איך לבחור מומחה SEO?
קרה שבחרת חברה לקידום אתרים ובפועל קיבלת מעט קידום, שילמת הרבה והתאכזבת קשות? בפוסט זה אדריך אותך איך לבחור מומחה לקידום אתרים (SEO) וממה צריך להיזהר בדרך.
SEO הוא מקצוע דינמי ומרתק שנמצא תמיד בתנועה ולא מפסיק להשתנות. מה שעבד למומחי SEO לפני שנים היום בטח כבר לא עובד ואפילו עלול להזיק.
כבר שנים שגוגל מנסה להילחם במניפולציות לא חוקיות של מקדמי אתרים במטרה לספק לגולשים תוצאה איכותית ורלוונטית. בימינו, התחרות גבוהה והרבה חברות שיווק דיגיטלי המספקות שירותי קידום אתרים אורגני בגוגל מחשיבים את עצמם כ-'מומחי SEO', אז איך נדע במי לבחור?
מה חשוב בבחירת מומחה לקידום אתרים SEO?
- בקשו המלצות מאנשים שאתם מכירים שעבדו עם מקדמי אתרים מומחים.
- אל תבחרו באפשרות הזולה ביותר. יותר חשוב מהמחיר שתשלמו הוא הניסיון של המקדם המומחה וכמה אתרים עברו בידיים שלו – בסוף הזול עולה ביוקר.
- אל תסמכו על מקדמי אתרים שמתחייבים לכם X תוצאות ב Y זמן, וגם כדאי להימנע מחברות קידום אתרים או "מומחים" למיניהם שמחייבים אתכם למשך פרק זמן מוגדר, לא התחתנתם עם אף אחד.
- הימנעו מחיפוש מיותר אחר מומחי SEO בקבוצות ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, ברוב המקרים המקדם המומחה יתגלה כאסון טהור.
שאלות נוספות שאנו צריכים לשאול את עצמנו..
- כמה אתרים/ביטויים המומחה קידם?
- כמה שנים הוא בתחום?
- מה כלול בחבילה שלנו?
- האם המומחה השיג תוצאות והצליח לקדם אתרים בגוגל?
שאלות אלה ואחרות צריכות להישאל לפני שנפקיד את האתר בידי חברה לקידום אתרים או כל מומחה SEO כזה או אחר.
מה תפקידו של מומחה לקידום אתרים אורגני?
תפקידו של מומחה SEO הוא לבצע בדיקה מקיפה באתר, לאתר שגיאות קיימות ולבנות אסטרטגייה שיווקית כדי להתקדם גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי חיפוש. חלק מאסטרטגיית קידום אתרים הוא יצירת קשר עם כותבי תוכן, בניית פרופיל קישורים וביצוע אופטימיזציה לאתר. כאשר החברה מעוניינת לבצע את הקידום בעצמה אך רוצה לקבל ייעוץ SEO מקצועי לגבי אסטרטגיות SEO שונות פה למעשה נכנס לתמונה עבודתו של מומחה קידום אתרים.
אילו מיומנויות צריך כדי להפוך למומחה SEO?
מומחיות זה לא משהו שמגיעים אליו תוך שנה שנתיים. למעשה, מומחי SEO הטובים ביותר הם אנשים בעלי ניסיון מצטיינים בקידום אורגני שהצליחו להוביל הרבה אתרים גבוה בגוגל והוכיחו את הידע שלהם במספר תחומים שונים של שיווק דיגיטלי. זה כולל כמובן קידום אתרים אורגני, כישורי כתיבה, עיצוב אתרים ומחקר מילות מפתח.
הנה כמה גורמים שכל מומחה קידום אתרים חייב לשלוט בהם:
- בראש ובראשונה מומחה חייב להבין כיצד מנועי חיפוש עובדים
- שליטה מלאה במחקר מילות מפתח והיכולת למצוא ביטויים עם נפח חיפושים גבוה ותחרות נמוכה
- כיצד תוכן משפיע על SEO כולל כישורי כתיבה טובים
- הבנה כיצד קוד HTML אמור להיראות
- שליטה מלאה בנושא קישורים
- להבין את כוונת החיפוש ומה גוגל רוצה להציג לגולש
- שליטה מלאה בצד הטכני של קידום אתרים
למה צריך מקדם אתרים מומחה?
מאחר שקידום אתרים חשוב להצלחת העסק, עליך להשיג מקדם אתרים פרילנסר מומחה שכן יוכל להוביל את האתר שלך כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. קידום אורגני רק הולך ונעשה קשר ותחרותי יותר, מומחה SEO יעזור לך להבין איפה האתר הנוכחי עומד, מה צריך לעשות כדי להתקדם וגם איך עושים את זה. אפשר להסתכל על זה כמורה דרך שמוביל אותך צעד צעד גבוה יותר בתוצאות האורגניות.
כדי להתקדם בגוגל צריך בעל מקצוע מנוסה
בכל תחום מקצועי, נוכחות דיגיטלית חזקה היא חיונית להצלחה. בשנים האחרונות קידום אורגני הפך לגורם חשוב בקידום עסקים באינטרנט. זוהי דרך מעולה למשוך לקוחות לאתר ולהגדיל את החשיפה של העסק. זה יכול להיות זמן רב ותובעני אבל זה משתלם בטווח הארוך אם עושים את זה נכון.
עליך להבין, קידום אתרים אורגני הוא הרבה מעבר למחקר מילות מפתח ובניית קישורים. צריך לדאוג גם לדברים נוספים כמו: שיפור מהירות האתר, תצוגה ידידותית לניידים, התאמת הקוד באתר, שיפור חווית משתמש, קיצור זמני נטישה, ניתוח מתחרים וכן הלאה וכן הלאה.
אם יש לך אתר גדול או מורכב, או אם אתה פועל בשוק תחרותי ביותר, מומחה SEO יעזור לך להשיג את המטרות שלך ופה בדיוק אני נכנס לתמונה.