מג'יק מרקטינג

גוגל אנליטיקס – מדריך למתחילים 

גוגל מספקת לבעלי אתרים כלים חינמיים רבים לשיפור האתר. אחד מהכלים המומלצים שלה הוא גוגל אנליטיקס. במאמר זה אסביר מה הוא, נלמד איך מחברים אותו ונבין במה הוא יכול להועיל לנו בקידום אתרים.

גוגל אנליטיקס

מה זה גוגל אנליטיקס?

Google Analytics הוא כלי מתקדם של חברת גוגל שהושק בסוף שנת 2005 והוא נועד לניתוח אתרים. הכלי הזה מאפשר לנו לעקוב אחר מגוון עצום של נתונים הנוגעים לביצועי האתר, התנועה והתנהגות הגולשים. זהו כלי חינמי של חברת גוגל שמאפשר לנו, לבעלי אתרים ואנשי שיווק לשפר את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי. כל שנזדקק הוא רק לחשבון Google כדי להתחיל.
 

במדריך זה נבין את היסודות של אנליטיקס, נבין איך להטמיע את הקוד באתר וכיצד לנתח ולהבין את הקהל שלנו בצורה טובה יותר.

למה כדאי להשתמש בגוגל אנליטיקס?

הבנה של מסע הלקוח באתר היא חשובה. שאני אומר מסע אני מתכוון לתהליך שהלקוח עובר מהאינטראקציה הראשונה שלו באתר ועד הרגע שהוא עוזב.

הכלי מאפשר לנו לנתח ביעילות את תנועת הגולשים בעזרת אוסף נתונים שהם הליבה ב-שיווק דיגיטלי. מדדים אלה נחוצים עבור פיתוח וקידום האתר. כשיש לנו כלי חינמי לניתוח מבית גוגל נרצה להשתמש בו ולנצל אותו כדי לקבל החלטות חכמות ומושכלות יותר.

המידע שאנליטיקס אוסף עבורנו זמין בדוחות בממשק המשתמש. לאחר מכן נוכל לייצא את הדוחות, לנתח ולהבין טוב יותר את קהל הלקוחות שלנו. בסופו של דבר, בעזרת אנליטיקס נקבל את ההחלטות האסטרטגיות הטובות ביותר עבור האתר והגולש כאחד.

ניתוח נתונים

איזה נתונים אפשר לקבל מגוגל אנליטיקס?

בכלי אנליטי זה, אפשר לקבל כמויות של דאטה ונתונים ויש אנשים שהמומחיות שלהם היא קריאה, ניתוח והסקת מסקנות לייעול ושיפור האתר. כמו שכבר הבנתם, האלמנט העיקרי של גוגל אנליטיקס הוא איסוף וניתוח נתוני הגולשים באתר. הפלטפורמה יכולה לאסוף מגוון רחב של נתונים על הגולשים באתר ועל הדרך בה הם מתנהגים בכל רגע נתון באתר. 

לדוגמה:

  • כמה גולשים ביקרו בדף ספציפי
  • מאיזה מכשיר הגיעו הגולשים
  • מאיזה מדינה
  • איזה פעולות הגולשים עושים בדפים 
  • מאיזה מקור הגולשים הגיעו לאתר
  • כמה זמן הגולשים שוהים בדפים
  • מתי הגולשים עזבו

איך לפתוח חשבון בגוגל אנליטיקס?

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לפתוח חשבון ב- Google Analytics. השלב הבא הוא התקנת קוד מעקב JavaScript לכל עמוד באתר. הקוד אוסף נתונים כאלה ואחרים המתייחסים לאופן שבו הגולשים מתקשרים עם האתר.

נתונים אלה מועברים בדוחות על סמך קריטריונים מסוימים שקיימים מראש. למשל, איך משתמש הגיע לאתר (דרך מחשב או נייד) כמה זמן הגולש שהה בדף מסויים ועוד. ישנם דרכים להגדיר את אנליטיקס להתאמה אישית כך שאפשר לבחור ולדייק את הנתונים החשובים לנו.

