסבוק הרשת החברתית עוזרת למשתמשים למצוא עסקים על סמך הדברים שהם מעוניינים בהם ובדרכי ההתנהגות שלהם.

כשמדובר בהבדל העיקרי בין גוגל למודעות פייסבוק, אפשר לפרש את זה ככה: 

גוגל עוזרת לך למצוא לקוחות חדשים, בעוד שפייסבוק עוזרת ללקוחות למצוא אותך !

 

כעת, לאחר שהבנו את ההבדל העיקרי בין מודעות גוגל אדס ומודעות פייסבוק, בואו נבחן את נקודות החוזק של כל פלטפורמה וכיצד ניתן למנף את השיווק בצורה יעילה טובה ומקצועית יותר.

שילוב מודעות גוגל אדס ופייסבוק

 
חשוב לציין כי שתי מערכות הפרסום הם אמצעי מעולה לשיווק דיגיטלייחד עם זאת, לכל אחת מהן יש יתרון על פני השנייה.

כאשר מעריכים את נקודות החוזק בכל פלטפורמה, אפשר לראות את שתי הפלטפורמות בצורה משלימה ולא יריבה. יש אנשים שמתעקשים להשוות בין מודעות פייסבוק לרשת המדיה של גוגל.

לעסקים בעלי תקציב, הייתי ממליץ לבצע פרסום בשתי המערכות, כל מערכת ונקודות החוזק שלה.

יותר חשוב להבין איך להשתמש בצורה הטובה ביותר ולשלוט בכל פלטפורמה להשגת החזר מקסימלי (ROI) ולצמיחה עסקית גבוהה ומהירה יותר.

לכן, מודעות גוגל לעומת מודעות פייסבוק. הן שתי פלטפורמות פרסום שונות מאוד, עם כוונות שונות.

הנה העניין – מודעות גוגל אדס ומודעות פייסבוק הן שתיהן מקומות מומלצים לפרסום עסקים. הם זולים יחסית (תלוי בענף) ולכל אחד מהם מיליארדי משתמשים פעילים עם אפשרויות מיקוד מגוונות.

אז איזה עסקה טובה יותר ? ברור שהתשובה תלויה מאוד ביעדים העסקיים ובתקציב הפרסום.

אז איזה פרסום עדיף לי ?

 

יש כמה שאלות שאתה צריך לשאול את עצמך..

מה המטרה הסופית? לבצע מכירה ישירה? להגדיל תנועה לאתר?

 מה אתה מחפש להוציא מהפרסום? 

אם התשובה היא מודעות למותג או חשיפה, פייסבוק זה המקום להיות בו.

אם נרצה למכור מוצרים ישירות, גוגל תעשה את זה בצורה טובה יותר.

אולי יעניין אותך ?

פרסום בגוגל או פייסבוק?
גוגל או פייסבוק?

פרסום בגוגל או פייסבוק?   תמיד יש את היריבות בין המותגים הגדולים. גם בענף הפרסום הדיגיטלי זה קורה, איזו מהן טובה יותר ולמה? מה עדיף

להמשך קריאה ->
קידום אתרים בעיר אשקלון
קידום אתרים באשקלון

קידום אתרים באשקלון ככל שהזמן חולף, יותר ויותר משתמשים דוהרים לעבר האינטרנט וקידום אתרים כבר מזמן הפך למקצוע פופולרי ותחרותי במיוחד. קידום אתרים באשקלון שיוביל

להמשך קריאה ->
אימייל מרקטינג שיווק באימייל
אימייל מרקטינג

אימייל מרקטינג – שיווק באמצעות אימייל   מרכיב נוסף שמשתייך לענף השיווק דיגיטלי הוא אימייל מרקטינג. משום מה התחום פחות מדובר ברחבי הרשת.. והאמת? הוא

להמשך קריאה ->
× שלח הודעה