מג'יק מרקטינג

MVP

לפני שאתם משקיעים בפיתוח מוצר יקר, כדאי לכם להבין מה זה MVP ואיך זה יכול לחסוך לכם הרבה תסכול וגם לא מעט כסף.

מה זה MVP ואיך זה עוזר לעסקים?

מה זה MVP?

MVP ראשי תיבות של Minimum Viable Product מייצג "מוצר בר-קיימא מינימלי" בעברית פשוטה זה אומר פיתוח מוצר מינימלי שהלקוחות שלנו יכולים להתנסות עליו. זוהי דרך יעילה לבדיקת מוצר חדש בשוק אשר מספק תובנות וממצאים על הפוטנציאל העתידי שלו. מטרת MVP היא לבדוק את המוצר בשוק מבלי לבזבז זמן, כסף ומשאבים רבים על פיתוח מלא של המוצר. 

הסבר נוסף:

תאר לעצמך שאתה רוצה לבנות מכונית, אבל לפני שאתה משקיע את כל הזמן והכסף שבעולם בהקמת מפעל המייצר מכוניות, אתה קודם כל בונה סקייטבורד או אופניים. זו לא מכונית, אבל זו דרך פשוטה לגרום לאנשים לנוע מנקודה א' לנקודה ב'. על סמך האופן שבו אנשים משתמשים בסקייטבורד או באופניים ואוהבים אותו, תוכל להחליט אם כדאי להשקיע בזה יותר ולעבור לשלב הבא.

מה המטרה של MVP ואיך זה עוזר לנו?

מטרה: לבדוק רעיון למוצר חדש במינימום מאמץ, זמן וכסף. זוהי הגרסה הפשוטה ביותר של המוצר שלך המאפשרת לך להתחיל בתהליך הלמידה במהירות האפשרית.

למה זה חשוב בעולם העסקים?

חוסך זמן וכסף: במקום לבנות מוצר מלא, אתה בונה גרסה בסיסית. אם זה נכשל, לא בזבזת הרבה.

משוב מהיר: אתה לומד במהירות מה הלקוחות אוהבים או לא אוהבים. לאחר מכן תוכל לבצע שינויים והתאמות.

מפחית סיכון: לפני שמוציאים הרבה על מוצר מלא, אתה יכול לבדוק אם באמת יש לו ביקוש.

שלושה שלבים עיקריים לפיתוח MVP

זהה את הבעיה: הבן את הבעיה העיקרית העומדת בפני הלקוחות הפוטנציאליים שלך. זה דורש מחקר, סקרים, או אפילו ראיונות אחד על אחד.

קבע את הפתרון: החלט על התכונה או קבוצת התכונות החיונית ביותר שיכולה לטפל בבעיה זו. זה צריך להיות משהו שמציע ערך ברור אבל לא כרוך בהשקעה גבוהה עבור פיתוח המוצר המלא.

Wireframe/אב טיפוס: צור עיצוב בסיסי של המוצר. ניתן להשתמש בכלים כמו Sketch, Figma, או אפילו סקיצות נייר.

פיתוח מוצר: בנה את ה-MVP עם התכונות החיוניות ביותר. תעדוף פונקציונליות על פני אסתטיקה. זכור, ה-MVP נועד לאמת את הרעיון, לא בהכרח להרשים עם עיצוב מתקדם או תכונות מרובות.

שחרור המוצר: שחרר את המוצר שלך לקבוצה של משתמשים או חברים. זה יכול להיות בודקי בטא, משתמשים ספציפיים, או אפילו חברים ובני משפחה אם זה רלוונטי. דרך נוספת היא לשווק את המוצר באינטרנט לקהל המתאים כדי להעריך את הביקוש.

איסוף משוב: השתמש בסקרים, ראיונות או תצפיות ישירות כדי להבין כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם ה-MVP שלך. קבע מה הם אוהבים, מה הם לא, ומה חסר ובצע אופטימיזציה בהתאם.

אולי יעניין אותך?

קידום אתרים אורגני - SEO
קידום אתרים אורגני בגוגל

קידום אתרים אורגני בגוגל קידום אתרים אורגני היא אחת השיטות השיווקיות הטובות ביותר להשגת לקוחות דרך גוגל. אם שמעת על SEO ולא הבנת מה זה

עוד ->
×