פרסום בגוגל או פייסבוק?
היריבות בין החברות הגדולות מאז ומתמיד הייתה. השאלה שמעסיקה את רוב בעלי העסקים היא: מה עדיף פרסום בגוגל או פייסבוק?
גוגל ופייסבוק שתיהן אפשרויות מעולות לפרסום עסקים.
בפוסט זה אחשוף את היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה ואיפה יותר משתלם לפרסם..
גוגל או פייסבוק?
עבור רובנו, גוגל ופייסבוק מציעות את שירותיהם בחינם. גוגל לא מרוויחה כסף כאשר גולש מחפש מתכון לעוגת שוקולד. באופן דומה, פייסבוק לא מרוויחה כסף כאשר גולש מפרסם תמונה בחופי תל אביב. אבל, גוגל ופייסבוק מדווחות שתיהן על הכנסות של מיליארדי דולרים מדי שנה מכיוון שהן גובות ממפרסמים עמלות על פרסום המוצרים והשירותים שלהם.
באמצעות פלפטורמת הפרסום של גוגל ופייסבוק נוכל להגדיל את כמות ההכנסות של העסק וליצור מודעה רלוונטית לקהל שלנו ולמשוך אותם לאתר, לעסק או למכירה ישירות מהטלפון.
אז מה מייחד את גוגל ופייסבוק ולמה שתי החברות האלו הפכו לענקיות הפרסום ורוב העסקים והחברות מפרסמים שם?
פרסום בגוגל
מפרסמים המשתמשים בגוגל אדס מציעים הצעות מחיר למילות מפתח – מילים וביטויים ספציפיים שמקפיצים מודעות ברגע שהוזנו על ידי הגולשים. בכל פעם שמשתמש לוחץ על מודעה, המפרסם מחויב בסכום מסוים ומכאן השם PPC "פרסום בתשלום לקליק". הצעת מחיר ואופטימיזציה בקמפיין ממומן הם נושא מורכב, ומעבר למה שאפשר להסביר בפוסט זה, אך בגדול, בעלי עסקים משלמים עבור הפוטנציאל למצוא לקוחות חדשים על סמך מילות המפתח שהם מזינים בגוגל. דרך נוספת להתחרות עם ביטויים בגוגל היא באמצעות קידום אתרים אורגני SEO.
פרסום בפייסבוק
אז מה עדיף לפרסם בגוגל או פייסבוק?
כשמדובר בהבדל העיקרי בין גוגל למודעות פייסבוק, אפשר לפרש את זה ככה:
גוגל עוזרת לך למצוא לקוחות חדשים, בעוד שפייסבוק עוזרת ללקוחות למצוא אותך!
כעת, לאחר שהבנו את ההבדל העיקרי בין מודעות גוגל אדס ומודעות פייסבוק, בואו נבחן את נקודות החוזק של כל פלטפורמה וכיצד ניתן למנף את השיווק בצורה יעילה טובה ומקצועית יותר.
שילוב מודעות גוגל אדס ופייסבוק
כאשר מעריכים את נקודות החוזק בכל פלטפורמה, אפשר לראות את שתי הפלטפורמות בצורה משלימה ולא יריבה, ועדין הרבה אנשים מתעקשים להשוות בין מודעות פייסבוק לגוגל.
לעסקים בעלי תקציב, הייתי ממליץ לפרסם בשתי המערכות. כל מערכת והיתרונות שלה.
חשוב להבין איך להשתמש ולנצל בצורה מקצועית כל פלטפורמה להחזר מקסימלי (ROI) ולצמיחה עסקית גבוהה יותר.
לכן, גוגל ופייסבוק הן שתי פלטפורמות פרסום שונות מאוד, עם כוונות שונות.
הנה העניין – מודעות גוגל אדס ומודעות פייסבוק שתיהן מקומות מומלצים לקידום עסקים. הם זולים יחסית (תלוי בענף) ולכל אחד מהם מליונים של משתמשים פעילים עם אפשרויות מיקוד שונות.
אז איזה עסקה טובה יותר? ברור שהתשובה תלויה מאוד בפעילות העסקית ביעדים ובתקציב הפרסום.
סיכום
מה המטרה הסופית? לבצע מכירה? להגדיל תנועה לאתר?
מה אתה מחפש להוציא מהפרסום?
אם התשובה היא מודעות למותג או חשיפה, פייסבוק זה המקום להיות בו.
אם תרצה למכור מוצרים ישירות, גוגל תעשה את זה בצורה טובה יותר.