מג'יק מרקטינג

איך גוגל עובד?

בתור מקדם אתרים פרילנסר ומקצועי תפקידי הוא להבין כמה שיותר את מנוע החיפוש של גוגל, כיצד הוא מדרג דפים ולעקוב אחריי השינויים המהירים באלגוריתם. בפוסט זה אסביר בפשטות איך גוגל עובד וכיצד הוא מדרג אתרים בתוצאות החיפוש.

גוגל ארץ

כיצד פועל המנוע חיפוש של גוגל?

למנוע החיפוש גוגל שלוש מטרות עיקריות: לספק למשתמשים תוצאות רלוונטיות, אמינות ומהירות.

מנוע החיפוש גוגל משתמש באלגוריתם מורכב ובטכנולוגיה מתקדמת כדי לספק תוצאות חיפוש כמה שיותר רלוונטיות ואיכותיות. הנה הסבר פשטני ביותר כיצד גוגל עובד:

סריקה: גוגל משתמשת בתוכנה אוטומטית המכונה "Googlebot" כדי לסרוק את האינטרנט ולגלות דפים, אתרים וקישורים חדשים ברשת.

אינדוקס: ברגע ש-Googlebot מוצא דף אינטרנט, הוא מוסיף אותו לאינדקס של גוגל, שהוא מסד נתונים עצום של דפי אינטרנט. תהליך זה כולל ניתוח של תוכן העמוד, לפי טקסט, תמונות וקישורים, והקצאתו לקטגוריות ולנושאים הרלוונטיים.

דירוג הדף: כאשר משתמש מקליד שאילתת חיפוש, אלגוריתם החיפוש של גוגל מתחיל לעבוד, סורק את האינדקס שלו כדי למצוא את הדפים הרלוונטיים ביותר. האלגוריתם משתמש במאות גורמים שונים כדי לקבוע את הרלוונטיות של כל עמוד, לפי שימוש במילות מפתח, איכות העמוד, קישורים נכנסים וחווית משתמש. לאחר מכן הוא מדרג את הדפים לפי סדר הרלוונטיות.

למידע נוסף על SEO וכיצד גוגל מדרג אתרים.

התאמה אישית: גוגל משתמשת גם בהתאמה אישית כדי להתאים את תוצאות החיפוש שלה לפי היסטוריית החיפוש, המיקום וגורמים אחרים של כל משתמש. זה עוזר לגוגל לספק תוצאות רלוונטיות ומותאמות אישית לכל גולש במטרה לשפר את חווית המשתמש.

עדכוני האלגוריתם: גוגל מעדכנת כל הזמן את האלגוריתם שלה כדי לשפר את תוצאות החיפוש ולהילחם בספאם, מניפולציות ובעיות אחרות. עדכונים אלו עלולים לגרום לתנודות קיצוניות בדירוג החיפוש ולדרוש ממנהל האתר להישאר מעודכן בשיטות המומלצות העדכניות ביותר לקידום אתרים אורגני.

אם עדיין לא הבנתם איך עובד מנוע החיפוש של גוגל וכיצד הוא מדרג אתרים אנסה להמחיש זאת בדרך יצירתית יותר..

דמיינו לעצמכם עכביש וירטואלי זוחל ברשת העצומה של האינטרנט, עוצר לחקור כל פינה ופינה שהוא יכול למצוא. בזמן שהעכביש משוטט במבוך האינסופי באינטרנט הוא עובר בין דפים באמצעות קישורים, הוא אוסף כל הזמן מידע על כל דף אינטרנט שהוא נתקל בו, החל מהטקסט לתמונות ועד לקישורים באתר.

כל המידע הזה נאסף לאחר מכן למסד נתונים ענק שנקרא האינדקס, שהוא כביכול המוח של גוגל. בדיוק כמו האופן שבו המוח האנושי מאחסן ומעבד מידע, האינדקס מאחסן את כל המידע שהעכביש הווירטואלי אוסף.

מה המטרה העיקרית של חברת גוגל?

חשוב להבין שגוגל היא חברה עסקית ולכן היא מחויבת בראש ובראשונה ללקוחותיה. בואו נברר – מי הם הלקוחות של גוגל? גם כאן התשובה אינה פשוטה וקהל הלקוחות שלה יכול להיות כל אחד עם אתר אינטרנט לעסק ולא רק זה. אנסה לעשות סדר. ההכנסה העיקרית של גוגל היא ממנוע החיפוש. 

גוגל רוצה לוודא שכאשר אנחנו הגולשים מחפשים מידע במנוע החיפוש שלה – אנחנו נהיה כ"כ מרוצים עד שלא נהסס ונעשה זאת שוב ושוב. אם גוגל תספק תוצאות מדויקות, רלוונטיות ואיכותיות במסגרת חווית שירות טובה, אז רבים ישתמשו בו, ולכן המפרסמים יעדיפו להוציא את תקציבי הפרסום שלהם דווקא בגוגל ולא במקום אחר.

מקור ההכנסה העיקרי של גוגל מגיע מפרסום ממומן, בעיקר דרך מנוע החיפוש ורשת המדיה. גוגל אדס מאפשר לעסקים להציב מודעות פרסום במנוע החיפוש ובאתרים אחרים המהווים חלק מרשת הפרסום של גוגל.

אולי יעניין אותך?

אופטימיזציה - optimization
מהו אופטימזיציה?

אופטימיזציה כאחד שדוגל בהתיעלות ומנסה לחיות את חייו בשיפור מתמיד אנסה לפשט לכם את המושג אופטימיזציה ולמה זה כל כך חשוב בכל תחום בחיים ולא

עוד ->
×