SEO וניתוח אנליטי

כיצד אנליטיקס יכול לעזור בקידום אורגני – SEO?

ניתוח SEO מתייחס לתהליך של איסוף, מעקב וניתוח נתוני השיווק שהמטרה המרכזית היא להגדיל את התנועה האורגנית לאתר. זה שימושי מאוד מכיוון שאפשר לזהות הזדמנויות לשיפור ולקבל הבנה מעמיקה יותר על התנהגות הגולשים באתר ובסופו של דבר למקסם את החזר ה- ROI על מאמצי הקידום.

גוגל אנליטיקס שומר היסטוריית נתונים כך שאפשר לנתח ולהשתמש בהם לטובת שיפור אסטרטגיות SEO.

איך גוגל אנליטיקס עוזר לנו בקידום אתרים?

  • אפשר לזהות דפים עם ביצועים נמוכים.
  • ניתוח נתונים דמוגרפיים של משתמשים.
  • מאפשר לעקוב אחר שיעורי נטישה מדף הכניסה לאתר.
  • למדוד ולשפר את שיעורי ההמרה.
  • אפשר לזהות מאיפה הגיעו הגולשים.
  • הערכת מהירות וביצועי האתר.

ניתן להוסיף את אנליטיקס לאתר באמצעות קוד או באמצעות תוסף וורדפרס שנקרא: (MonsterInsights).

כיצד להטמיע קוד של גוגל אנליטיקס באתר? (פשוט קל ויעיל)

גוגל אנליטיקס משתמש בקוד JavaScript שאוסף את כל הנתונים באתר. את הקוד מקבלים לאחר שפתחנו חשבון באנליטיקס והסופנו נכס חדש שהוא למעשה האתר שלנו.

אם יש לך אתר וורדפרס כמו זה למשל, תוכל להתקין את קוד המעקב בקלות לכל הדפים באתר. כל שעליך לעשות הוא להוריד את התוסף הבא: MonsterInsights ולעקוב אחר ההוראות הבאות. הם הופכים את התהליך לפשוט קל וידידותי. אך עבור אתרים אחרים שנבנו באמצעות HTML, או פלטפורמות שונות יש להוסיף את הקוד באפן ידני בדפים שאחריהם תרצה לעקוב. 

ניתן להוסיף את אנליטיקס לאתר באמצעות קוד או באמצעות תוסף וורדפרס שנקרא: (MonsterInsights).

סרטון קצר שמדריך אותך איך לחבר את גוגל אנליטיקס לאתר

לגלות מאיפה התנועה מגיעה בעזרת אנליטיקס

כעסק מתחיל, ללא ספק נרצה לפרסם כמה שיותר. עסקים רבים משתמשים בפרסום מאמרים בבלוגים, אינסטגרם, פייסבוק, פרסום ממומן ועוד. עכשיו אחרי שפירסמנו והפצנו את הבשורה, איך אנחנו מודדים איזה פלטפורמה עשתה הכי הרבה רעש ושלחה לנו טראפיק לאתר?

אם איננו יודעים איזו מהאסטרטגיות פרסום היא זו שמביאה את כל הפעילות לאתר איך נדע איזה פרסום הוא המשתלם ביותר? 

האפשרויות בגוגל אנליטיקס

אולי יעניין אותך?

SEO - קידום אתרים במנועי חיפוש
5 טיפים לקידום אורגני – SEO

5 טיפים לקידום אתרים בגוגל מחפש ללמוד ולשפר את דירוג האתר במנועי חיפוש? רוצה למשוך תנועת גולשים גדולה יותר לאתר? בפוסט זה אשתף אותך ב-5

עוד ->
מחקר מתחרים
מחקר מתחרים

מחקר מתחרים אחד החלקים האהובים עליי בקידום אתרים הוא מחקר מתחרים. ללמוד על האסטרטגיות של המתחרים ולהבין מה הם עושים ואיך אנחנו יכולים לעשות את

עוד ->
×