בניית אסטרטגיה שיווקית

בניית אסטרטגיה שיווקית מוצלחת לא מתמקדת רק בפעולות שאתה מבצע, אלא בסיפור שאתה מספר. עם אסטרטגיה נכונה, תוכל להוביל את המותג שלך להצלחה על ידי יצירת חיבור משמעותי עם הקהל שלך.

בניית אסטרטגיית שיווק

מהי אסטרטגיה שיווקית? 

למה בדיוק התכוון המשורר במונח "בניית אסטרטגיה שיווקית?" על פני השטח, זה נשמע הרבה יותר מורכב ופלצני ממה שזה באמת. בפועל, מדובר בתכנון אסטרטגי על איך אתה הולך להביא את הלקוחות, מאיפה אתה הולך להביא אותם וכמה כסף אתה הולך להוציא על השיווק. עוד לפני שניגשים לשיווק, יש לבצע מחקר שוק, לנתח את הפעילות העסקית ורק אז אפשר לתכנן תוכנית אסטרטגית שיווקית על סמך עובדות ונתונים מוצקים.

איך לבנות תכנית שיווקית מצליחה?

אני בטוח שלא פעם יצא לך לראות מודעה בגוגל שמשכה אותך או קמפיין פרסומי בפייסבוק שהדהים אותך, נכון? מאחורי כל אותם קמפיינים ממומנים ישבו צוות של מומחים ואנשי שיווק ובנו תכנית עבודה מסודרת.

האסטרטגיה שנבנתה אמורה להוציא לפועל את התוכנית השיווקית שהיא יישומית ופרקטית. תכנית שיווק יכולה להיות קמפיין פרסומי בגוגל, קידום ברשתות החברתיות או כל אפשרות אחרת שמקדמת את העסק.

מהם השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית מוצלחת?

בכל מה שנוגע לשיווק ופרסום, בניית תכנית אסטרטגית לעסק היא חשובה ומכרעת. פיתוח אסטרטגיה מוביל ליצירת תכנית ברורה והגדרת יעדים ומטרות. כדי לעזור לך להתחיל לבנות תכנית שיווק, ריכזתי עבורך את השלבים הנחוצים שצריך לנקוט למרות שהאסטרטגיה השיווקית משתנה בהתאם מעסק לעסק, זה יכול לשמש כבסיס וכקו מחשבה ראשי.

טיפים לבניית אסטרטגיה שיווקית

התהליך לבניית אסטרטגיה שיווקית:

  • מה מטרת השיווק? – הגדרת מטרות ויעדים ברורים.
  • איפה הלקוחות שלך נמצאים? – גוגל, פייסבוק, אינסטגרם או אולי בכלל בפלטפורמות אחרות (כמו טיקטוק או לינקדאין?).
  • איך לגשת אליהם? – חשוב להכיר את הלקוחות כדי לדבר בשפה שלהם ולדעת איך לגעת בכל אחד ואחת מהם.
  • מה העסק שלי מציע? מוצרים ושירותים כולם מציעים, במה העסק שלך שונה משל המתחרים?
  • מה התקציב החודשי? כמה כסף אני מוכן להקצות לשיווק העסק? 
  • ניתוח ביצועי השיווק – עמדנו ביעדים? כמה עולה כל ליד? השיווק משתלם? מה ההחזר השקעה?

אלו הם חלק מהשלבים הנחוצים בבניית אסטרטגיה שיווקית לעסק.

למה צריך לבנות אסטרטגיית שיווק?

בלי תכנית, הגדרת תקציב ויעדים ברורים אין לנו דרך למדוד את השיווק ואת החזר ההשקעה (ROI).

ברוב המקרים למעט חריגים, בניית אסטרטגיית שיווק לעסקים נועד כדי להוציא סכום מסוים על שיווק שהמטרה היא להכניס יותר ממכירות. המכירות צריכות להכניס יותר מהשיווק, זהו כלל ברזל. כדי לפשט את העניין, אם השיווק עלה יותר ממה שהעסק הצליח להכניס זאת אומרת שהתוכנית השיווקית לא רווחית, ונכון יש מקרים מסוימים שמטרות השיווק הן שונות אך בסופו של דבר השיווק אמור להגביר את היקף המכירות ואם זה לא קורה יש פה אסטרטגייה שגויה או פעילות שיווקית לא נכונה וזו הסיבה למה חשוב לבנות תכנית שיווק אסטרטגית לעסק או להיעזר ביועץ שיווק שיודע לבנות אסטרטגיות יעילות למינוף ושיפור פעילות השיווק של העסק, החברה או הארגון.

הגדירו מטרות ובצעו מחקר שוק

הגדרת מטרות ויעדים מאפשר למדוד את הצלחת השיווק, המטרות אמורות להיות ברורות ומדידות עבור פרק זמן מסוים.

מחקר שוק הוא אחד החלקים הקריטיים והחשובים בתכנון ובניית אסטרטגיה שיווקית. חלק מתהליך המחקר כולל איסוף נתונים על השוק וקהל היעד שאליו אנו פונים. לדוגמה: גיל, מיקום, מגדר וכו'. ככל שנשקיע יותר בעבודת המחקר כך נכיר יותר את הקהל אליו אנו מכוונים ונוכל לנצל את היתרון האסטרטגי הזה לטובתנו.

בהצלחה 🙂

רוצה לקבל הצעה ייחודית? השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

עוד על הנושאים החמים ביותר בתחום..

פרסום בגוגל או פייסבוק?
גוגל או פייסבוק?

פרסום בגוגל או פייסבוק?    היריבות בין החברות הגדולות מאז ומתמיד הייתה. השאלה שמעסיקה את רוב בעלי העסקים היא: מה עדיף פרסום בגוגל או פייסבוק? 

עוד ->
פרסום עסקים באינטרנט
פרסום עסקים באינטרנט

פרסום באינטרנט בעלי עסקים רבים משקיעים עשרות אלפי שקלים על פרסום באינטרנט עוד לפני שהם מבינים היכן קהל היעד שלהם נמצא. זו טעות נפוצה שעולה

עוד ->
×