קידום אורגני VS פרסום ממומן
אחת השאלות שמעסיקות בעלי עסקים היא: מה עדיף קידום אורגני או פרסום ממומן? ובכן זה תלוי. בפוסט זה אשתף אתכם בכל מה שצריך לדעת בנושא ואסביר את ההבדלים המהותיים שיש בין קידום אורגני לממומן ומה מהם עדיף?
למה כדאי לשלב פרסום ממומן עם קידום אורגני?
אני שם לב שעסקים וחברות משתמשים או בקידום אורגני או בקידום ממומן בלבד כדי לקדם את האתר. בשלב כלשהו, נופל האסימון שכדי להשיג את התוצאות השיווקיות הטובות ביותר רצוי לשלב קידום אורגני וממומן יחד. לדוגמא, אם תסתמך על קידום אורגני בלבד, בסופו של דבר אתה יכול להמתין מספר חודשים ולפעמים גם שנה ואפילו שנתיים עד שמשהו זז ומתישהו תבין שכדי למשוך תנועה לאתר תצטרך לבוא בגישה של: "שלם וקבל", בטח אם אנחנו מדברים על תחומים תחרותיים במיוחד. הגולש הממוצע נחשף ליותר מאלף סוגים של מודעות בכל פעם שהוא מחפש משהו, אתה לא יכול לצפות שהמותג שלך יפרוץ בין לילה עם קידום אורגני בלבד.
אם אתה רוצה להבין טוב יותר מה ההבדל בין קידום אורגני לממומן הנה מספר יתרונות וחסרונות עבור כל אפשרות.
יתרונות של קידום אורגני – SEO:
- טראפיק חינם ולידים איכותיים.
- יחס המרה גבוה יותר.
- בניית מוניטין ושיפור התדמית של האתר.
- אורגני לרוב אמין וסמכותי יותר.
חסרונות:
- תהליך שלוקח הרבה זמן.
- לא בשליטה.
- דינמי ומשתנה בתדירות גבוהה.
יתרונות של פרסום ממומן – PPC:
- תנועה מיידית לאתר ואפשרות לחשיפה גבוהה.
- ביצוע הגדרות מתקדמות ושליטה מלאה בתזמון המודעות.
- אתה בוחר את מילות המפתח.
חסרונות:
- הולך ומתייקר עם השנים.
- שילמתם = קיבלתם | הפסקתם = נעלמתם (כמו דמי שכירות)
- הרבה קליקים של מתחרים.
- נתפס כפחות אמין ופחות איכותי.
לסיכום – קידום אורגני ופרסום ממומן עובדים טוב יותר יחד ותומכים בצמיחה וקידום העסק.
איך למצוא את האיזון הנכון בין קידום אורגני לממומן?
עם זאת, הקידום האורגני בטווח הארוך עשוי להיות יעיל חסכוני ואפקטיבי הרבה יותר מפרסום ממומן, בנוסף לכך האורגני נחשב לאיכותי ואמין יותר עם אחוזי המרה גבוהים יותר. כדי להתברג בתוצאות האורגניות תצטרך לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש ולכסות כמה שיותר גורמים רלוונטים בעבודת SEO, וכמובן תצטרך לספק תוכן שיווקי איכותי ומקורי וכזה שעונה על שאלות הגולשים.
בטווח הקצר פרסום ממומן ינצח
קידום ממומן היא דרך מהירה להתחיל למשוך תנועה לאתר על ההתחלה. אם יש לך אתר חדש ואתה רוצה לקבל חשיפה גדולה ולגייס לקוחות מגוגל במיידי, פרסום ממומן יעשה את זה בצורה טובה יותר.
בתחומים מסויימים זה בהחלט יכול להתעלות על קידום אורגני שעשוי להיות איטי ארוך ומתיש. שלא תבין אותי לא נכון, אני לא אומר שהפרסום הממומן בגוגל "שווה" יותר מקידום אורגני, אני אומר שהכל תלוי בפעילות העסקית, ביעדים ובתקציב השיווקי.
איך למצוא את ההתאמה הנכונה בין שיווק אורגני לפרסום ממומן?
*חשוב לי לציין שאם מדובר בעסק יציב פיננסית ובהסתכלות ארוכת טווח קידום אורגני יתעלה באפקטיביות על פני פרסום ממומן.
אז לאיזה עסקים עדיף פרסום ממומן על פני אורגני? ברוב המקרים לנותני שירותים, לדוגמה: מנעולנים, אינסטלטורים, שירותי החלפת מצברים שיפוצניקים וכו'.
קידום אורגני ופרסום ממומן הוא שילוב מנצח!
סיכום
אני רוצה לשאול אותך שאלה אחת פשוטה..
האם יש לך את הזמן להמתין עד לקבלת התוצאות האורגניות? אם כן, בצע קידום אורגני לעסק זה יהיה שווה את זה!
במידה ואין לך סבלנות להמתין ואתה מעוניין בתוצאות במיידי, פרסום ממומן יעשה את העבודה בצורה טובה יותר. רק אל תשכח, ברגע שתפסיק לשלם תעלם ממנוע החיפוש כאילו לא היית שם מעולם!